Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sub til LIB monoblokk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Sub til LIB monoblokk

    Hei,

    Tenkte å kjøpe meg LIB-1200.1D fra lydibilen.no ( http://lydibilen.no/forsterkere/lib-1200-1d )
    Synes denne forsterkeren så veldig kraftig ut i forhold til prisen.
    Noen som har forslag til sub som passer best mulig til denne? Om det blir dobbel eller enkel 12" vet jeg ikke enda da det avhenger i prisen.
    Fint om det er noe brukbart på www.lydpahjul.no men kan bestille fra andre plasser også
    Last edited by acconex; 30-03-2011, 21:30.

  • #2
    Ground Zero kassene de selger der er ganske trygge valg.

    Men fins selvsagt MANGE alternativ om du oppgir en ca pris? Om det skal være ferdig med kasse?

    Comment


    • #3
      Originally posted by Johan View Post
      Ground Zero kassene de selger der er ganske trygge valg.

      Men fins selvsagt MANGE alternativ om du oppgir en ca pris? Om det skal være ferdig med kasse?
      Blir vel ca 2000-3000kr for subben, helst med ferdig kasse. Har verken kunnskap, eller verktøy til å lage kasse selv. Men hva tenker du om forsterkeren?

      Comment


      • #4
        Har en slik kasse fra før av, med et møkka-element for 200kr
        Vet ikke om den kanskje kan fungere? Kanskje det går an å modifisere den litt for å tilegne den som en bil kasse?
        Vet ikke hvor stor den er da jeg er i leiligheta mi akkurat nå. Subben står hjemme på gutterommet mitt
        Skal hjem til påsken og har der litt verktøy osv som jeg kan bruke om det er mulig å modifisere og tilpasse den litt uten alt for mye/vanskelig arbeid.
        Selv tror jeg den er aaalt for stor.

        Last edited by acconex; 30-03-2011, 22:36.

        Comment


        • #5
          hei.du kan spørre i din lokale byggervare butikk om di kan hjelpe deg og kappe plater når du kjøper plate/plater der.di fleste gjør det tror jeg.husker jeg gjorde det en gang for leeeeenge siden.fikk ikke lov til å bruke sagen selv så di kuttet for meg.blei faktisk bra det.alt du trenger da er lim og drill.du må ikke trekke om kassa i første omgang.selvom dette gjør mye.hehe.men kanskje du har noen kompiser som kan hjelpe deg?greia med å lage kasse selv også er at du får den sånn DU vil ha den.og du kan bygge den etter bilen og også spare en god del plass også mvh kim

          Comment


          • #6
            2 slike http://lydibilen.no/subwoofer-12/lib-1212 koblet i 1 ohm eller en sånn http://www.elutstyr.no/product_info....oducts_id=1841 mvh kim
            Last edited by kimafro; 30-03-2011, 23:40.

            Comment


            • #7
              Vil forsterkeren jeg linket til være sterk nok til å drive det?

              Comment


              • #8
                ikke noe problem,bare vær forsiktig med gain knotten mvh kim

                Comment


                • #9
                  Gain knotten?
                  Takk for forslag. Har selv sett på LIB-1212, virker billig og bra. Hvordan kasse anbefales i en kombi bil? Tenker kanskje at kassen ligger med elementet vendt oppover?
                  Vil den forsterkeren bli litt for stor om jeg bare velger å ha 1 LIB-1212?
                  Last edited by acconex; 31-03-2011, 00:08.

                  Comment


                  • #10
                    neida,du får aldri stor nokk forsterker bare bra det.ville hatt 2 for mere lyd for pengene,men funker sikkert bra med 1 også.tror den skal ha en 30 liters lukket kasse.sett kassen inn mot sete ryggen og ha elementet mot bagasje luka.intet problem.gain knotten er for å stille riktig signal fra cd spiller til forsterker sånn at det blir rent signal.stiller du gain på fullt så går bass elementet(ene) eller forsterker til h....... men så lenge en bruker sunn fornuft så går det somregel bra.ikke fullt så godt forklart fra min side(er veldig trøtt) mvh kim

                    Comment


                    • #11
                      Men egentlig så tror jeg at jeg holder meg til sub med ferdig kasse i første omgang. Gidder ikke å tilpasse subben spesielt til denne bilen jeg har nå pga det var en bil til 6k.
                      Vurderte denne muligens: http://shop.lydpahjul.no/index.php?p=v&i=3687
                      Hvordan passer denne subben og forsterkeren i lag?
                      Last edited by acconex; 31-03-2011, 09:31.

                      Comment


                      • #12
                        acconex den vil fungere bra den

                        Comment

                        Working...
                        X