Announcement

Collapse
No announcement yet.

Scan speak

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Scan speak

    Hei, noen som har noen formeninger om disse komponentene..?

    Diskant: Scan speak D3004/602000
    Mellomtone: Scan speak 15M/4531K00
    Midtbass: Scan speak: 18W/4531G00

    Takker for svar
    Scan Speak

  • #2
    diskanten låter helt knall. veldig detaljert. av og til litt skrikete på høyere frekvenser men det kan fikses med en tanke eq
    mellomtonen låter veldig herlig. god og detaljert mellomtone. en tanke sørpete nedover i frekvens (min mening) men siden du skal hjelpe till med midtbassen så tror jeg nok du vil få et "vinner frontsett"

    Alt i hop låter bedre enn det meste med litt hard jobb og en del tweaking som alt trenger.
    Tor Martin Ølberg
    - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
    Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

    Comment


    • #3
      Okei, Hørt mye ros om diskantene, og ser for meg at dette er ett knall frontsett.! Skifter egentlig mening om frontsett ofte, men tror att det er dette jeg kommer til å ende opp med.! Vansklig å velge frontsett når man er litt fersk.!

      Noen som vet hvilken pris dette ligger på..?
      Scan Speak

      Comment


      • #4
        4-6k ca hvis jeg husker rett
        Tor Martin Ølberg
        - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
        Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

        Comment


        • #5
          Okei, hvem forhandler de i Norge..?
          Scan Speak

          Comment


          • #6
            Dynabel forhandler Scan-Speak. I denne prisklassen mener jeg at norske SEAS har mange elementer som er minst like bra. Jeg liker for eksempel Excel serien til SEAS godt.

            Comment


            • #7
              hmm, godt å høre ros om flere.. men har sittet å sett på frontsett ganske lenge nå så må bare starte å teste noe.. så da blir de Scan speak.. så kansje Seas seinere en gang
              Scan Speak

              Comment


              • #8
                Du har også scan speak discovery serien. 10f skal visst være en meget god mellomtone! koster også en del mindre enn revelator og illuminator
                Prosjekt SQ Audi A3

                Comment


                • #9
                  scan speak bør du absolutt teste, dette oppsettet der er samme mellomtone og midbass som du finner i alpine sitt F#1 status sett, mens diskanten er en mindre ene den du finner i F#1 settet, dette er kremprodukter som du tenker på å prøve
                  VW Golf 4
                  Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
                  Simen Sormbråten

                  Comment


                  • #10
                    i alpine oppsettet er det brukt 12m og ikke 15w. (sett bort i fra 2-veis settet da)
                    Scan speak er veldig forskjellig fra seas, da seas låter mer kritisk mens alpine har en rundere lydkarakteristikk.
                    Prosjekt SQ Audi A3

                    Comment


                    • #11
                      jeg som tenkte litt feil her, men hadde nok gått for 12m istedefor 15w om jeg hadde vært deg
                      VW Golf 4
                      Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
                      Simen Sormbråten

                      Comment


                      • #12
                        hvis du har plass til 15w, så bruk denne i stedenfor 12m(hvis monteres på samme sted). denne har kobber i motor og bedre specs. dette gir også mulighet hvis disse skal monteres "høyt", så kan de deles betydelig lavere enn 12m og da får man hevet lydbildet betraktelig!
                        Prosjekt SQ Audi A3

                        Comment


                        • #13
                          om du har plass til18w oppå dashbordet hadde jeg nokk bare brukt 2 veis, men 15w fungerer det å også 2 veis, men det blir litt tynn i midbassen nedover
                          VW Golf 4
                          Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
                          Simen Sormbråten

                          Comment


                          • #14
                            Bedre å bruke 15w enn 15m til mellomtone mener dere..? =)
                            Scan Speak

                            Comment


                            • #15
                              kommer helt ann på det. hvor skal det monteres? ville 12m og 15w blitt montert samme sted?
                              15w må ha større volum enn 12m osv.
                              Prosjekt SQ Audi A3

                              Comment

                              Working...
                              X