Announcement

Collapse
No announcement yet.

Støy i høyttalere

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Støy i høyttalere

    Sliter veldig med en svak bakgrunnstøy i høyttalerne, støyen høres kun ved lavt volum og ved veldig lave partier i sanger. Støynivået følger ikke turtallet på motoren, og er statisk uansett om motor går eller ikke.
    Har prøvd med mange forskjellige CDer uten noe forskjell, men når jeg pauser musikken forsvinner støyen.
    Signalkabel fra spiller ligger i god avstand til strømforsyning, og det skal være god jording på forsterkere.
    Utstyr som er i bruk: Alpine 9887r spiller og Mosconi forsterkere.

  • #2
    Korleis har du justert gain?

    Comment


    • #3
      Gain er justert etter spiller; 4 volt
      Last edited by keem; 25-03-2011, 16:07.

      Comment


      • #4
        Jording på spiller da?
        2005 Ford Focus Titanium - Alpine IVA-W505R - Alpine Imprint PXA-H100 - MTX T8652 foran med aktiv deling - MTX T610S-22 subwoofer x2 - MTX TH904 4x150w rms forsterker - MTX TH1500D 1x1500w rms forsterker - 2 stk Alpine 5,8" LCD-skjermer i nakkestøtter - Stinger kabling -

        Comment


        • #5
          Spilleren bruker orginal kabling. Hadde et annet oppsett i bilen før, en gammel pioneer spiller og infinity kappa forsterker/høyttalere og da var det ingen merkbar støy.
          Mulig oppgraderingen av spiller, forsterker og høyttalere fremhever støyen..?

          Comment


          • #6
            jorde spillern på samme plass som forsterkerne kan også funke.

            Comment


            • #7
              Det kan være mulig ja. Skal prøve det

              Comment


              • #8
                Er det normalt med litt susing i høyttalere når volumet på spilleren er på maks/nesten maks? I dette tilfellet gjelder det en Alpine 9887r som avgir merkbar støy når volumet kommer over ca. 27 (maks er 35)

                Comment


                • #9
                  Er nok ganske vanlig det ja keem! Over 27 på en Alpine er jo (skal være hvertfall) HØYT, så da kan man fort 'høre' at det er høyt i stille partier. Ikke noe jeg ville brydd meg om hvertfall, men om du skal delta i EMMA så ville jeg kanskje sett nærmere på saken.
                  ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                  Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                  Comment


                  • #10
                    EMMA er planen

                    Comment

                    Working...
                    X