Announcement

Collapse
No announcement yet.

Morel Elate 10 SW

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Morel Elate 10 SW

    Noen som vet om Morel Elate 10 SW er en midbass eller subwoofer?
    Lest litt på nett og der er det mange som mener den er midbass.

    Vurderer et oppsett med Morel Tempo frontsett og Elate bass i et lite "SQ" prosjekt (med Genesis Profile 2 + Profile Sub + Alpine med imprint)..
    Noen som har erfaringer?

    Link til sub

    Link til frontsett

  • #2
    Utgangspunktet en sub.
    Men den kan brukes som begge deler.

    Comment


    • #3
      den har en frekv, respons ifra 15Hz opptil 3000Hz... altså den kan brukes som begge deler og den er en ekte SQ bass men ingen spl sådan, har brukt 4 stk i bilen og det fungerte veldig bra.

      om du skal bruke den som midbass eller sub avhebger på hvor du skal montere den først og fremst -passer dårlig som midbas i en kasse bak i bagasjerommet for å si det sånt...
      --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
      -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

      Comment


      • #4
        SW10 mister fort pusten på de laveste frekvensene. Jeg anbefaler dem ikke som subwoofer "alene", i alle fall ikke om man liker mye bass. En enkel SW10 rister ikke akkurat trusene av fjortisene i baksetet...

        Jeg hadde tre, og syns de låt veldig pent, men ikke nok lyd for min del. Med tre 10" skulle man tro man fikk nok lyd, spesielt når de koster nesten 7 lapper i butikken... I tillegg trenger de ganske mye kassevolum for 10".

        I forhold til hvor lite trøkk man får igjen for all plassen - og pengene - syns jeg de i bunn og grunn er bortkastet. Kommer ikke til å kjøpe dem igjen selv, i alle fall.

        Andre Morel-produkter, ja takk. Men under 100hz finnes det mye annet som er bedre.

        Comment


        • #5
          Takker for svar
          Vil selvsagt at det skal trykke litt selv om det er snakk om "SQ"

          Får kikke litt omkring, er mange merker som er intr for tiden..

          Comment


          • #6
            Alpine X-typen kan jeg varmt anbefale, mye SQL og pent spillende element.
            Sorry for off topic, men tenkte og svare
            ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
            Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

            Comment


            • #7
              sant nok det minboom, de gir ikke trøkk bass men dette er en ekte SQ subb (bla pga extrem lett menbran) desuten krever en godt dempet bil for å komme bedre til sin rett.

              Ja, det finnes mange rimeligere alternativer som trøkker bedre men for min del ble byttet ut pga all den plassen den tok, da jeg har vokst ifra "trøkk bass" feks jeg skrudde de ut og satt midlertidig 10" RE og i samme kassen trøkk det meget bra dog uten den detallert og presiss subb kvalitet -og det stå ikke på kontrol fra subb forsterkeren.

              Har du nok plass gå eventuelt for noe større menbran areal eller antall elementer, da kan du oppleve både SQ og spl = SQL, ellers er vel joakim som brukte 2 eller var det 4 stk 6,25" som subb som "trøkk" veldig bra og faktisk... mine gamle elate 10 skal brukes inendørs isteden
              --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
              -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

              Comment


              • #8
                Infinity Kappa noe å satse på?
                Får disse for 2700kr m frakt om jeg vil:

                Infinity Kappa 50.9cs
                +
                Infinity Kappa 120.9w

                Ender på ca 4300kr med frakt om jeg går for Kappa Perfect (5.25" kompsett + 10" VQ)
                Last edited by Johan; 26-03-2011, 17:09.

                Comment


                • #9
                  Jeg var veldig fornøyd med min hvertfall, fungerte kjempebra i den kassen jeg hadde, spilte både rent og passe høyt. Kanskje ikke noe db drag bil men spilte så hattehylla durra en del...

                  For øvrig finner jo Morel Ultimo 12 som er en utrolig god sub. Men er en sub som er kravstor når det gjelder effekt.
                  Stor voice coil er det på den og, 5,1",

                  En megabra SQ sub som mestrer det dype veldig godt o riktig kasse. Kan selvfølgelig også tunes til partysub men da syntes jeg ikke den kommer helt til sin rett.. Er ikke helt sikker på pris men..
                  Mvh Michael
                  ---------
                  Volvo V40 Prosjekt

                  Comment

                  Working...
                  X