Announcement

Collapse
No announcement yet.

alt slår seg av på høyt volum ..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • alt slår seg av på høyt volum ..

    hei, har fått et problem med anlegget, når jeg spiller høyt så slår alt av anlegget seg av, altså både cd spiller å forsterker, virker liksom som at den kutter strømmen, har aldri hatt problemer med dette før. begynte plutselig, skrur seg av, å skrur seg på igjen etter 2 sec. har ikke veldig satt meg inn i det anlegg greiene, men har en ground zero limited + en ground zero 1200 forsterker elr hva den heter, har ogs et odessey 2150 batteri å keenwood kdc 6047u

  • #2
    Hvor mye spenning måler du på batteriet da, og ved forsterker når det kutter? Mål hvor mye dynamoen lader også, så finner du fort ut om det er der feilen ligger

    Comment


    • #3
      Mål spenning på cd-spilleren. Om den slår seg av så vil jo også forsterkeren gjøre det om du har remote fra spilleren.
      Og du kan godt å ha bra sepnning på batteriet selv om spilleren har veldig lav spenning rett ved pluggen. Så ikke så nyttig å måle spenning på batteri egentlig.
      Jonas Tautra
      - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
      Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

      Comment


      • #4
        det som er så rart er at jeg kan spille så lenge jeg vill på si volum 15,16,17,18 men når jeg fyrer den opp til vulom 20, spiller den et parr sekunder før den kutter alt,

        Comment


        • #5
          Originally posted by Hifonic View Post
          Mål spenning på cd-spilleren. Om den slår seg av så vil jo også forsterkeren gjøre det om du har remote fra spilleren.
          Og du kan godt å ha bra sepnning på batteriet selv om spilleren har veldig lav spenning rett ved pluggen. Så ikke så nyttig å måle spenning på batteri egentlig.
          Poenget er vel å finne ut om det er en feil ang strøm, måler han feks 11-12v på batteriet med motor i gang, så er jo noe feil.... Men nok en gang så må jo du rakke ned på meg, er ikke noe nytt det.

          Comment


          • #6
            Det er vel dessuten lettere å bare lukke opp panseret, og stikke to pinner mot batteripolene og sjekke om det er 13++ volt når det blir økt volum.
            Da har man kanskje fått utelukket om det er feil ved batteri/dynamo og kan gå videre til cd-spiller osv.
            Enn å dra ut cd-spillere, måle, finne ut at det er 10 volt når det kutter, feilsøke litt.. så viser det seg at det var dårlig batteri/dynamo.
            B2 A U D I O

            Comment


            • #7
              er nok uansett strømmen.. har stått heledag i en russe bil med strøm problemer... alt stoppet.

              Comment


              • #8
                Originally posted by cossiemk1 View Post
                Poenget er vel å finne ut om det er en feil ang strøm, måler han feks 11-12v på batteriet med motor i gang, så er jo noe feil.... Men nok en gang så må jo du rakke ned på meg, er ikke noe nytt det.
                Hva??? Hvor har jeg rakket ned på deg?
                Jonas Tautra
                - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                Comment


                • #9
                  har ikke belastet forsterkeren for lavt da?
                  spiller: pioneer p88
                  front: Hertz MLK 165
                  sub: polk sr104 x2
                  forsterkere: mosconi AS200.4 og dynabel 7501

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by petteraldo View Post
                    har ikke belastet forsterkeren for lavt da?

                    å det vill si? å uansett, hvorfor ville cd spilleren slått seg av hvis jeg belastet forsterkeren for lavt?

                    Comment


                    • #11
                      Du har mest sansynlig ett strøm problem, som flere har påpekt. Ta å mål føre du gjør noe som helst annet. Hvis ting trekker masse strøm og spenningen faller under ett vist punkt vil spilleren skru seg av. Og strøm trekket blir større til mere du vrir på volumknotten. Ta å mål slik det er blitt sagt før her.

                      Comment


                      • #12
                        Uansett årsak, så finn ut av dette FØR noe ryker! For har du såpass spenningsfall at anlegget skrur seg av, så vil det garantert ryke noe før eller senere. Og da gjelder ikke garanti på produktene dine.

                        Sjekk alle jordinger, at de har god kontakt OG at materialet der du har skrudd fast jordkablene har skikkelig godstykkelse!
                        Du kan med fordel trekke en egen minuskabel fra spilleren og bak til samme punkt som du har jordet forsterkeren. På den måten unngår du støy og/eller brente jordbaner i spilleren.
                        Joakim Skovlund
                        dynaBel Tønsberg
                        Mobil: 943 55 200 - Epost:joakim@skovlund.no
                        www.dynabel.no -
                        dynaBel Tønsberg på Facebook

                        Comment


                        • #13
                          jeg har ikke spilt noe særlig på annlegget etter dette har skjedd, er litt usikker på hvor jeg skal måle også videre, men cossiemk har tilbud seg å hjelpe meg med dette, å forhåpendlig hvis ordner dette seg i løpet av uken! vill takke for alle svar
                          Last edited by Alex s; 20-03-2011, 19:31.

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Alex s View Post
                            å det vill si? å uansett, hvorfor ville cd spilleren slått seg av hvis jeg belastet forsterkeren for lavt?
                            leste litt fort her fikk ikke med meg spilleren jeg, har bare merket det samme når mann laster forsterkeren for lavt :P men da kan det jo høres ut som spilleren får litt lite "suppe" ja
                            spiller: pioneer p88
                            front: Hertz MLK 165
                            sub: polk sr104 x2
                            forsterkere: mosconi AS200.4 og dynabel 7501

                            Comment

                            Working...
                            X