Announcement

Collapse
No announcement yet.

En eller to forsterkere?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • En eller to forsterkere?

    Har i dag 2x12" Cadence Triplex 12 koblet opp mot en Audison lrx 1.1. Er brokoblet i 1 ohm.

    Får jeg mere trykk ved å koble til en Audison til ? Legger ved info av basserene og forsterker.

    12" Bass med titanforsterket aluminiumsmembran * 65mm 4 lags svingspole på kaptonformer * 3 stk 60oz magneter * dobbel spider * Maks effekt: 900W * RMS effekt: 450W * Følsomhet (2.83V/1m): 93dB * Frekvensrespons: 15Hz-300Hz (avhengig av kasse) * Impedans 2 Ohm


    OUTPUT POWER (RMS) @ 14.4 VDC, THD 1%:
    • 1 Ch 420 W x 1 (4Ω)
    • 1 Ch 800 W x 1 (2Ω)
    • 1 Ch 1090 W x 1 (1Ω)

  • #2
    Tja, du vil jo få mer kraft til hvert element.
    Kan også være andre ting som kan gjøres som f.eks annen kasse, oppgradere strøm, demping osv..

    Comment


    • #3
      Hvis de alt er koblet i 1 ohm så er bassene enkel 2 ohms spoler. I teori skal du få en økning som bør være merkbar, men det er også andre elementer en må tenke på. Nå har du alt mer effekt enn hva elementet skal klare vedvarende.
      Gir du mer effekt og det ikke gir noen særlig forskjell. da kan problemet være kassa di. Da er det bedre å jobbe med å få kassen så bra som mulig.
      Mvh
      J. Holm
      www.b2audio.com
      http://facebook.com/b2audio

      Comment


      • #4
        Og bare for å pirke, så heter det PARALELLKOBLE når vi snakker om elementer, BROkoble er noe du gjør på forsterkeren, og det er ikke mulig på din forsterker

        Comment


        • #5
          Kassa får man nok ikke gjort noe med da den er riktig tunet og er optimal.. Strøm har jeg også nok av.

          Fikk bare tilbud om en forsterker til. Så lurte. Spiller igrunn bra nok i massevis. Men så klart. Hadde det vært bedre så hadde jeg gjort det.

          Vet det heter paralellkoble. Men mange andre skjønner brokoble

          Comment

          Working...
          X