Announcement

Collapse
No announcement yet.

HVOR PRODUSERES PIONEER BILSTEREO?+utfordring!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • HVOR PRODUSERES PIONEER BILSTEREO?+utfordring!

    hei alle bilstereoelskere og bilstereoeksperter!

    Jeg har solgt en bilstereo Pioneer DEH 4000 UB sammen med 2 400 watts høyttalere Pioneer TS A6904i.
    Jeg kjøpte de av en dude sammen med en Nissan Primera.
    31. januar ble jeg presset av veien av en Mercedes SLK som stakk av og jeg rakk ikke se nummeret.
    Dermed måtte jeg vrake Primera'n men ville seff ta vare på bilstereoen.
    Hadde tenkt å montere den inn i neste bil jeg kjøpte, men så viste det seg at den bilen jeg kjøpte hadde
    en bra bilstereo også av merke Pioneer, så da trengte jeg plutselig ikke to.

    Jeg satte den på Finn schwinbillig til kun 900,- og ei dame kjøpte den. Samme dag ho hadde kjøpt den fikk
    jeg melding: "Du har solgt meg piratkopi, det står "Made in China" på den." men jeg mener bestemt at
    Pioneer også produseres i Kina?? Er det noen som vet dette med sikkerhet?
    Jeg er banna bein sikker på at bilstereoen IKKE er piratkopi for makan til rein lyd i høyttalere skal du lete lenge etter.
    Dessuten sa han duden jeg kjøpte den av at han hadde kvittering på at den hadde kosta 4.000,- ny. (er ikke sikker på at jeg har tatt vare på den kvitteringen eller at jeg fikk den med meg i det hele tatt.)

    Utfordring 2: Dama påstår at bilstereoen ikke virker. Er det noen her inne som bor i Oslo, som har peiling nok på bilstereoer til å reparere den for henne? Bare som en gentlemannsgest?

    Send meg mail, så videreformidler jeg kontakt til henne :-) Jeg tror det bare er en filleting som skal til for
    å reparere den for den virka når jeg tok den ut av bilen, men jeg kan INGENTING om bilstereoer annet enn
    å slå de av og på, jeg er sikker på at det er mange jenter som kan mer om bilstereo enn meg, men jeg
    tør ihvertfall innrømme det! Ingen kan alt, men alle kan noe er mitt "slogan" i tillegg til "Live with passion"!! :-)

    Sier bare TUUUUSEN TAKK på forhånd for all hjelp jeg kan få!

    Hyggelig hilsen Stein i Drammen :-)

  • #2
    Du vil at noen i Oslo skal reparere en bilstereo for ei dame du har solgt den til, gratis?

    Lykke til!

    Comment


    • #3
      Tror ikke en eventuell piratprodusent av bilstereo hadde vært plutselig ærlig på produksjonsland, som om DET skal være cluet på om den skulle være ekte eller ikke

      Du får spørre hu dama om ho tror det står "made in switzerland" på ekte Rolex klokker, og "made in taiwan" på kopiene
      [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

      Comment


      • #4
        Er ho fin a?
        Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
        [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
        Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

        Comment


        • #5
          Originally posted by ugn View Post
          Er ho fin a?
          Hehe... Tror nok kanskje det er mere suksessfremmende om hu er det OG det fremlegges tilfredsstillende dokumentasjon på det...

          Til saken..
          Denne spilleren er produsert i Kina av Pioneer, så det er nok ingen kopi...

          Og om noen lurer på om kineserne faktisk KAN lage kvalitet, så står det faktisk Made in china på prestisjeproduktene Alpine F#1status også.. Så selv om det kommer mye rart fra Kina, er nok de gode som noen på å lage hightech kvalitet, bare man betaler for det.
          [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
          [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
          [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

          Comment


          • #6
            Litt fjernt å anklage noen for å selge piratkopier uten å sjekke opp sånt først? Drøyt.

            Og jeg har aldri sett en piratkopi som det faktisk står f.eks. Pioneer på. Mye liknende navn, men ikke eksakt likt.... Solbriller og crap kjøpt i syden, ja, men ikke elektronikk. Faktisk.

            Om installasjonen er foretatt av noen like smarte, så virker det litt mørkt. Tror jeg hadde bedt henne dra dit Petter'n gror om jeg var sikker på at spilleren fungerte da jeg demonterte den...

            Hvis den ikke har blitt ødelagt i posten e.l.?

            Comment


            • #7
              Tidligere, i hvert fall, var mye Pioneer produsert i Malaysia.

              Om du fikk 900 kr for en gammel 4000UB kan du le hele veien til banken. Du får en ny og bedre modell fra Pioneer i dag til 1299,-
              Mvh
              Pål Andréas Bryng
              Bilstereosenteret.no
              Vi forhandler bl.a.:
              Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
              Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


              Følg oss på Facebook
              Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

              Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

              Comment


              • #8
                Hahah ! Kvinnfolk og bilstereo matcher ikke.
                Ja, hvor i oslo er det hun bor da , har du facebooken hennes? xD

                Comment


                • #9
                  Utakknemlighet er verdens lønn...!

                  Originally posted by Miniboom View Post
                  Litt fjernt å anklage noen for å selge piratkopier uten å sjekke opp sånt først? Drøyt.

                  Og jeg har aldri sett en piratkopi som det faktisk står f.eks. Pioneer på. Mye liknende navn, men ikke eksakt likt.... Solbriller og crap kjøpt i syden, ja, men ikke elektronikk. Faktisk.

