Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bør man bruke "remote Rele" når man har mange forsterkere?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bør man bruke "remote Rele" når man har mange forsterkere?

    Bør man bruke rele på remoten np man har 2-3 forsterkere o signalprosessor som skal slå seg på?
    Spilleren tåler vel ikke mer en ca 200ma strømtrekk ca? men er faktisk ikke sikker på hvor mye et rele trekker,noen som vet?
    Ekje noke vits med bass hviss resten av lyden er dass!

  • #2
    Alt avhenging av type forsterker, da noen forsterkere ikke trenger remote, men vil likevel si at du ikke er helt på feilspor når du tenker over 2 forsterkere så hadde det vært fint med et relæ.

    Nå vet jeg ikke hvordan du har tenkt å koble, men relæ skal jo ha annet enn kun remote inn og ut.
    Mvh
    J. Holm
    www.b2audio.com
    http://facebook.com/b2audio

    Comment


    • #3
      er det rele eller transistore som slår på forsterkerene?
      hviss det er trensistore så er det vel lite vits i å bruke rele da det vil trekke mer strøm en 3-4 transistore. vertfal i min verden :P
      Ekje noke vits med bass hviss resten av lyden er dass!

      Comment


      • #4
        Jeg ville brukt rele på flere forsterkere. Har opplevd at forsterkere faktisk skrur seg av når man begynner å vri opp med alle forsterkere på spillerens remoteutgang. Spesielt kjipt om man har lina to monoblokker og kun den ene slår seg av, kan fort bli dyrt opplevde jeg. Kan også risikere og ødelegge remoteutgang har jeg erfart.
        Jonas Tautra
        - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
        Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

        Comment


        • #5
          Da gjør jeg det!
          Ekje noke vits med bass hviss resten av lyden er dass!

          Comment

          Working...
          X