Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjelp til forsterker

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hjelp til forsterker

    Hei, sitter å planlegger et anlegg til en bil jeg snart skal gå til innkjøp av.. Og etter å sittet inne her å titta litt har jeg funnet ut opplegge.. skal for første gang prøve meg på aktiv deling, da har jeg tenkt å starte med ett 2-veis frontsett, lære meg det før jeg oppgraderer meg til 3-vei frontsett.

    fontsette har jeg bestemt meg for Scan Speak
    Subber skal jeg ha 2stk B2 AS12 å B2 mono som forsterker til de..
    Spiller blir en Alpine

    Men som forsterker til frontsette, må jeg ha 4-kanals.? eller kan jeg ha en 2-kanals.?

    Har sett litt på den her:
    http://www.mamut.net/controls/shop/s...nabel&pid=5237

    kan jeg bruke denne 2-kanalern her når jeg skal kjøre aktiv deling med ett 2-veis frontsette.?
    Scan Speak

  • #2
    må nesten har 4 kanaler skal du kjøre aktvit forran, 2 til diskant og 2 til mid
    spiller: pioneer p88
    front: Hertz MLK 165
    sub: polk sr104 x2
    forsterkere: mosconi AS200.4 og dynabel 7501

    Comment


    • #3
      http://www.mamut.net/controls/shop/s...nabel&pid=4698 Holder i massevis

      Comment


      • #4
        To av den forsterkeren du linket til så har det noe av det beste du kan få _uansett prisklasse_
        Tor Martin Ølberg
        - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
        Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

        Comment


        • #5
          Originally posted by GENEXXA
          Må ha en fire kanaler ja. Eller 2stk 2kanalere.
          Skal du senere oppgradere til 3veis front og kjøre det aktivt. Blir det fort dyrt.
          Få spillere i budsjett klassen har mulighet til det. Nærmeste er vell en P99RS, koster en del den.
          Har sett litt på den spillern å blir nok kansje en sånn en ja.! blir vel fort dyrt når jeg skal oppgradere til 3-veis for da må jeg ha 3 st da :P så blir nok en 4-kanaler.. sjøl om det har vert litt morro med 2 sånne å =P
          Scan Speak

          Comment


          • #6
            kan man kjøre subber på en 2-kanals forsterker..? for hadde vert litt bra om jeg hadde fått alle forsterkere av Mosconi.
            Scan Speak

            Comment


            • #7
              ingen problemer, så lenge impedanse konfigurasjonen av element og forsterker passer sammen.
              ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
              Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

              Comment


              • #8
                Originally posted by Littlec15 View Post
                kan man kjøre subber på en 2-kanals forsterker..? for hadde vert litt bra om jeg hadde fått alle forsterkere av Mosconi.
                Det kan man. 140db i lukket kasse med DD2515 var AS 300.2 god for. Selv om kassa lekker som ei sil....
                Ole Petter Holelien
                Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
                Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
                Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

                Comment


                • #9
                  Så da kan jeg bruk den jeg nevnte i først posten http://www.mamut.net/controls/shop/s...nabel&pid=5237

                  noen som har noen forslag til subber jeg kan kjøre til forsterkern som jeg nevnte med.? =P
                  Scan Speak

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by GENEXXA
                    Jeg ville ikke brukt den forsterkern på kun bass.
                    Da ville jeg hatt den på diskant eller mellomtone, og kjøpt en Mosconi GLADEN AS 200.4 og brokoblet 2 av kanalene til sub.
                    Okei, funker det.. er jo egentlig ute etter å finne ut hva som passer best til hva..! og etter å ha funnet ut at jeg kan bruke mosconi til subber. så vil jeg helst ha bare Mosconi med tanke på en fin finish på anlegget.! Men da kan jeg bare bruke den 4-kanalern til subbene =)
                    Scan Speak

                    Comment

                    Working...
                    X