Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sub til hilux?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Sub til hilux?

    Kan starte med at jeg trenger flere synspunkter enn detden lokale butikken kommer med og har søkt rundt her på forumet og på andre uten at jeg har kommet fram til noe. Men over til saken, bilen er en 07' hilux x-cab som det fint heter( altså med ruter bak døra) og banken bak eller "setene" er ikke mulig å ta ut da det hele er metall og ikke på samme måte som det var i de eldre med en flippbenk, har igrunn bruk for den plassen som er der da det blir slengt hjelmer og bagger der når man skal kjøre noe med belte og ski så da blir det mest logiske i mitt hode å bygge noe som står på gulvet bak ett eller begge framstolene, eller noe som står i den ene siden på benken bak slik at den ikke tar opp for mye plass.
    Er ikke verdens lengste kar så er 20-30cm å gå på på gulvet bak setet på førersiden når jeg sitter som jeg skal, men nå har jeg ikke muligheten for å ta disse målene da jeg ikke har bilen tilgjengelig for øyeblikken.

    Har vært borti tanken på en eller to 8" elementer da jeg hadde ett som ble satt bak i en passat og spilte helt ypperlig for min del.

    Så det jeg trenger tips om er elementer som klarer seg på liten plass og det trenger ikke å være det sykeste syke samt tilhørende forsterker og allerhelst ikke overstige 4-5k for elementer og forsterker.

  • #2
    Vi har montert aktiv "flatbass" i pick-up'er og kassebiler, med veldig bra resultat. Vi bruker Ground Zero GZUB1000ACT 10" og GZUB800ACT 8". De spiller virkelig mye og bra bass, til tross for sitt svært begrensede fotavtrykk.
    Mvh
    Pål Andréas Bryng
    Bilstereosenteret.no
    Vi forhandler bl.a.:
    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


    Følg oss på Facebook
    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

    Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

    Comment


    • #3
      B2 Audio ES8MKII hadde slike i 740 stv min.
      2 slike spillte ganske så brutalt for 8".
      hadde første generasjonen da, MKII er bare oppgraderte versjonen.

      Hvilken spiller har du?
      Kanskje TB W6-8 hadde vært noe også?
      ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
      Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

      Comment


      • #4
        Originally posted by Bilstereosenteret.no View Post
        Vi har montert aktiv "flatbass" i pick-up'er og kassebiler, med veldig bra resultat. Vi bruker Ground Zero GZUB1000ACT 10" og GZUB800ACT 8". De spiller virkelig mye og bra bass, til tross for sitt svært begrensede fotavtrykk.
        Det er jo absolutt en mulighet, men kjenner innerst inne at jeg har en liten skepsis inni meg til slike men er vel kanskje uten grunn?

        Originally posted by Akilles View Post
        B2 Audio ES8MKII hadde slike i 740 stv min.
        2 slike spillte ganske så brutalt for 8".
        hadde første generasjonen da, MKII er bare oppgraderte versjonen.

        Hvilken spiller har du?
        Kanskje TB W6-8 hadde vært noe også?
        Hva er prisen på noe slikt? Fant ikke noe på siden til B2.

        Ang. Spiller har jeg en Pioneer AVH-3300.

        Comment


        • #5
          Skepsisen en ikke uberettiget. Flate basskasser bruker ofte og skuffe. Men disse fra Ground Zero syns vi har fungert veldig bra. Et annet alternativ som også spiller utrolig bra, er pioneer TS-WX77A. Den er ganske stor, men tåler mye juling, så kan monteres på gulv eller bakveggen uten fare for å slå den i stykker.
          Mvh
          Pål Andréas Bryng
          Bilstereosenteret.no
          Vi forhandler bl.a.:
          Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
          Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


          Følg oss på Facebook
          Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

          Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

          Comment


          • #6
            Originally posted by sigbha View Post
            Hva er prisen på noe slikt? Fant ikke noe på siden til B2.

            Ang. Spiller har jeg en Pioneer AVH-3300.
            Tipper Jay/B2 Audio kommer inn her og retter på meg.
            Men tror de lå på en 15-1700,- stk.
            ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
            Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

            Comment


            • #7
              hilux med to DD 8": http://www.youtube.com/watch?v=TR6T17CAqJc

              Ser ut som de trøkker ganske greit.
              Mvh. Damir

              Comment


              • #8
                Det var mye slik jeg hadde tenkt det hvis jeg skulle ha på gulvet bak setene, eneste er at det der er vel en 4dørs så har endel større plass å gå på.

                Men hvordan blir det å bygge noe som det bare med lukkede kasser? Trenger vel ikke like store kasser hvis dem er lukket?

                Comment


                • #9
                  litt usikker, husker ikke hvordan DD liker seg i lukka kasser. Lukka kasser blir som regel ca halvparten så store som porta, så man sparer en del plass, men hvis basstrykk er det viktigste så bør man gå for porta kasse.

                  Kan du ikke bygge dem opp i høyden?
                  Last edited by Dammed; 05-04-2011, 17:56.
                  Mvh. Damir

                  Comment


                  • #10
                    Jo hvis det blir bygget på gulvet kan det gå opp i høyden men ikke noe særlig over benken bak, men fadern skulle måle når han kom hjem så får se om man blir noe klokere av det.

                    58cm mellom "vegg" og akselforhøyninga inne i bilen, 35cm å gå på i høyden og mellom benken bak og seteryggen framme er det 15cm å gå på når setet er helt bak.
                    Last edited by sigbha; 05-04-2011, 21:12.

                    Comment


                    • #11
                      Har funnet ut at jeg peiser på med kassa oppe på benken og handler DD508, så da trenger jeg hjelp til å finne forsterker som passer fint med en slik.

                      Comment


                      • #12
                        Denne burde funke greit http://www.judysbilstereo.no/forster...dynabel-bf1502
                        Ole Petter Holelien
                        Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
                        Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
                        Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

                        Comment

                        Working...
                        X