Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trenger hjelp til å finne forsterker

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Trenger hjelp til å finne forsterker

    Trenger forsterker som kan drive:
    en 400W/800W 15” sub
    en 220W/350W 8” sub
    og 3 par 200W/400W 6x9”

    Jeg har veldig lite peiling på forsterkere, så trenger litt hjelp her. Jeg ønsker en forsterker i økonomiklassen, og har ingenting imot å kjøpe brukt. Helst under 1000-lappen... Trenger jeg mer enn en forsterker for å drive dette?


    Vennlig hilsen
    Jon Einar

  • #2
    Vi har et stort tilbudstorg i butikken, der alt er til 50% rabatt. Der har vi flere forskjellige forsterkere, av god kvalitet. Du får ta deg en kjøretur og titte litt
    Mvh
    Pål Andréas Bryng
    Bilstereosenteret.no
    Vi forhandler bl.a.:
    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


    Følg oss på Facebook
    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

    Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

    Comment


    • #3
      Originally posted by joneinar View Post
      Trenger forsterker som kan drive:
      en 400W/800W 15” sub
      en 220W/350W 8” sub
      og 3 par 200W/400W 6x9”

      Jeg har veldig lite peiling på forsterkere, så trenger litt hjelp her. Jeg ønsker en forsterker i økonomiklassen, og har ingenting imot å kjøpe brukt. Helst under 1000-lappen... Trenger jeg mer enn en forsterker for å drive dette?


      Vennlig hilsen
      Jon Einar
      Hei, ser her at du vil ha litt forskjellig inn i bilen din, men det er ikke sånn at jo mere jo bedre, så jeg lurer litt på hvilken bil dette skal inn i, og hvor du har tenkt til å plassere de forskjellige høyttalerene?

      Comment


      • #4
        Originally posted by cossiemk1 View Post
        Hei, ser her at du vil ha litt forskjellig inn i bilen din, men det er ikke sånn at jo mere jo bedre, så jeg lurer litt på hvilken bil dette skal inn i, og hvor du har tenkt til å plassere de forskjellige høyttalerene?
        Det er en Caravelle. Vet at dette er spinkelt for å få kraftig og god lyd, men...

        15" sub'en skal stå bakerst, bak alle setene. Den må peke mot bakdøra, og skal selvfølgelig bygges i kasse.
        8" sub'en er en rørbass som skal inn under det bakerste setet og peke fremover.
        6x9" skal plasseres ellers i bilen. Et par under forsetene pekende bakover og eller under setene da det er der der er plass. Disse skal antageligvis ikke bygges i kasse.

        Tanken bak anlegget er at det skal være billig, men gi grei lyd. 15" sub for nok volum og dyp bass, 8" for en lysere bass og 6x9" for mellomtone og diskant. Alle høyttalerne er passive.

        Går det an å drive 6x9" på den innebygde forsterkeren på spilleren (4x45W eller 4x50W)?

        Comment


        • #5
          regner med dette er russe bil? ville droppa den 8" tror jeg. og kjøpt en 5 kanaler eller noe. (kjøre 2 par 69 på en sett kanaler) tror det blir sånn ca grei pris enn og måtte kjøpe mange forsterkere. hvorfor skal alltid alle plassere 69 under setene :s blir veldig dårlig lyd, men skal du ha den der må du vel nesten ha noen form for kasse på dem.

          har du ikke noen mulighet for og putte dem inn i dører ekker vegger? bygge kasse og montere i taket? mange løsninger.

          kan drive dem med spilleren men absolutt ingen god løsning da spilleren ikke har noe mye effekt og komme med
          spiller: pioneer p88
          front: Hertz MLK 165
          sub: polk sr104 x2
          forsterkere: mosconi AS200.4 og dynabel 7501

          Comment

          Working...
          X