Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pioneer P88rs2 high pass frekvens.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pioneer P88rs2 high pass frekvens.

    Hei,
    Jeg har montert en Pioneeer P88 RS2 med en firekanals forsterker til å drive frontsystem og en tokanals for å drive subber.

    High channel: Macrom SE 2.40 der 4” komp sett med passivt delefilter der mellomtonen er byttet ut med en Ra 50.3 2” mellomtone. Dvs at mellomtonen er delt passivt i topp mot diskant, men den må beskyttes med et high pass filter ved ca 5-600hz mot lave frekvenser.

    Dette kan jeg gjøre i forsterkeren. Problemet er at det ser ikke ut som at high pass filteret i p88 kan settes lavere enn 1.25 khz! (Og slope på high kan heller ikke settes til 0db slik som mid kan)

    Har hørt rykter om at det finnest en uoffisiell måte å koble ut high pass filteret på (Ved å holde inne en knapp i 3sek eller lignende), er det noen guruer her som kjenner til dette?
    Eventuelt andre måter jeg kan løse dette problemet på?

    Resten:
    Mid channel: Macrom I 2.60 6.5" Deles aktivt med low pass filter opp mot 2”.
    Low: 2 stk 12”
    På forhånd takk.

  • #2
    Hvis det skulle vise seg å være slik blir jeg MEGET glad!

    Jeg tviler, men..
    Bmw e34 520:
    Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

    Comment


    • #3
      Hvis du ikke finner en løsning, kan kanskje letteste og rimeligste fix være å finne en dugelig fulltone som takler 200hz delefrekvens, og sette spilleren i normal-modus istedenfor "pro-modus" eller hva det nå heter...

      Har testet Tang Band W3-1364SA og de fungerer utmerket med 200hz høypass. Spiller fryktelig høyt uten forvrengning, vel å merke ikke heeeelt så høyt før de låter litt komprimert. Tror ikke det blir noe problem for vanlig bruk, for å si det sånn.

      Vurderer også å teste Dayton Audio RS100 som jeg har liggende. Lenger xmax og bedre effekttålighet enn TB, dog har den metallmembran...

      Anyway... noe å tenke på, kanskje. Vet ikke hvor mye jobb du har lagt ned i installasjonen av 2-tommerne dine.

      Comment


      • #4
        Jeg gav opp det prosjektet da jeg hadde P88RS-II og bytta til P99RS isteden, for det var ingen bra måte å dele fulltonen min lavere enn 1.25khz på. Sånn er det desverre, eneste minuset med den spilleren... ...på en annen side er den på en måte "beregna" til å ha diskant + mellomtone/midbass + sub, og ikke fulltone+++
        ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
        Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

        Comment


        • #5
          Jeg tror jeg skal kunne komme utenom ved å skifte dsp fra Network til Standardmodus.
          Får da Front, Rear og Sub, og det ser ut som at både front og rear kan kjøres fullrange. Men det medfører at jeg mister en del muligheter som finnest i network modus, hvorvidt dette er relevant for meg vet jeg ikke enda..

          Comment


          • #6
            Du mister hvertfall en viktig ting, tidskorrigering. Blir ikke det samme uten...
            ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
            Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

            Comment


            • #7
              Jeg vet ikke om en har like mange muligheter, men slik jeg tolker bruksanvisningen ser det ut som at det går ann å justere avstand til høytalerene både manuelt og automatisk også i std modus.
              Prøvde du dette uten hell?

              Comment


              • #8
                Nei jeg ville ha full aktiv deling (slik at jeg slapp å bruke forsterkerjusteringer osv.), så jeg droppa å prøve det.
                ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                Comment


                • #9
                  jeg er enig med løsningen til sagen, da det er det samme løsning på andre pioneer 3 veis delere MEN da kan man justere tidskompen for hele spektre, da er det viktig å holde diskanten og mellomtone noenlunde nær hverandre.

                  Ellers om man skulle dele High lavere vil det uansett ikke bli lettere iht tidskompen, da den blir delt passiv et sted imellom + at diskante og mellomtonen sitter i 2 forkjellige punkter.

                  Ellers er jo self en stor minus i pioneer dspr at diskanten ikke kan justeres slik alpine tillater, heldigvis nyere p99 har ikke disse begrensninger.

                  sikker mange av oss som vil høre om den "skjulte meny/modus" som du nevner
                  --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
                  -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

                  Comment


                  • #10
                    Det er ikke noe problem å kjøre i normalmodus og bruke front til en fulltone, rear til midbass og sub til sub... Man har fortsatt da tidskompensering på alle kanaler. Litt triksing med filtre i forsterker, så er man i mål.
                    [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
                    [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
                    [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Joakim View Post
                      Det er ikke noe problem å kjøre i normalmodus og bruke front til en fulltone, rear til midbass og sub til sub... Man har fortsatt da tidskompensering på alle kanaler. Litt triksing med filtre i forsterker, så er man i mål.
                      Nettopp. Ser ikke problemet, funker som bare det...

                      Så lenge fulltonen takler 12dB/200hz, eller forsterkeren har mulighet for høyere delefrekvens, vel å merke.

                      Comment


                      • #12
                        Da fikk jeg skiftet til Standardmodus og det ser ut til å fungere bra. Takk for tilbakemeldinger.

                        Comment


                        • #13
                          Bra det løser seg da.
                          ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                          Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                          Comment

                          Working...
                          X