Announcement

Collapse
No announcement yet.

Strømkabel lagt i lag med høytalerkabel ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Strømkabel lagt i lag med høytalerkabel ?

    Hei hei, jeg leste en plass at det ikke var bra å legge strømkabelen sammens med høytaler/signalkabel, men det e det jeg akkurat har gjort
    Høytaler,signal og strømkabel til suben er alle lagt intill til hverandre helt ned til bagasjerommet. Lurer på om det er farlig eller om lyden blir mye dårligere ?

    Bassen er en aktiv med 500watt maks. 4 ohm.

  • #2
    Du kan få støy fra strømmen om du gjør det sånn, men om du ikke har lagt merke til noe så er det vel ikke farlig.. OM jeg har forstått ting rett.
    Mvh Michael
    ---------
    Volvo V40 Prosjekt

    Comment


    • #3
      Du har lagt kablene der? Koble det opp og lytt da vel.
      Behøver ikke å bli noe støy, det kan, men er ikke sikkert.

      Du ødelegger ikke noe.
      Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
      [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
      Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

      Comment


      • #4
        Joda har lyttet og truur ikke det er noe støy . Men jeg vet ikke helt siden jeg ikke har hørt på dette anlegget før så har ingenting å sammenligne med. Skal sies at bassen spiller ganske lavt med mindre jeg skrur innput signal på forstereken ganske høyt. Kan det være en sammenheng med at kablene er lagt intill hverandre? Eller er det vanlig? :P

        Comment


        • #5
          Du hører som oftest en støy/susing som blir høyere samtidig som du ruser motoren om du har støy på grunn av dette.
          Også kalt dynamostøy av mange
          2005 Ford Focus Titanium - Alpine IVA-W505R - Alpine Imprint PXA-H100 - MTX T8652 foran med aktiv deling - MTX T610S-22 subwoofer x2 - MTX TH904 4x150w rms forsterker - MTX TH1500D 1x1500w rms forsterker - 2 stk Alpine 5,8" LCD-skjermer i nakkestøtter - Stinger kabling -

          Comment


          • #6
            begrenset hvor mye støy du hører inn i bilen fra basseren og da
            spiller: pioneer p88
            front: Hertz MLK 165
            sub: polk sr104 x2
            forsterkere: mosconi AS200.4 og dynabel 7501

            Comment


            • #7
              Takker for svar. Virker ikke som jeg har støy.
              Har et till spørsmål da :P : Hvilken måte er best for å skru opp lyden til subben? Justerere opp "input level/sensitivity " på forstereren eller justerere på cd spilleren? har en pioneer 9300SD
              http://www.pioneer.eu/no/products/25...0SD/index.html

              Comment


              • #8
                http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=9998

                Comment


                • #9
                  Ahh takk takk, viste ikke at innput level var det samme som gain xD

                  Comment

                  Working...
                  X