Announcement

Collapse
No announcement yet.

01 SEAT Leon + original anlegg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 01 SEAT Leon + original anlegg

    Jeg har en 01 SEAT Leon4 20VT som fortsatt huser de originale elementene (som fabrikanten sikkert kaller 8 høgtalere). Jeg byttet nylig ut den trause originalspilleren til noe nyere og mer friskt. Jeg syntes at den originale spilleren og de originale elementene spilte langt over evne bra for å være originalt fra 2001, og på bilradiospesialisten mente de at det etter alt å dømme var et aktivt system som satt i bilen fra fabrikk.

    Er det noen som vet noe om dette originale oppsettet. Er det noe aktivt, så må det jo sitte en/flere forsterkere der et/flere sted(er). Skulle gjerne vist hvor mye de leverer. Det leverer i alle fall mer enn nok til de elementene som sitter i nå, og bortsett fra at de gjerne ikke er så bra i toppen, så drar de greit i bunnen.

    Jeg tenker nå å bytte til noen bedre elementer. Fortrinsvis tenker jeg da å bytte frontsettet. Holder på å deale litt med noen Seas Lotus Performance elementer, siden jeg har plass til 6,5". Vil tro det skal bli en bra løsning.

    Vil være veldig greit å slippe å forsterke frontsettet, om det er noe forsterking der fra før, som klarer å dra de elementene. Spilleren drar vel ikke stort mer enn 20W RMS, og det holder vel neppe til de Seas elementene?

    Setter stor pris på om noen har litt info om dette aktive systemet i Leon'en, og gjerne de elementene. Tenker da på hvor mye som skal til for å kontrollere de 6,5 tommerne.

  • #2
    Finner ikke noe info om lydsystem i denne bilen, men når du byttet spiller så måtte du kanskje ha en spesiell overgang?? Jeg tviler egentlig på at det sitter noe eksterne forsterkere i denne, men det burde vel i tilfelle importøren kunne fortelle deg. Og gjør det mot formodning det, så er det nok ikke noe veldig kraftige greier. Du burde nok ha minst 2x100w rms til et slikt seas sett

    Comment


    • #3
      Fikk svar fra seatcupra.net forumet. De mente at det ikke var noe ekstra forsterkere i bilen, og de har jo plukket de fra hverandre en del ganger. Så de vet hva de snakker om.

      Har kjøpt meg en Audison SRx 5 forsterker. Tenker jeg brokobler den, så da bør jeg ha rikelig til frontsettet. Skal ikke ha noe sub i første omgang. Blir kanskje noe på sikt. I så fall en tight 10'er i lukket kasse. Så får jeg se om den siste kanalen er nok til å kjøre det.

      Comment

      Working...
      X