Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trenger hjelp anngående lengde og bredde på port.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Trenger hjelp anngående lengde og bredde på port.

    Hei jeg skal lage en kasse, og har da funnet de utvendige målene av kassen, skal lages i 22mm mdf så må jo da trekke fra platetykkelsen for å få riktig mål innvendig, det jeg lurte på var om noen kunne ha funnet ut hvor bred og lang porten måtte være for å få en tuning på 35hz?

    Kassen er 106cm bred, 36cm høy, og 46cm dyp. Porten som jeg skal lage blir en slotport.

    Mvh
    LIB ¤ Pioneer ¤ dynaBel ¤ Apollo

  • #2
    Originally posted by RazzLezz View Post
    Hei jeg skal lage en kasse, og har da funnet de utvendige målene av kassen, skal lages i 22mm mdf så må jo da trekke fra platetykkelsen for å få riktig mål innvendig, det jeg lurte på var om noen kunne ha funnet ut hvor bred og lang porten måtte være for å få en tuning på 35hz?

    Kassen er 106cm bred, 36cm høy, og 46cm dyp. Porten som jeg skal lage blir en slotport.

    Mvh
    Du skriver ikke noe om hva slags elementer som skal i kassa, det har litt betydning for portareal.
    Men gitt at det er feks en 15-tommer med god slaglengde er 200cm2 et greit utgangspunkt.
    Skal slotporten på den siden som er 36cm høy skal den være 6,3cm bred og ca. 30cm lang.

    Mvh
    Dag johansen
    "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

    Comment


    • #3
      Takker så mye Dag, er forresten 2 stk jbl p1222 elementer som skal i kassa, er kanskje litt mye med 140liters kasse til de 2 vell.
      LIB ¤ Pioneer ¤ dynaBel ¤ Apollo

      Comment


      • #4
        Originally posted by RazzLezz View Post
        Takker så mye Dag, er forresten 2 stk jbl p1222 elementer som skal i kassa, er kanskje litt mye med 140liters kasse til de 2 vell.
        I grunnen ikke, kjør på!

        Mvh
        Dag Johansen
        "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

        Comment

        Working...
        X