Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tips til nytt frontsett etc (JL Audio-Polk?)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tips til nytt frontsett etc (JL Audio-Polk?)

    Hei!
    som overskriften sier lukter jeg nå på et nytt frontsett og CD-spiller.

    Har sett meg ut JL Audio ZR650-CSi eller 525-CSi (er det stor forkjell på 5.25 og 6.5" lydmessigt?)
    Vurderer også Polk Audio SR viss det er mulig og oppdrive.

    Noen som har erfaring med noen av desse?

    Skal brukes sammen med JL Audio 450/4v2 forsterker.
    Har idag Polk Audio MM 5.25".

    Er også på jakt etter en ny cd-spiller da jeg tror det er det svakeste leddet (Sony GT640ui)

    Snuser på Pioneer 88rsII vis noen har en tilsalgs til en fornuftig pris.
    Lurer også på hvor mye bedre er DEX99-RS ?

    Er også open for andre forslag selvfølgelig!

    Øvrigt utstyr står i signatur.

    Mvh.
    Last edited by Boyka; 01-06-2011, 11:08.
    Opel Corsa B Coupe

    Pioneer P88rs II || JL Audio 450/4v2 || Polk Audio MM5251 || B2 Audio HD12 | Mono | Autoleads | LIB -

  • #2
    Bytt spiller først du, så skal du se det blir nytt liv i lyden din, for den snyspilleren er ræva på lydkvalitet

    Comment


    • #3
      Originally posted by cossiemk1 View Post
      Bytt spiller først du, så skal du se det blir nytt liv i lyden din, for den snyspilleren er ræva på lydkvalitet
      Hehe er vel egentliig det jeg virkelig vil finne ut, har hørt at Sony sine billige produkt ikke er så bra, men vil erfare det med egne ører

      Noen som vet om det er store forkjeller på 88RS II og 99 RS ? (tenker da også om det er verdt prisforkjellen!!)

      Eventuelt andre spillere som kan måle seg med desse? Alpine, Kenwood etc?
      Nakamichi kanskje ?
      Last edited by Boyka; 02-05-2011, 23:30.
      Opel Corsa B Coupe

      Pioneer P88rs II || JL Audio 450/4v2 || Polk Audio MM5251 || B2 Audio HD12 | Mono | Autoleads | LIB -

      Comment


      • #4
        vesentlige forskjellene mellom 88rsII og 99RS.
        99RS: 4veis aktiv deling, kan dele de mye lavere på diskant og mellom samd mid tror jeg.
        Er også en usb enhet på denne som faktisk fungerer kontra 88rsII.
        99rs: http://www.pioneer.eu/no/products/25...9RS/index.html
        P88rsII: http://www.pioneer.eu/no/products/ar...-II/index.html

        Har selv P88RSII, fungerer i mine øyne bra på lyd delen, eneste er at usb bruken er noe begrenset siden du må ha en usb adapter/modul. Noe som i seg selv ikke fungerer bra synes jeg.
        Utrolig hva man finner på google om man søker litt.
        ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
        Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

        Comment


        • #5
          DEX99-RS er en bedre spiller HVIS du klarer å utnytte funksjonene i den.

          Hvis du har plass (eller enkelt kan lage), bør du gå for 6,5" høyttalere. Bigger is better
          Bmw e34 520:
          Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

          Comment


          • #6
            Ah tusen takk for svar!

            Er lyden generelt i spilleren jeg er ute etter, ettersom jeg ikke har noe erfaring eller generelt peiling på aktiv deling! Har lest noe om at jeg kan gjøre det med forsterkeren også?

            Angående USB så er det noe jeg ikke bruker, og kommer nok mest sannsyneligt ikke til å brukes noe heller.
            Er litt old school og bruker forsatt cd plater og LP
            (kan være pga når jeg bruker USB på min Sony nå er lyden helt forferdelig)

            Må nok teste med ny spiller først og se hva som bor i Polk'ene!

            Mvh.
            Opel Corsa B Coupe

            Pioneer P88rs II || JL Audio 450/4v2 || Polk Audio MM5251 || B2 Audio HD12 | Mono | Autoleads | LIB -

            Comment


            • #7
              Kan anbefale både Polk Audio SR (om du klarer å få tak i det fortsatt da..) og P99RS-spilleren. Gode valg dette, etter min mening (sjokk!)
              ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
              Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

              Comment


              • #8
                Originally posted by TakeTheTime View Post
                Kan anbefale både Polk Audio SR (om du klarer å få tak i det fortsatt da..) og P99RS-spilleren. Gode valg dette, etter min mening (sjokk!)
                Hehe nei kommer ikke som noe sjokk at du mener det
                snakket jo faktisk med deg om og kjøpe det ene settet ditt for en stund tilbake. men student livet er hardt !

                Blir nok 88rs II nå frem til studiene er ferdig. Er antagligen det sikkreste valget med tanke på pris
                Last edited by Boyka; 05-05-2011, 14:02.
                Opel Corsa B Coupe

                Pioneer P88rs II || JL Audio 450/4v2 || Polk Audio MM5251 || B2 Audio HD12 | Mono | Autoleads | LIB -

                Comment


                • #9
                  Ikke for å knuse drømmen din om fett frontsett men Montering og justering er 80% av resultatet (vil jeg tørre og påstå)
                  Er ikke ting montert skikkelig eller justert skikkelig så låter det dritt uansett hvor konge utstyret er.

