Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw E46. Koble på forsterker på orginal BMW Business CD-spiller.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bmw E46. Koble på forsterker på orginal BMW Business CD-spiller.

    Hei. Skal bytte org anlegg i bilen og har kjøpt nytt som består av frontsett med diskanter, nye hattehøyttalere, basskasse, 4kanals forsterker og forsterker til bass. Men så kommer jeg til problemet at jeg ikke finner noen Signal inngang på den orginale spilleren. Er det noe jeg trenger i tillegg`? for de jeg kjøpte med(firma som er spesialisert på bmw e46) påsto at dette var bare å koble direkte på, ettersom at det var en pakke beregnet til bilen. Men tech-supporten deres er selfølgelig stengt nå som det er helg.

    Noen som kan hjelpe meg litt kjapt med dette?

    Mvh
    Fredrik

    - Golf 3 "Wide & Low" Prosjekt

  • #2
    Er ikkje signalutgang på bmw spillerene.
    Du må ha ein slik overgang: http://www.bilradiospes.no/m/shop/?p...436&id=&vn=736

    Men med tilsammen 3 signalinnganger på forsterkerene, må du del signalet i 3 deler. (viss ikkje det er signalutgang på ein eller begge forsterkerene)

    Eg har og mistanke om at signala til forsterkerene ikkje er optimale. Hadde nok sikkert vært ein del bedre med ein spiller med signalutganger

    Comment


    • #3
      skaff en audison bitone. den har høytaler inn og rca ut og masse justerings muligheter

      Comment


      • #4
        Er hertz HE2 og HE4..
        Husker hvertfall at HE4 har to signal utganger.. på den ene står de A IN og på den andre B IN.

        - Golf 3 "Wide & Low" Prosjekt

        Comment


        • #5
          Det er både høy (høytalerkabler) og lavnivå inn på denne. Altså det det følger med sukkerbit lignende koblinger som du kobler høytalerkablene på og inn i forsterkere. Da trenger du ikke signalkabler....
          Ole Petter Holelien
          Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
          Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
          Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

          Comment


          • #6
            Originally posted by Judys Bilstereo View Post
            Det er både høy (høytalerkabler) og lavnivå inn på denne. Altså det det følger med sukkerbit lignende koblinger som du kobler høytalerkablene på og inn i forsterkere. Da trenger du ikke signalkabler....
            Så signalkabelen jeg har brut timer på å legge opp er waste?
            Kan jeg ikke bruke signalkabelen uansett om jeg kjøper en slik overgang. og koble HE2 forsterkeren på HE4 og derfra frem til spiller?

            - Golf 3 "Wide & Low" Prosjekt

            Comment


            • #7
              Det kan du
              Ole Petter Holelien
              Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
              Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
              Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

              Comment


              • #8
                Om du finner en Alpine PXE-H650 rimelig (har sett et par i det siste til mellom 1000 og 1500,-, jeg ga 1500,- for min splitter ny på tilbud) så får du enkelt delefilter, enkel equalizer, justerbar sub-utgang, fjernkontroll og ikke minst, tidskorrigering, i en enkel og rimelig pakke.

                Full pris er den ikke verdt, da finnes det bedre alternativer.

                Kan i likhet med BitOne, JBL MS-8 og RF 360.x kobles til "alle" kilder. Kjekke greier!

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Miniboom View Post
                  Om du finner en Alpine PXE-H650 rimelig (har sett et par i det siste til mellom 1000 og 1500,-, jeg ga 1500,- for min splitter ny på tilbud) så får du enkelt delefilter, enkel equalizer, justerbar sub-utgang, fjernkontroll og ikke minst, tidskorrigering, i en enkel og rimelig pakke.

                  Full pris er den ikke verdt, da finnes det bedre alternativer.

                  Kan i likhet med BitOne, JBL MS-8 og RF 360.x kobles til "alle" kilder. Kjekke greier!

                  å
                  men vil det være noen stor forskjell fra denne eller om jeg kjøper en SLIK overgang, som vist tidligere i tråden? eller noe lignende?

                  Vil helst ha det blilligst mulig
                  Men takk for tipset!
                  Last edited by FR33DY; 08-05-2011, 23:21.

                  - Golf 3 "Wide & Low" Prosjekt

                  Comment


                  • #10
                    Hvordan kobler jeg denne? :S



                    Var ikke slik jeg trodde den skulle fungere.. må jeg koble via høyttalerne?
                    Hvordan skal denne passe inn i spilleren? :S

                    om jeg må koble disse via høyttalere, vil dette bli et kraftig ekstra arbeid ettersom at høyttalerkablene går direkte til bagasjerommet og innpå forsterker.. ser ikke helt hvorfor det skal være nødvendig heller..
                    Last edited by FR33DY; 12-05-2011, 15:16.

                    - Golf 3 "Wide & Low" Prosjekt

                    Comment


                    • #11
                      hvorfor ikke bytte ut den dritten av en business spiller med en dynavin spiller?

                      Comment

                      Working...
                      X