Announcement

Collapse
No announcement yet.

Anlegg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Anlegg

    Hei

    Holder for tiden med å handle meg bilstereo så derfor lurer jeg litt på hva dere innpå her anbefaler.

    Eneste jeg har kjøpt meg er en alpine mrp-2000 forsterker pga at den var nesten satt ned 50% på dynabel.
    Så derfor lurer jeg på om det er noen her inne som kan fortelle meg om deres erfaringer med denne forsterkeren, jeg synes nå den er veldig stor og kraftig å har nyttige justeringsmuligheter.

    Hvilken cd-spiller synes dere jeg bør kjøpe?
    De jeg har i kikkerten er alpine cda-117ri, alpine cde-123r, kenwood kdc-6047u og bt61u.
    Vil ha en cd spiller med mange lydjusteringsmuligheter og som er kvalitet.

    Subber
    Hadde bestemt meg for 2stk alpine nytypen type-r swr-12434, ble mye tenking på hvordan jeg skulle få motstanden til å stemme med forsterkeren min, men fant ut at jeg skulle paralellkoble spolene å få 2ohm og seriekoble subbene å få 4ohm. Men har hørt at de ikke spiller noe særlig bra, har hørt gammelsubbene i en bmw e46 og inni den syntes jeg de spilte sinnsykt men når de kom inn i en mercedes w124 stasj så syntes jeg ikke de spilte så bra. Nå har jeg fått tilbud å kjøpe en pioneer ts-w3004d4.

    Hvilke subber ville dere ha kjøpt?
    JBL GTI 145,8db

  • #2
    Bare sånn btw så har jeg en CDA-117Ri som jeg skal selge.. Pent brukt, med fjernkontroll osv.. 2000,-
    Kjempespiller med masse muligheter (3-linjeutganger, USB/iPod/iPhone-støtte, multi-illumination) og den gode Alpine-kvaliteten

    Type-R subbene har jeg bare godt å si om, så de anbefaler jeg på det sterkeste
    VW Polo, 2010, 1.6 TDI OEM-style
    DLS Dynamat Varta Stinger Dynabel
    http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=17785

    Comment


    • #3
      Har veldig lyst til å kjøpe spilleren din, men det er slik at jeg får pengene mine fra arbeidsgiveren min med en gang;(

      Har hele tiden hatt trua på at alpine subbene kan spille ganske dypt og hard, hørte på 2stk pioneer 3500wattere i en mercedes c220 å makan til stygg lyd har jeg aldri hørt
      JBL GTI 145,8db

      Comment


      • #4
        Du vil ikke vurdere noen DD 12" i steden da? Er vanskelig å bli missfornøyd med det

        Comment


        • #5
          Har vurdert dd 1512 ja og kunne godt tent meg de, men kassen blir for stor, bare et element skal ha 71l, og hvis jeg skal ha så stor kasse må jeg heve hatthylla på bilen min så mye og det synes jeg blir så stygt når det er en bruksbil. Bilen er forresten en toyota corolla 91mod
          JBL GTI 145,8db

          Comment


          • #6
            Ok... Hva med B2 HD12 MKII da??

            Comment


            • #7
              Ble til at jeg kjøpte meg en pioneer 3000w sub, lurer på om jeg skal kjøpe meg en alpine forsterker til og samme sub og spesialbygg kasse til dem. Sånn som det er nå så er det altfor stor kasse men det har med at det er kasse for 2 subber.
              JBL GTI 145,8db

              Comment


              • #8
                Huff da, da bomma du grovt spør du meg.... Og hva skjedde med "hørte på 2stk pioneer 3500wattere i en mercedes c220 å makan til stygg lyd har jeg aldri hørt"?? Og hva er vitsen med å spørre om råd, når du går mot det alle sier, inklusive deg selv, og kjøper noe møkk?

                Comment


                • #9
                  Ble til at jeg fikk veldig lyst på musikk pluss at jeg fikk subben for 300kr da

                  Dette er gammelserien er det, syntes den spilte mye bedre enn 3500wattern, men så er ikke disse subbene akkurat noe enkel å få bra lyd av, men jeg har lyst til å prøve disse subbene for å se om jeg får de til å spille bra, ellers tror jeg jeg kjøper meg alpine type-x hvis jeg får de inn i bilen med uten at kassen blir så stor.
                  JBL GTI 145,8db

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Hilmar92 View Post
                    Ble til at jeg fikk veldig lyst på musikk pluss at jeg fikk subben for 300kr da

                    Dette er gammelserien er det, syntes den spilte mye bedre enn 3500wattern, men så er ikke disse subbene akkurat noe enkel å få bra lyd av, men jeg har lyst til å prøve disse subbene for å se om jeg får de til å spille bra, ellers tror jeg jeg kjøper meg alpine type-x hvis jeg får de inn i bilen med uten at kassen blir så stor.
                    Om det er den helt sorte som heter TS-W3004SPL så syntes jeg du har gjort en bra deal! Mye bump for pengene det De senere årene når disse 3000-3500W subbene til Pioneer skal kunne brukes i 15 og 20 liters kasser har det ikke blitt ordentlig greie på ting..
                    VW Polo, 2010, 1.6 TDI OEM-style
                    DLS Dynamat Varta Stinger Dynabel
                    http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=17785

                    Comment


                    • #11
                      Det er den 3000watteren ja, synes den spiller veldig dyp bass. Men den bør få en annen kasse for den jeg har nå er beregnet for 2 subber.
                      JBL GTI 145,8db

                      Comment

                      Working...
                      X