Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bytte bilstereo?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bytte bilstereo?

    Hei, håper jeg poster dette på riktig plass..

    Det har seg slik, jeg har for litt over 3 månder siden kjøpt en Nissan 2001 model, men bil steroe som følger med har ikke USB ingang til mp3 spiller, noe jeg veldig gjerne vill ha, bil stereoet jeg har heter: Pioneer mosfet 50x4 deh2300r

    og den jeg kunne ha tenkt meg er: 4 x 50W MOSFET forsterker DEH-4200SD

    (http://www.elkjop.no/product/lyd-bil...neer-bilstereo)

    så det jeg altså lurer på er, kommer dette til å gå uten og måtte bytte om alt inni?(det som er bak den avtag bare fronten) kan jeg rett å slett bytte fronten? og kommer lyden I bilen min til og bli bedre / dårligere? (er veldig fornøyd med lyden som den er)
    jeg har prøvd å bytte låne bilstereoet til en venn av meg, bare for og se, å det gikk ikke, den passet perfect inn, men den skrudde seg ikke på. (den jeg lånte var også pioneer. men 45x4W og annen model)

    så lurer på, seller dem bare fronten av bil stereoet eller har man altid med hele "kassa" som er bak?
    og isåfall er det vanskerlig og bytte det?

    (beklager min norsk, jeg er fra england)
    Last edited by Marry; 28-04-2011, 19:22.

  • #2
    hei.det der er alt for dyrt.kjøp heller denne er en mye bedre spiller http://www.pixmania.com/no/no/868479...-usb-sd-i.html mvh kim

    Comment


    • #3
      Du kan selvfølgelig ikke bare bytte fronten, det kan gå skikkelig galt. Du må bytte hele spilleren, men dette er plug`n play, og null problem å gjøre, det er to kontakter bakenfor spilleren, og disse er like på spilleren du linker til, og den du har.

      Vil du ha spilleren mye billigere, eller en ennå bedre til samme pris, så kjøper du den her: http://www.pixmania.com/no/no/17567/...criteresn.html

      Comment


      • #4
        Ok, tusen takk for hjelpen, men tror jeg må kjøpe den fra el-kjøp, hvis det er slikt at man må skru opp og drive med ledninger bak der, tror jeg at jeg føler meg tryggere med noen som kan hjelpe meg i buttikken, det er jo noe man ikke får når man bestiller fra nett.

        Comment


        • #5
          ikke mye jobb og bytte den, er kunn 2 kontaktar bak og en anntenne ledning, som cossie sier er disse kontaktene helt idenske på disse spillerene og passer kunn der de skal sitte så umulig og gjøre noe feil

          og skulle det være noe du lurer på er det jo alltids og spørre her
          spiller: pioneer p88
          front: Hertz MLK 165
          sub: polk sr104 x2
          forsterkere: mosconi AS200.4 og dynabel 7501

          Comment


          • #6
            Lykke til med å få hjelp til å montere ny spiller på elkjøp, ekspert, lefdal osv. De driver ikke med montering. Kjør innom Oslo Bilstereo. Ulf og gutta der hjelper deg gjerne.
            Mvh
            Pål Andréas Bryng
            Bilstereosenteret.no
            Vi forhandler bl.a.:
            Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
            Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


            Følg oss på Facebook
            Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

            Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

            Comment


            • #7
              ellers kan sikkert jeg hjelpe deg med det, hvis du gidder og reise til lørenskog
              spiller: pioneer p88
              front: Hertz MLK 165
              sub: polk sr104 x2
              forsterkere: mosconi AS200.4 og dynabel 7501

              Comment


              • #8
                hmm ja, tror kanskje jeg bestiller fra nett da, hvis det er så enkelt. ble bare litt satt ut av at man må skru opp skruer for å komme fram bak der.
                men den spilleren kimafro linked er 100% sikkert vill passe I bilen min?(har mange høytalere i bilen, går alle under enn ledning eller må man finne hver enkel? vill det følge med en bruksanvisning til instalasjon?
                tusen tusen takk igjenn, for all hjelpen
                Last edited by Marry; 29-04-2011, 15:32.

                Comment


                • #9
                  det følger med god og forståelig installasjons manual, men som det sies, er det kun 2 multi plugger som du setter over fra den gamle til den nye. klikk- klikk

                  Det eneste du skal trenge for å få ut spilleren, er 2 monterings pinner som følger med den nye. det står også godt forklart hvordan disse brukes, og lydmessig blir den samme eller bedre med ny spiller, avhengig av kvaliteten på innspilling på usb pinnen

                  Comment


                  • #10
                    den ene iso pluggen bak er til strøm inn/ut den andre til høytalere så ingen leite tokt etter høytalere
                    spiller: pioneer p88
                    front: Hertz MLK 165
                    sub: polk sr104 x2
                    forsterkere: mosconi AS200.4 og dynabel 7501

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by kimafro View Post
                      hei.det der er alt for dyrt.kjøp heller denne er en mye bedre spiller http://www.pixmania.com/no/no/868479...-usb-sd-i.html mvh kim
                      unskyld at jeg forstyrer igjenn, men er du sikker på at denne passer inn i bilen min uten større problemer?

                      (og har noen peiling på om en vanlig MP3 spiller (ikke Ipod / Iphone) vill fungere på USB ingangen? har en 8 GB sansa fuze. og Isåfall har spillern noe å si på lyd kvalitet, og kommer jeg til å kontrollere musikken via MP3 spilleren eller fra Bil stereoet?

                      tenker på å bestille der ifra nå

                      Comment


                      • #12
                        nå har spilleren min kommet, men jeg får ikke den gamle ut? :s
                        hvordan får man en spiller ut fra en Nissan primera 1.8 2001 model?
                        tusen takk for fremtidig hjelp!

                        Comment


                        • #13
                          ok nå har jeg puttet den på plass..den fungerte for 1 dag, men merket jeg aldri fikk skrudd den av, den er på hele tiden..( jo mindre jeg skrur av bilen) og nå er den på konstant mute, og går ikke ann å få mute vekk, har prøvd alt, (det går fortsatt ikke å skru av stereon helt) den går in ii "demo Mode" hvis jeg holder off knappen inne..

                          vær så snill! noen som kan hjelpe?

                          Comment


                          • #14
                            hei, her kan det høres ut som det er to kabler som er litt feil, det letteste er kansje å få noen til å se på dette for deg?

                            Du har nok en blå kable som står mute på. denne går kansje til jord ?
                            Videre må du nok bytte om på rød og gul strømledning tenker eg.
                            ( ble litt usikker selv nå her eg sitter uten å se det fremfor meg )

                            Comment


                            • #15
                              Hvis det er som vanlige spillere. er det bare en rød og en gul som er koblet feil, samt at mute kabelen er koblet feil (jeg har ikke koblet mute i min bil engang..) ta bilde og legg ut her, så vi får se Demo mode går ant å skru av, men les bruksannvisningen, så får du hjelp fra den
                              /// BIS

                              Comment

                              Working...
                              X