Announcement

Collapse
No announcement yet.

Koblet opp anlegg - nå er bilen mongolid

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Koblet opp anlegg - nå er bilen mongolid

    Koblet opp anlegget mitt i dag, og koblet til 50mm2 kablene til batteriene og nårr jeg skulle starte bilen (mercedes e280), men nårr jeg startet bilen så sto det en masse varsel lamper på, abs/ebs/ass, alt var frakoblet og motoren har gådd i stå, er ujenvnt turtall på tomgang og når jeg kjører så får jeg maks 30 km/t og han hoster og nøkker som bare f*** hele tiden, har ikke nok drag tel å kom opp nå bakker, så jeg tror ikke motoren får nok bensin eller noe, noen som kan ha peiling på hva feilen kan komme av?

    Kom etter at jeg koblet på 1stk 50mm2 på minus batteri og til forsterker og 1stk 50mm2 på pluss batteri og til forsterker : s

  • #2
    haha, du får ta og sjekke koblingen mellom dynamoen og batteriet da, høres jo helt skrudd ut ! Det jeg tror er at du ikke har kobla riktig, siden du sier " batteriene " Si oss hvordan du har kobla de batteriene sammen da !

    Comment


    • #3
      Du har ikke klart å koble batteriene i serie og fått 24v på strømnettet ditt? Det er isåfall meget lite heldig for elektronikken til bilen.

      Comment


      • #4
        Ellers så er det mulig at bilen harr gått i "nød modus".
        Vet ikke om Mercedes har denne funksjonenm men det kan tenkes, siden du har vært å kødda med strømmen...

        Comment


        • #5
          Edit:
          Har nok bare et batteri, var litt trøtt når jeg skreiv

          Testa bilen i dag, ser ut som alt av elektronikken har fikset seg, nå funker kjørelektronikken abs/esp/ass, men motoren er fortsatt helt ubrukelig..

          Har ikke drag nok til å kjøre nogenlunde bratte bakker, han hoster og harker og nårr jeg gir bånn gass så får jeg max 30 km/t, og ALT jeg gjorde var å koble av batteriet.. vil ikke si jeg har "fucka" med elektronikken/strømmen, men har fådd et tips at mercedesen kan ikke miste strømmen, da skulle vist dette skje..

          Comment


          • #6
            "moderne" biler har en tendens til å miste den innlærte belastninge som motoren utsettes for NÅR man kobler av batteriet...

            du må holde litt i gass pedalen i minst 10 min, så den stabiliserer seg, deretter må du kjøre i variert forhold så hjernen lærer seg hva som passer best til den kjøringa motoren utsettes for... en extrem sjelden gang kan hjernen ta kvelden påstår produsenten -særlig når du får terminal bornene til å gnistre så jævlig ved av/på kobling

            ellers andre biler har en bestemt måtte å nullstille hjernen på så den går normal men ikke "best" før du har kjørt en del kilometer. på chrysler må man vri nøklen frem og tilbake en del ganger -og det funker bra faktisk
            --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
            -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

            Comment


            • #7
              Originally posted by matador View Post
              "moderne" biler har en tendens til å miste den innlærte belastninge som motoren utsettes for NÅR man kobler av batteriet...

              du må holde litt i gass pedalen i minst 10 min, så den stabiliserer seg, deretter må du kjøre i variert forhold så hjernen lærer seg hva som passer best til den kjøringa motoren utsettes for... en extrem sjelden gang kan hjernen ta kvelden påstår produsenten -særlig når du får terminal bornene til å gnistre så jævlig ved av/på kobling

              ellers andre biler har en bestemt måtte å nullstille hjernen på så den går normal men ikke "best" før du har kjørt en del kilometer. på chrysler må man vri nøklen frem og tilbake en del ganger -og det funker bra faktisk
              Veit ikke om jeg vil kalle 1998mod forr en moderne bil menmen: D

              Er litt vanskelig å kjøre i variert forhold nårr det virker som motoren har 1% av sin opprinnelige kraft, kan som sagt kjøre på flatmark i 30km/t bare : p

              og ALT kom etter jeg bare koblet av og på batteri, er jo helt sinnsykt at det skulle ha så mye å si

              Comment


              • #8
                Heite tips:

                A) Post på et merce-forum
                B) Ring din lokale merce-forhandler
                Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

                Comment


                • #9
                  Originally posted by ugn View Post
                  Heite tips:

                  A) Post på et merce-forum
                  B) Ring din lokale merce-forhandler
                  C) NÅR skrives med 1 stk "R"
                  VW Polo, 2010, 1.6 TDI OEM-style
                  DLS Dynamat Varta Stinger Dynabel
                  http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=17785

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by ugn View Post
                    Heite tips:

                    A) Post på et merce-forum
                    B) Ring din lokale merce-forhandler
                    Tar det her itilleg førr å oppnå mest mulig folk, og siden dette skjedde ved anlegg-bygging så hadde jeg et lite håp om at felre folk har vært borti dette før

                    Comment


                    • #11
                      hadde noe lik opplevelse når jeg røk hovedsikringen på bilen. Du kan sjekke den.
                      Mvh. Damir

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by kalosturbo View Post
                        C) NÅR skrives med 1 stk "R"
                        Mongolid, er et ord som ikke brukes mer, før het det mongolOid.
                        Nå heter det downs syndrom, men er uansett ikke et godt ord å bruke om en bil.

                        Mvh
                        Dag Johansen
                        "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

                        Comment


                        • #13
                          http://www.youtube.com/watch?v=qRrIS...eature=related
                          [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

                          Comment


                          • #14
                            haha, er ikke noe sikringer som er røket, nå fungerer alt av det elektroniske, men motoren er fortsatt helt ødelagt :\

                            Comment


                            • #15
                              Ikke noe jording som har løsnet, dårlig forbindelse i en batteripol e.l....? Siden det er (formodentlig) det eneste du fiklet med før problemene begynte, hadde jeg begynt med å leite rundt der.

                              Kanskje finne et multimeter og sjekke motstand mellom batteriets minuspol og chassis. Skal være lik null.

                              Om motoren er rar, bør det komme feilkode i hjernen. Kanskje putre innom en forhandler og få lest den av. Er det ingen varsellamper som lyser noe sted når du kjører...?

                              Comment

                              Working...
                              X