                  Bruk frontsettet du har med aktiv deling og lek deg fram i p88rsen, se om du kan komme til noe du er selv fornøyd med. Hvis ikke prøv å gjør om på monteringen og se om du kommer til et bedre resultat.

                  My 2 cents
                  Tor Martin Ølberg
                  - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                  Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Tor Ølberg View Post
                    Ikke for å knuse drømmen din om fett frontsett men Montering og justering er 80% av resultatet (vil jeg tørre og påstå)
                    Er ikke ting montert skikkelig eller justert skikkelig så låter det dritt uansett hvor konge utstyret er.

                    Bruk frontsettet du har med aktiv deling og lek deg fram i p88rsen, se om du kan komme til noe du er selv fornøyd med. Hvis ikke prøv å gjør om på monteringen og se om du kommer til et bedre resultat.

                    My 2 cents
                    Jo er fullstendig klar over det! og det er nok grunnen til at jeg ikke kjøper "top notch" utstyr, men heller midt på trèet. Har planer om å bygge om hele bilen (motor og alt) og da får anlegget en opprustning også spesielt på monteringsbiten i dører, demping av bil og kasser etc. (litt enklere å bygge skikkeligt når bilen ikke må brukes hver dag)

                    Skal leke meg med spilleren og man lærer så lenge man prøver ! leser mye her i tråder og prosjekter så lærer stadig nye ting, og får ideèr. Så jeg er ikke uenig med deg!

                    Er ikke missfornøyd sånn det er nå, men vil ha litt mer!
                    Last edited by Boyka; 05-05-2011, 14:39.
                    Opel Corsa B Coupe

                    Pioneer P88rs II || JL Audio 450/4v2 || Polk Audio MM5251 || B2 Audio HD12 | Mono | Autoleads | LIB -

                    Comment


                    • #11
                      Har kjøpt cd spiller, ble en Pioneer P88rs II! er kjempe fornøyd!

                      Men søker forsatt rundt om etter et komp.sett.

                      noen her som har erfaring med RE Audio XXX6.5 ? Ser ganske lovende ut.

                      http://cgi.ebay.com/NEW-RE-AUDIO-XXX...71877476594201

                      Veil pris på 799 $, så skulle vel være i samme liga som JL Audio og Polk SR. (vet at pris ikke altid er garanti for at det er bra)

                      Ellers lurer jeg litt på Hertz Mille serien, men den koster jo en del.

                      Alt skal monteres skikkelig såklart.

                      Kanskje noen her har noen Frontsystemer de kan anbefale?

                      Mvh.
                      Opel Corsa B Coupe

                      Pioneer P88rs II || JL Audio 450/4v2 || Polk Audio MM5251 || B2 Audio HD12 | Mono | Autoleads | LIB -

                      Comment


                      • #12
                        Nå som du har sprek spiller kan du jo selv sette sammen frontsett med komponenter fra dynabel/madisound el.
                        Jeg tror man som oftest får mer for pengene da.
                        Bmw e34 520:
                        Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Tor Ølberg View Post
                          Ikke for å knuse drømmen din om fett frontsett men Montering og justering er 80% av resultatet (vil jeg tørre og påstå)
                          Derfor du har kjøpt deg ODR?
                          ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                          Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                          Comment


                          • #14
                            Tja, hvorfor ikke satse 100% når en først er i gang. Er ikke noe å si på monteringa til nå Basskassene er noe av det mer solide du finner ut å ruller for å si det mildt. Frontsett opphenget blir nok mer sykt enn Joakim sitt så du får følge med
                            Dessuten, ODR + dspen gir meg gode justeringsmuligheter samt jeg slipper 8x signalkabler om jeg skulle kjøre 4 veis frontsett med p99rs ;D
                            Tor Martin Ølberg
                            - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                            Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                            Comment


                            • #15
                              Tenkte og oppdatere for å holde seriøsiteten her oppe, (lager tråd må man nesten handle også=

                              Liten respons på tipsene her.

                              men har kjøpt meg et 3 veis frontsett nå,
                              Noen bilder av godsakene :



                              Click image for larger version

Name:	IMAG0189.jpg
Views:	1
Size:	220.6 KB
ID:	294612

                              Click image for larger version

Name:	IMAG0200.jpg
Views:	1
Size:	168.9 KB
ID:	294613

                              Click image for larger version

Name:	IMAG0190.jpg
Views:	1
Size:	167.3 KB
ID:	294614

                              Click image for larger version

Name:	IMAG0192.jpg
Views:	1
Size:	174.2 KB
ID:	294615

                              Click image for larger version

Name:	IMAG0197.jpg
Views:	1
Size:	198.6 KB
ID:	294616

                              Må bare si det at jeg aldri har hatt en slik kvalitets følelse før! er helt sykt, tyngste diskanten jeg har holdt personlig også!
                              Opel Corsa B Coupe

                              Pioneer P88rs II || JL Audio 450/4v2 || Polk Audio MM5251 || B2 Audio HD12 | Mono | Autoleads | LIB -

                              Comment

                              Working...
                              X