Announcement

Collapse
No announcement yet.

Få mer lyd bak i bilen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Få mer lyd bak i bilen

    Bak i bilen blir det bare mykje bass og lite mellomtone, då eg bare har eit sett ML 1600 framme i dørene. Desse er jo 4 ohm og blir mata med 2x140w. Om eg hadde kjøpt eit sett til og montert dei vinkla i hattehylla, og så parallell kobla to og to element så det blir 2x250w i 2 ohm, kunne det blitt bra? Eller ville det blitt alt for høg lyd bak siden dei som sitter der sitt mykje nærmare elementene enn dei framme?
    Audison, JL Audio, Hertz, Vifa, Pioneer, Stinger

  • #2
    Det blir ingen god løsning nei.... Har du montert frontsettet skikkelig? og dempet dørene osv? eller har du bare skrudd di inn i orginalhullene og ferdig med det? Et skikkelig frontsett, som er montert "riktig" og innstilt riktig, bør spille så alle i bilen hører det helt fint.

    Hvis du synes du MÅ ha høyttalere baki, så er ikke hatthylle den beste plasseringen, for da vil høyttalerene påvirkes av trykket fra suben, og låte fælt, så da må du i tilfelle skjerme dem på et vis (små kasser feks) Videre så bør de ha høypassfilter og du kan fint kjøre dem på spilleren, og fade dem ned slik at du ikke hører dem foran

    Comment


    • #3
      har selv hertz forran men mlk 165 men sliter også med at dem spiller drit lavt, men mine er da ikek montert ordenlig bare "kasta" inn, derfor spiller mine lavt så er vel monteringen hos deg og
      spiller: pioneer p88
      front: Hertz MLK 165
      sub: polk sr104 x2
      forsterkere: mosconi AS200.4 og dynabel 7501

      Comment

      Working...
      X