Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nok en basskasse tråd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nok en basskasse tråd

    Jeg skal lage ei basskasse til to 15" subwoofere. tror ikke det sto noe på boksen om hvor mye liter det skal være pr sub, noen som vet?

    og viss jeg vet liter, hvordan kan jeg finne ut hvor store platene skal være ? dele på 3 ?

    finnes det noen lette program som kan brukes (gratis) ?

  • #2
    hvilke elementer er det?
    portet eller lukket kasse???
    er ihvertfall meget essensielt.

    Comment


    • #3
      Originally posted by Ramnit View Post
      Jeg skal lage ei basskasse til to 15" subwoofere. tror ikke det sto noe på boksen om hvor mye liter det skal være pr sub, noen som vet?

      og viss jeg vet liter, hvordan kan jeg finne ut hvor store platene skal være ? dele på 3 ?

      finnes det noen lette program som kan brukes (gratis) ?
      har du kjøpt dette nytt så vedder jeg venstre balle på at kasseforslag står i manualen!

      Comment


      • #4
        Det er litt vanskelig å finne platestørrelser kun ut fra liter..
        Men det enkleste er å måle hvor stor bunnflate du har tilgjengelig i bilen din, f.eks i bagasjerommet. Om du vil bruke la oss si 90cm bredde og 40cm dybde, så kan du ta antall liter, la oss si 100 liter i kassa, så tar du 100 / (9x4) Da vil du finne høyden som du skal bruke, angitt i desimeter.

        Formelen for volum er Lengde x Bredde x Høyde angitt i desimeter. Håper dette hjelper deg litt på vei.
        Sture Vedal

        Comment


        • #5
          Originally posted by pgoutlaw View Post
          har du kjøpt dette nytt så vedder jeg venstre balle på at kasseforslag står i manualen!
          Får vedde høyre jeg da, så han evn.t skulle få ett par
          , Men det skjer jo ikke..
          VW Corrado - Prosjekt bil
          Mitsubushi Lancer - Bruksbil
          It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
          I´m BANKRUPT - A G60 owner

          Comment


          • #6
            Dessuten så finnes det en topptråd som omhandler akkurat dette temaet, så vil tro du finner svarene dine der uansett.
            Sture Vedal

            Comment


            • #7
              men om du nevner hvilke basser du har eller parameterene så kan nok mange her inne finne ut hvor mange liter kasse du trenger.
              kom med det og hvor mye plass du har til rådighet så kan jeg regne ut platene for deg..

              Comment


              • #8
                Det trenger ikke å være så vanskelig, http://graph.flexunits.com:8080/BoxBuilder2.htm
                men du må jo vite hvor stor kasse disse elementene skal ha da.

                Comment


                • #9
                  Elementer kicker comp 15".
                  har bygd kasse på ca 100l pr element, kan slenge ut bilde imorgen om noen er interesert?.
                  fy faen ble sykt! brukte 28mm plater! 99% tett!

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Ramnit View Post
                    Elementer kicker comp 15".
                    har bygd kasse på ca 100l pr element, kan slenge ut bilde imorgen om noen er interesert?.
                    fy faen ble sykt! brukte 28mm plater! 99% tett!
                    Siden du skriver ca 100liter så regner jeg med at det er en lukket kasse, og 100liter pr stk er helt fint til kicker comp 15"..... Men 99% tett? hvorfor ikke 100% tett? Det er jo liksom hele vitsen, eller så får du jo sånne fine blåselyder der det ikke er tett

                    Comment

                    Working...
                    X