Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kasse valg til mtx thunder 9500 12"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kasse valg til mtx thunder 9500 12"

    Noen som har peiling på hvor stor kasse jeg trenger til en stk mtx thunder 9500 12" ?

    Takk for alle svar =)
    1970 Volvo 142

  • #2
    42 liter lukket kasse

    Comment


    • #3
      Originally posted by cossiemk1 View Post
      42 liter lukket kasse

      Det synes jeg hørte lite ut, hm.

      Hva er fordel med lukket kasse?
      Er mest fan av porta kasse ^^,

      1970 Volvo 142

      Comment


      • #4
        i følge mtx sin brukermanual skal den ha ca 35l lukket kasse,og ca 57l portet
        volvo s60
        vw golf 4 gti,girkassedritt*solgt
        Member of VW Audi Club Norwegen

        Comment


        • #5
          Originally posted by phoenix gold View Post
          i følge mtx sin brukermanual skal den ha ca 35l lukket kasse,og ca 57l portet
          Okey, tnx =)

          Er det bedre å bruke en lukket kasse ? istede for portet kasse ?

          Hva gir best effekt ?

          btw, Hvordan regner jeg ut hvor mange L elementet tar? Og bassrefleks røret(rørene)
          Last edited by landstan; 01-05-2011, 01:20.
          1970 Volvo 142

          Comment


          • #6
            hvis du går inn på mtx sine nettsider,så ligger det brukermanual på pdf der,med tegninger på både lukket og portet kasse
            volvo s60
            vw golf 4 gti,girkassedritt*solgt
            Member of VW Audi Club Norwegen

            Comment


            • #7
              Originally posted by landstan View Post
              Okey, tnx =)

              Er det bedre å bruke en lukket kasse ? istede for portet kasse ?

              Hva gir best effekt ?

              btw, Hvordan regner jeg ut hvor mange L elementet tar? Og bassrefleks røret(rørene)
              Best effekt? Høres ut som at du er ute etter SPL, dermed ville jeg ha anbefalt en portet kasse. Ser ut som at elementet tar opp rundt 5,3 liter om jeg ikke tar helt feil(http://www.mtx.com/caraudio/products...hunder9500.cfm).

              Hør på phoenix gold ang. 57 liter kasse, som portløsning benytter du en 4" x 28cm aeroport.
              mvh
              Øystein Daniel

              Comment


              • #8
                Originally posted by tripplex View Post
                Best effekt? Høres ut som at du er ute etter SPL, dermed ville jeg ha anbefalt en portet kasse. Ser ut som at elementet tar opp rundt 5,3 liter om jeg ikke tar helt feil(http://www.mtx.com/caraudio/products...hunder9500.cfm).

                Hør på phoenix gold ang. 57 liter kasse, som portløsning benytter du en 4" x 28cm aeroport.
                Okei. nyttig info takk.

                JA, Lydtrykknivå, Jeg er ute etter.

                Det eneste som gjenstår da, er anbefaling av hva jeg skal bygge kassen av.
                har 24mm sponplater liggende,er usikker på om jeg skal bygge av de, pga etter en titt i forum så jeg at finner var det beste å bygge av, har selv hørdt finner kasser i action. Og må inrømme at Lydtrykknivået, i de kassene ikke kan målles med mdf/sponplater.

                noen som har erfaringer/peiling/meninger. Og dele med meg ?

                Takk på forhånd for alle svar =)
                1970 Volvo 142

                Comment


                • #9
                  Hvis du er ute etter å spille høyt, vil du med 24(22mm?) spon kunne bygge en meget bra kasse til denne basseren, siden det bare er snakk om 57liter netto. Husk også at kassen må stives av innvendig.
                  mvh
                  Øystein Daniel

                  Comment


                  • #10
                    22-24mm spon fungerer greit, men viktigere en materialtykkelse/kvalitet er hvordan platene passer sammen.
                    Plater kappet til med vippesag eller håndsag får ikke tette sammenføyninger.
                    Legg også litt jobb i portutformingen, ikke kompromisse på areal og lengde.

                    Mvh
                    Dag Johansen
                    "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

                    Comment

                    Working...
                    X