Announcement

Collapse
No announcement yet.

Skjulte høytalere

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Skjulte høytalere

    hei!
    For 1.5 år siden kjøpte jeg meg en Granada som jeg nå er ferdig med og fikse opp.
    Og siden den snart skal på veien så må jeg få litt lyd inn i kjerra
    Det har aldri vært høytalere i bilen før, så dørsidene er helt urørte. Og slik vil jeg helst at de skal forbli
    Så framme funderer jeg på og støpe glassfiberplater, istedet for mattene under dashbordet som jeg skal montere to komponentsett på.

    Det blir seende ut noe lignende som dette



    Hva tror dere om dett, er jo ikke optimalt med tanke på lydstrømmen. men tror dere det kan fungere?

  • #2
    blir jo lyd, men trur du taper mye lyd i golv og sete, men er vell ikke noe gromanlegg du skal ha uansett, siden du ikke skal røre dørsidene...
    diskanten kan du kanskje skjule i ene luftventiln, det trur jeg hjelper på
    | Audi A3 Sb 09 | Pioneer Avh-4200dvd | B2audio Ac 12wc | Focal 165V30|

    Comment


    • #3
      Eg tror du vil få rar lyd om du plaserer høytalleren sånn..

      Er det Granada Sedan du har? da kan kansje det beste og enkleste valge være å plassere høytallere i hatte hyllen, Lyden vil jo komme bakfra noe som sikkert blir litt rart men vil nok høres bedre ut en om den kommer fra under dashborde..
      Audi A6.
      Alpine IVA-D106R/iPod classic, Infinity Kappa 65.9CS, Infinity Reference 7541a, dynaBel PA1880, PRS-D3000SPL

      Comment


      • #4
        Har Ford 17M jeg skal bygge i selv her
        Blir under dash metode, men Mellomtone/mid vinklet oppover med et bakkammer og diskant i luftventiler...

        Comment


        • #5
          Vet ikke med kayheggz sin Granada, men i min 17M er det for å holde ting så originalt som mulig..

          Comment


          • #6
            Originally posted by Johan View Post
            Vet ikke med kayheggz sin Granada, men i min 17M er det for å holde ting så originalt som mulig..
            Absolutt, det skal se originalt og urørt ut!
            Og om folk mener at lyden kommer til og bli regelrett ødelagt så driter jeg i og lage disse platene og holder meg til lyd bak i bilen istedet.

            Bak i bilen tenkte jeg først på og lage en plate for høytalerne bak armlenet slik at det hørtes bra ut når armlenet var lagt ned, men den ideen dreit jeg i, så nå er planen og skaffe gamle høytalerbokser fra pioneer eller lignende og bytte ut høytalerene i dem.

            Men etter mye leting har det vist seg at det er ganske vanskelig og få tak i, så det og få en original og urørt look viser seg og være litt vanskelig

            Comment


            • #7
              Eg kan ikke påstå at lyden blir regelrett ødelagt, da eg ikke har prøvd dette selv.
              Men ser for meg at de høyere frekvensene forsvinner eller blir forsinket i forhold til lavere frekvenser da disse ikke er så rettnings bestemt..
              (skyt meg om eg tar feil her..)

              Ang. høyttaler boksene dine, tror ikke eg du trenger dem. Da du har vinklet bakrute som vil sende lyden fram over om du har høyttalerene flatt i hattehyllen.
              (glass reflektere lyd ganske bra)

              Du burde kansje innvestert i spiller med tidsjustering når høyttaleren er så langt vekke. Ser det er en Pioneer p99r til salgs her på forumet. Dette er jo også en eldre spiller som passer til en gammel bil og det er jo blant de bedre spillerene som har vært på markede?
              Audi A6.
              Alpine IVA-D106R/iPod classic, Infinity Kappa 65.9CS, Infinity Reference 7541a, dynaBel PA1880, PRS-D3000SPL

              Comment


              • #8
                Er det en MK1 Granada?

                Comment


                • #9
                  Nei, er en 2.3 L Mk2 s2.

                  Grunnen til at jeg ville ha høytaler bokser er at jeg ikke vil skjære i hattehyllen.
                  Høytaler bokser var jo populært på den tiden, så det er det alternativet jeg vil bruke om jeg går for urørt looken

                  Kick paneler er ikke viktig, om jeg legger glassfiberplate ideen fra meg så har jeg heller høytalerene i dørsidene, har et ekstra sett liggende med hull for høytalere i.

                  Comment


                  • #10
                    Bestemte meg for og gi bæng i hele greiene og sette inn høytalere i dørpanelene.
                    Blir enklest og antakeligvis best.

                    Comment

                    Working...
                    X