Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvilken ohm og forsterker bør jeg gå for?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvilken ohm og forsterker bør jeg gå for?

    Hei. Jeg lurte hvordan jeg skulle koble opp denne subben og hvilken forsterker jeg burde bruke på den.

    Subben er en rockford fosgate power t112d2
    600 rms 1200 peak.

    Man kan koble den i enten 1, eller 4 ohm har jeg forstått. Hvilken ohm bør jeg gå for, og hvilken forsterker bør jeg kjøre på denne? :-)

    Vil helst ikke bruke en formue... men hvis det er det som må til for at det skal bli bra med denne subben, så vil jeg gjerne vite det, så begynner jeg å spare

    Hilsen Jan-Erik Bjorvatn

    Takker for alle svar :-)

  • #2
    kjører du den i 1 ohm og forsterker som geeir det får du mest eggekt for pengene, men får bedre kontroll på den(dermed penere lyd) av og kjøre den i 4 ohm, da har du mere krefter ledige de gangene du skulle trenge det.
    spiller: pioneer p88
    front: Hertz MLK 165
    sub: polk sr104 x2
    forsterkere: mosconi AS200.4 og dynabel 7501

    Comment


    • #3
      Til den suben så hadde jeg ikke giddi å kostet på noe voldsomme greier, en billig zacry monoforsterker burde gjøre susen. http://www.ljudia.no/bilstereo-s8212...1200d-p333293/

      Comment


      • #4
        Originally posted by petteraldo View Post
        kjører du den i 1 ohm og forsterker som geeir det får du mest eggekt for pengene, men får bedre kontroll på den(dermed penere lyd) av og kjøre den i 4 ohm, da har du mere krefter ledige de gangene du skulle trenge det.
        Hmm, okei, mer kontroll og bedre lyd høres bra ut! Men hva slags forsterker bør jeg da kjøre? :-)

        Comment


        • #5
          Originally posted by cossiemk1 View Post
          Til den suben så hadde jeg ikke giddi å kostet på noe voldsomme greier, en billig zacry monoforsterker burde gjøre susen. http://www.ljudia.no/bilstereo-s8212...1200d-p333293/
          Var ikke det litt for billig? bør man ikke gå for en kvalitetsforsterker? :-)

          Comment


          • #6
            Originally posted by Borkisgutt View Post
            Var ikke det litt for billig? bør man ikke gå for en kvalitetsforsterker? :-)
            Jo, men da bør du også bytte ut suben

            Comment


            • #7
              zachry forsterkerne fungerer overaskende bra i forrhold til hva man betaler er veldig fornøyd me min R1500D

              Comment


              • #8
                Originally posted by cossiemk1 View Post
                Jo, men da bør du også bytte ut suben
                Hmm, ikke helt fan av Rockford Fosgate altså? :-)

                Comment


                • #9
                  Originally posted by ~GM~ View Post
                  zachry forsterkerne fungerer overaskende bra i forrhold til hva man betaler er veldig fornøyd me min R1500D
                  Okei, men det er jo bra! :-)

                  Comment


                  • #10
                    må ha litt større forskterker da hvis du skal kjøre den i 4 ohm, sånn hvis du skal få litt fart i den
                    spiller: pioneer p88
                    front: Hertz MLK 165
                    sub: polk sr104 x2
                    forsterkere: mosconi AS200.4 og dynabel 7501

                    Comment


                    • #11
                      Har en pent og lite brukt Rockford Fosgate T1500-1BD som du kan få kjøpt for 4000,- + frakt
                      Kostet 7995,- ny så dette er en fornuftig pris.

                      Ser at den er på tilbud til 7495,- nå
                      http://www.bilradiospes.no/m/shop/?p...436&id=&vn=736
                      Last edited by Heen Audio; 25-03-2011, 01:11. Reason: la til en link
                      Mvh
                      Ole Heen

                      Link til kjøp og salg feedback tråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=15926

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Borkisgutt View Post
                        Hmm, ikke helt fan av Rockford Fosgate altså? :-)
                        Nei, det er noen år siden Rockford var BRA, nå betaler man bare en masse for navnet, ikke for det man faktisk får. Men dette er min mening da, så det er ikke dermed sagt at du ikke kan bli fornøyd

                        Comment


                        • #13
                          enig der, husker RF fra rundt 1000år skifte da var det mye kule dryre og rå saker men fått det intrykket at det har blitt litt sånn kina produkter med kjent merke.
                          spiller: pioneer p88
                          front: Hertz MLK 165
                          sub: polk sr104 x2
                          forsterkere: mosconi AS200.4 og dynabel 7501

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by petteraldo View Post
                            må ha litt større forskterker da hvis du skal kjøre den i 4 ohm, sånn hvis du skal få litt fart i den
                            Hvilken da for eksempel? :-)

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by cossiemk1 View Post
                              Nei, det er noen år siden Rockford var BRA, nå betaler man bare en masse for navnet, ikke for det man faktisk får. Men dette er min mening da, så det er ikke dermed sagt at du ikke kan bli fornøyd
                              Skal være enig med deg at Rockford er litt for dyre i forhold til noen av konkurrentene, men amerikansk byggekvalitet koster endel mere en asia produksjon. RF er og blir amerikansk all the way. Har alltid likt Rockford Fosgate selv og vært strålende fornøyd med det aller meste fra den kanten. Men skal innrømme at et par av fosterkerene de hadde etter 1000 årsskiftet ikke var helt gode. 30001BD og 40001BD skulle aldri vært lagd desverre. Fryktlig mye problemer med de. Men ellers er Rockford bang for the bucks. Morsomt kan enn vel si. Veldig gøy til AC/DC og liknende

                              Originally posted by petteraldo View Post
                              enig der, husker RF fra rundt 1000år skifte da var det mye kule dryre og rå saker men fått det intrykket at det har blitt litt sånn kina produkter med kjent merke.
                              Sier det samme til deg som jeg gjorde til cossiemk1 og kan si at den power serien som er nå funker knallbra. Strømsterke småbeist av noen forsterkere. Anbefales.
                              Subbene er også knallmorro og trykker som velkjent RF alltid har gjort. Liker du dette fra før. Kjøp diise. Anbefales.
                              Høyttalerene kunne nok vært litt bedre da.
                              Mvh
                              Ole Heen

                              Link til kjøp og salg feedback tråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=15926

                              Comment

                              Working...
                              X