Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tykkelse høytalerkabel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tykkelse høytalerkabel

    Lurte på hvilken tykkelse folk bruker på høytalerkabeler ? skal ha kabelstrekk fra bagasjerommet til fordørene der jeg tenkte på et frontsett og en stk tang bang sub i hver dør og til en stk 15" sub bak. Er det mulig å bruke 2,5mm2 til foran og 6mm2 til subben ?

  • #2
    Kablene du har valgt høres helt greit ut. Jeg har brukt 1,5mm^2 til 1139SI tidligere. Regner med du mener dem? Har 2,5mm^2 nå. Hører null forskjell.

    Når det gjelder å montere subwooferne i dørene, ville jeg vurdert og planlagt monteringen nøye i forkant. Jeg monterte mine i dørene nylig, og foretok en ordentlig prøvespilling i går. Var bare å røske ut igjen... dørene mine er ikke på laaangt nær stive nok for å montere subwoofere i. Hele dørsiden flekset, fikk bare vibrasjon og veldig lite bass. Siden jeg ikke har tenkt til å bygge om hele døra, var det bare å revurdere...

    Så jeg har tatt dem ut og er igang med å lage kasser ved kickpanelene. I teorien går det å montere dem i døra, men da må selve døra (baffelen) være ordentlig stiv, og du har en helvetes dempejobb med tanke på alt som kan riste i døra. Stag til låssystem, døråpner, etc...

    Jeg undervurderte hvor mye luft de småtassene kan flytte, for jeg har bare hatt dem i en liten kasse tidligere og ikke tenkt noe særlig over det. En solid kasse er helt klart optimalt for disse elementene - som alle andre elementer altså, men disse er litt spesielle til å være 6,5".

    Comment

    Working...
    X