Announcement

Collapse
No announcement yet.

Slisse/slottport hjelp.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Slisse/slottport hjelp.

    Noen som kan hjelpe meg å gjøre om 4" aeroport til slisseport? Ene siden skal være 40 cm.
    sigpic

  • #2
    Da blir den andre siden 1.96cm.
    [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

    Comment


    • #3
      Blir ikke det litt smalt? Tenker på pustelyder osv? Kassen skal ha to 4" porter og skal være 33 cm lang.
      sigpic

      Comment


      • #4
        Slisseport og aeroport er to forskjellig saker. test ut med en slisseport på 3.92cm (skal i teorien tilsvare 2x 4" aeroporter) i bredde og 40 cm i høyde.
        Jeg sleit ikke med portstøy ifra en porta kasse med 15"er i... Hadde da 200cm2 slisseport på total lengde på 28cm i en 100 liters kasse som gav en tuning på ca 37 hz hvis u
        Tor Martin Ølberg
        - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
        Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

        Comment


        • #5
          Er to 15" i separate kammer jeg skal ha. Kassen stopper desverre på 90 liter pga plassmangel og med 33 cm lengde skal tuninga ligge på 40 hz. Brukte du de målene selv? (3.92x40)?
          sigpic

          Comment


          • #6
            tok haakon o sine mål og ganget det med 2 siden du sa du skulle ha 2x 4" porter. Menne ikke for å si noe men 90 liters kasse fordelt på 2x 15"ere hørres jævlig lite ut.
            Tor Martin Ølberg
            - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
            Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

            Comment


            • #7
              hehe. Mente 90 liter pr element.
              sigpic

              Comment


              • #8
                Hmm, hva slags element er det? skal finne ut en liten sak til deg
                og hva slags forsterker er det du skal mate disse 15"erne?
                Last edited by Tor Ølberg; 16-04-2011, 00:15.
                Tor Martin Ølberg
                - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                Comment


                • #9
                  Er B2 ES15 element. Uvist hvilken forsterker det blir finaly, men midlertidig en MDS Audiophile som er oppgitt å mate 1250 rms i 1 ohm.

                  Hadde han som skulle hatt dem vært R&B fan hadde jeg lagt tuninga lavere, men det er han ikke og spiller lite musikk med mye dypbass.
                  sigpic

                  Comment


                  • #10
                    Kjør portareal på ca 200cm2. Med en høyde på 40cm vil du da få en portbredde på 5cm på hver side. portlengden skal da være 27cm. Hvis du vil ha tynnere port så blir portlengden mindre. si feks 150cm2 port så blir portbredden 3.75cm og portlengden blir da 18.29cm.
                    Tor Martin Ølberg
                    - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                    Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                    Comment


                    • #11
                      Får muligens litt mer liter ut av kasse. Kommer tilbake straks med nytt volum.
                      sigpic

                      Comment


                      • #12
                        Klarte å tyne 116 liter pr kammer. Da har jeg ikke trukket fra element og port.
                        Setter meget stor pris på hjelpen Tor.
                        sigpic

                        Comment


                        • #13
                          hmmm. hvis du kjører portareal på 200cm2 med 27 i portlengde så vil den ta opp ca 5-6 liter per kammer. Elementet vil jeg ANTA tar ca 5-10 liter. Så hvis jeg var deg ville jeg kjørt 115literskammer med 200cm2 portareal og 27 i portlengde med 5cm portbredde hvis porthøyden er 40cm. (Nå har jeg ikke tatt med tjukkelse på mdf eller noe i den duren).

                          Kjørte selv her idag en 110 liters kasse med 200cm2 portareal tuna til 37 hertz (audio system hx15 plus), med 400 lusne watt så rista hele russebilen, selv om kassen var ghettoskrudd ;p
                          Tor Martin Ølberg
                          - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                          Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                          Comment


                          • #14
                            Det er innvendig litermål jeg har oppgitt. Porten blir laget av 19mm mdf pluss litt ekstra i hver ende så jeg får avrundet åpningene godt. Da skal jeg prøve meg på den.
                            sigpic

                            Comment


                            • #15
                              Her var det mye meninger!
                              ES 15 i 100 liter reflekskasse med 200cm2 port, 27cm lang gir deg et 60Hz monster!
                              Skal du spille musikk på dette har du to valg i mine øyne: Droppe porten og kjøre lukket eller doble den portlengden til 54cm.
                              (alternativt kjøre 150cm2 port, 42cm lang)

                              Mvh
                              Dag Johansen
                              "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

                              Comment

                              Working...
                              X