Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rockford Fosqate t1/t2?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Rockford Fosqate t1/t2?

    hei, vurderer nå å kjøpe nye bassere, men hvilken type burde jeg satse på?

    er 2x12 jeg er på utgikk etter, men lurer da på hvilken type?

    man får jo T1 d2 og T1 d4 hva er forsjellen her?

    samme på T2 hva er forsjellen på d2 og d4?


    også lurer jeg på om det holder med en T2500-1bd til eventuelt T2 elementene?

  • #2
    Forskjellen er hvordan du kan laste dette. D4 er 4+4 ohm. Da kan du laste forsterker i enten 8 el 2 ohm. D2 er 2x2ohm og du kan laste i 1 el 4 ohm.Den forsterkeren er vel stor nok men var en rå pris for 2.5kw....
    Kan gi deg ett annet pakketilbud som nok er fullt på høyde til nesten halve prisen..
    1xMosconi AS300.2 http://www.judysbilstereo.no/forster...mosconi-as3002
    2x DD1512 d2 http://www.judysbilstereo.no/subwoof...gns-dd1512a-12
    10000kr. Kan leveres i Larvik da jeg kjører forbi daglig. Ta kontakt på PM hvis interesse.
    Last edited by Judys Bilstereo; 10-05-2011, 18:20.
    Ole Petter Holelien
    Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
    Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
    Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

    Comment


    • #3
      Må bare vente til ferie pengene kommer! så tar jeg meg en tur innom


      en annen ting er å finne nytt interiør til cossien, skal ha det tilbake i orginalt stand når jeg selger, men når en hatthylle koster 3000,- blir det fort dyrt.



      men skal ogradere dynamo i bilen, litt usikker på hvor mange amp den jeg har i nå er på, men hvor stor dynamo er annbefalt ? noen svar på dette? så stor jeg får inn? :P
      Last edited by Rotax; 10-05-2011, 20:27.

      Comment


      • #4
        Hadde ikke skippet RF og tatt DD kun fordi det ikke er RF.

        RF T1 og T2 er etter min erfaring gode elementer, dog litt overpriset. Fordelen med dem, er at det fra tid til annen dukker opp gode bruktkjøp på nett, fordi NOEN liker å betale masse for de to bokstavene. :P

        F.eks. ligger det en ganske rimelig pakke med 2 x 12" T1 eller T2 og matchende RF-forsterker på Finn, til 7000,-. Om jeg husker rett. Det er en grei pris, om alt er i god stand.

        Comment


        • #5
          Originally posted by Rotax View Post
          Må bare vente til ferie pengene kommer! så tar jeg meg en tur innom


          en annen ting er å finne nytt interiør til cossien, skal ha det tilbake i orginalt stand når jeg selger, men når en hatthylle koster 3000,- blir det fort dyrt.



          men skal ogradere dynamo i bilen, litt usikker på hvor mange amp den jeg har i nå er på, men hvor stor dynamo er annbefalt ? noen svar på dette? så stor jeg får inn? :P
          Orginale strøkene vingebil deler er ikke bare bare å finne billig nei. Hatthylla jeg har liggende er det en tosk som har skjært ut hull til 6x9" i

          Comment


          • #6
            Originally posted by cossiemk1 View Post
            Orginale strøkene vingebil deler er ikke bare bare å finne billig nei. Hatthylla jeg har liggende er det en tosk som har skjært ut hull til 6x9" i


            yup sant det, finner ikke det jeg trenger iallefall! :P hehe typisk det!

            men det er 70 amp dynamo i bilen nå, vil det holde å oppgradere til 90 amp?

            ellers må jeg lage nye fester.
            skal også ha et stinger batteri, men usikker på om jeg må ha større dynamo? skal selvfølgelig oppgradere the big 3

            Comment


            • #7
              Jeg kjører en T20001bd + T8004 på orginal dynamo (usikker på størrelsen, tror det er 90A). Har ingen "issues" med det.
              Men når det er sagt, så har du vel sikkert litt mer kraft å gå på med en større dynamo, siden dette vil holde spenningen høyere under last.

              Comment


              • #8
                Originally posted by Rotax View Post
                yup sant det, finner ikke det jeg trenger iallefall! :P hehe typisk det!

                men det er 70 amp dynamo i bilen nå, vil det holde å oppgradere til 90 amp?

                ellers må jeg lage nye fester.
                skal også ha et stinger batteri, men usikker på om jeg må ha større dynamo? skal selvfølgelig oppgradere the big 3
                Et alternativ kan kanskje være å skaffe en 90A dynamo, og levere den til matador i horten, og få han til å trylle litt med den..??

                Comment


                • #9
                  dette viste jeg ikke... har du et nummer jeg kan nå han på?
                  Last edited by Rotax; 11-05-2011, 20:33.

                  Comment


                  • #10
                    Send ham en PM her, om du ikke har fått nummeret alt.

                    Han heter "matador".

                    Comment

                    Working...
                    X