                  Om installasjonen er foretatt av noen like smarte, så virker det litt mørkt. Tror jeg hadde bedt henne dra dit Petter'n gror om jeg var sikker på at spilleren fungerte da jeg demonterte den...

                  Hvis den ikke har blitt ødelagt i posten e.l.?
                  Jeg var sikker på at spilleren funket når jeg demonterte den. Sendte henne installasjonsveiledning og har også i mail til henne forklart at den ikke kan installeres av "hvermannsen" :-)
                  Nå har ho gått til politiet for å anmelde meg for å selge PIRATVARER!!! Enda spilleren og høyttalerne tilsammen kostet 4.000,- i 2009 og hun fikk alt for 900,- fordi jeg trengte penger til å betale regninger.
                  Kjørte den til og med hjem til henne for å være snill. Snakk om utakknemlighet!
                  Tilbydde meg til og med å betale 300,- dersom hun kunne dokumentere at den måtte repareres for å virke og ho da hadde faktura på dette, da jeg vet at dersom det kan ha blitt noe feil med den etter at jeg
                  demonterte den, så er det en filleting som max vil koste 500,- for en dude med litt peiling på bilstereoer å reparere.
                  Ho er utenlandsk og de springer visst til politiet for alt mulig. Jeg anser meg ikke kriminell som
                  selger en bilstereo som jeg har hatt i bilen min siden 2009 og som jeg fikk kvittering av forrige eier på at kosta 4000,- og han var med i Nissan Carclub Norway og de kjøper ikke piratdrittspillere!!
                  Jeg håper Oslopolitiet prioriterer viktigere saker enn ei dame som TROR ho har kjøpt en piratspiller fordi ho fikk den så billig....!

                  Comment


                  • #10
                    Haha, bare la det gå sin gang. Du har ikke gjort noe galt
                    Jonas Tautra
                    - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                    Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                    Comment


                    • #11
                      Ikke bare bilstereoen til 900,-... fikk med liiitt mer...

                      Originally posted by Bilstereosenteret.no View Post
                      Tidligere, i hvert fall, var mye Pioneer produsert i Malaysia.

                      Om du fikk 900 kr for en gammel 4000UB kan du le hele veien til banken. Du får en ny og bedre modell fra Pioneer i dag til 1299,-
                      Hehe! Enig med deg HVIS det var det eneste jeg solgte, men ho fikk faktisk med 2 stk. strøkne 400 watts høyttalere av typen: Pioneer TS A69. Billigste plassen på nettet jeg har sett disse er: 1795,- for paret...

                      Disse var så strøkne at du kunne ikke se de var brukt engang og de er ikke spilt med "fullt trøkk" så bassere og alt er intakt :-)

                      Så jeg synes vel egentlig at det er ho som kan kose seg over å ha gjort en veldig god handel bare ho får noen til å koble det for henne så det virker. Tror nok det er mannen hennes som ikke har peiling nok på bilstereo til å koble det så det virker. Derfor jeg etterlyste en elektrogeni som bare kunne gjøre det for henne som en gratistjeneste bare for å se en pen dame smile og si tusen takk for hjelpen ;-)
                      Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har hjelpa folk gratis uten å forlange noe som helst til gjengjeld.
                      Jeg lever etter "The law of giving": Dersom du gir andre hjelp uten å forlange noe til gjengjeld, så vil du før eller siden få hjelp fra andre, og ikke nødvendigvis de samme som du hjalp, men noen som bare uventet hjelper deg!

                      Det er ikke alle ting man trenger å forlange penger for, et hjertelig takk eller en klem f.eks kan være mye mer givende, lykkeskapende og koseligere enn penger :-) Men når jeg hjelper gutter eller mannfolk nøyer jeg meg med at de SIER tusen takk for hjelpen, de trenger ikke klemme meg eller noe, det kan damene derimot få lov til ;-)

                      Ha en super dag videre og husk: Live with PASSION!! :-)

                      Comment


                      • #12
                        Takk for svar!

                        Originally posted by Miniboom View Post
                        Litt fjernt å anklage noen for å selge piratkopier uten å sjekke opp sånt først? Drøyt.

                        Og jeg har aldri sett en piratkopi som det faktisk står f.eks. Pioneer på. Mye liknende navn, men ikke eksakt likt.... Solbriller og crap kjøpt i syden, ja, men ikke elektronikk. Faktisk.

                        Om installasjonen er foretatt av noen like smarte, så virker det litt mørkt. Tror jeg hadde bedt henne dra dit Petter'n gror om jeg var sikker på at spilleren fungerte da jeg demonterte den...

                        Hvis den ikke har blitt ødelagt i posten e.l.?

                        Takker for svar! Jeg LEVERTE den faktisk personlig til henne og VISTE henne spilleren og da nevnte ho ikke noe om piratkopi. Både høyttalerne og spilleren står det Pioneer ganske tydelig med Pioneer sine merkelapper. Har ikke hørt at noen har laget en piratkopi av Pioneerhøyttalere forresten! Og definitivt ikke solgt den for 4.000,- for spiller og 2 høyttalere. Da tror jeg selgeren hadde fått Pioneer på nakken fortere enn svint dersom en forhandler hadde hatt nerve nok til å selge piratkopiert dritt i butikk til en så høy pris som faktisk er den prisen Pioneer tar som fullpris eller rettere sagt tok i 2009 :-)

                        Ha en super dag videre og husk: Live with PASSION!! :-)

                        Comment


                        • #13
                          Tipper da svaret er: nei :/
                          Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                          [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                          Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

                          Comment

                          Working...
                          X