Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tette hull i dørene

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tette hull i dørene

    Hei. Holder på å dempe dørene med 4mm bitumen fra Biltema Hadde nok ikke kjøpt de om jeg hadde lest her først... Smører Peak Off på der jeg ikke kommer til med matter. Men hvordan skal jeg få tettet de store monteringshullene i dørene, ca 30x40cm? Dørtrekket presses jo litt mot de hullene men regner med det blir bedre om jeg får det tett. Tipper at Bitumen vil sprekke vinterstid. Vil ikke ha noen rustfelle. Takker for tips.
    Audi A6 allroad 2013

  • #2
    Bitumen sprekker ikke. Du kjenner jo selv hvor elastisk det er.
    Sier du at arkene ikke er store nok til og dekke de store hullene?
    Da er det bare og ta to matter fra hver side og la dem møtes på midten. Du må nok kanskje legge 2 eller 3
    lag for og få det stivt nok. Dette har jeg gjort og fungerer utmerket.
    Dra det godt ut med ei rulle så får du nok på dørtrekket skal du se

    Edit:
    Jeg VET at buytyl eller hvoradan det nå enn skrives ikke sprekker.
    Vet ikke med bitumen, men tror aldri iverden at du opplever sprekk p.g.a kulde.
    VW Corrado - Prosjekt bil
    Mitsubushi Lancer - Bruksbil
    It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
    I´m BANKRUPT - A G60 owner

    Comment


    • #3
      Bitumen sprekker når du mister den i bakken når den er kald. Men er enkel å jobbe med oppvarmet. Men det var nok butyl jeg skulle hatt tror jeg. Jeg fant en slags sort skumgummi som isolatører i industrien bruker, tror ikke den suger vann og regner med den er bra til de store hullene.
      Audi A6 allroad 2013

      Comment


      • #4
        Ikke bruk bitumen! Den vil løsne og sprekke opp når det er kaldt, eller bli varm i solen og løsne.. Er å be om problemer!
        Bruk denne til å tette hullene, også kan du bruke samme typen bare en tynnere utgave til resten:
        http://www.installbay.no/product/4545

        Er veldig fornøyd med Silent coat, både funksjons- og bruksmessig.
        [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
        [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
        [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

        Comment


        • #5
          Uff, jeg vet jeg vet. Jeg kommer til å grine når jeg må rive alt opp igjen for å gjøre jobben på nytt. Jeg er fersk i gamet og tok meg ikke tid til å sjekke grundig før jeg satte igang. Nå er det nå gjort så får jeg se hvor lenge det holder. Lyden ble da i det minste forbedret! De store hullene tettet jeg med en slags tett skumgummi (se forrige innlegg)
          Last edited by Ford S-max Individual; 16-03-2011, 02:24. Reason: skrivefeil
          Audi A6 allroad 2013

          Comment

          Working...
          X