Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sub som trenger liten kasse

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Sub som trenger liten kasse

    Hei!


    Har en VW Lupo GTI hvor jeg har holdt på å bygge litt lyd de siste månedene.. Bilen er tilfredstillende dempet og frontsett er montert (Seas lotus reference) , og det begynner å tid for å finne seg en sub. Planen er å fortsatt kunne beholde baksetene i bilen så jeg har ikke store bagasjerommet å rutte med. Ser for meg at jeg lander på en 10" av noe slag, evt 8" eller 6.5"

    Jeg vil ha en sub som spiller dypt "nok" , samt muligheten for å hvertfall passere 140db hva lydstyrke angår. Kommer til å måtte velge ett kompromiss mellom lydkvalitet og lydtrykk, da jeg er ett gammelt dbhue som har fått sansen for lydkvalitet, men vil ha muligheten for å spille med litt nivå innimellom (når jeg er på fylla.. )

    Forsterker har jeg ikke bestemt meg for enda , men vil prøve å klare meg med 1 batteri i bilen (dette er dog montert bak originalt, så trenger trekke noe særlig med kabler sånn sett.. 50 kvadrat har jeg fra dynamo så det bør holde inntil videre. Står et PC1500 i batteri nå.

    Prisklasse vet jeg ikke helt enda, alt ifra 500 til 5000..

    Vurderer DD1508 , gjerne 2 men vil gjerne at dere på forumet kommer med noen innspill eller gode forslag

    Mvh bjaa
    1993 BMW 318is coupe

    Alpine - Phoenix Gold - UsAmps - Hertz - Odyssey - Evus - Tsunami - Vibroplast

  • #2
    du som eier den svarte lupoen? Tøff bil Når det kommer til sub klarer denne seg med 17l bassrefleks
    http://www.judysbilstereo.no/subwoof...-rms-2-x-2-ohm
    Er og behjelpelig med å skaffe DD elementer hvis det skulle bli aktuelt
    Ole Petter Holelien
    Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
    Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
    Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

    Comment


    • #3
      10" som går dyyypt og kan klare gode tall på tl?
      Da tenker jeg Image Dynamics som er veien og gå.
      Angrer enda på at jeg solgte mitt gamle element.
      Runar E. Olsen ~ Moderator
      Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
      http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

      Comment


      • #4
        googla llitt ca 130l bagasjeroms plass. er jo ikkje noe problem å få til noe gromt her?

        Comment


        • #5
          Har fått inn noen ferdigkasser med element fra DD i 8, 10 eller 12" som er billige og spiller knalltøft!
          Har også 8" tomkasse som funker knall sammen med en 1508!! Har en sånn i bilen nå og den lille myggen overrasker stort! Driver den med en Mosconi 100.2 brokoblet i 2ohm.. Morsomt!
          [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
          [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
          [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

          Comment


          • #6
            Jepp, 1508 er noen morsomme saker
            Jonas Tautra
            - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
            Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

            Comment


            • #7
              Hei igjen!

              Ole Petter: Ja det er nok meg

              Ser at flere av dere anbefaler 1508, har også lest trådent il Hifonic om dette elementet.
              Godt mulig det går ann å presse inn 130 liter baki der men spm. er hvordan lyden blir om elementet spiller mot bakluka og om port skal gjøre det samme, samt hvordan blir det om det bare blir en åpning på noen få cm her og "opp" i bilen?
              Om jeg kan utnytte hele bagasjerommet gjør jeg gjerne det , men om jeg klarer meg med 50-60 liter så ville det vært gledelig og, er tross alt ikke store plassen i disse bilene (etter 2 uker med en 300 liters kasse med en RE SX18 ble jeg lei av å ringe etter backup så fort jeg var på butikken..)

              Joakim: Vurderer Mosconi AS8410 til frontsett (kjører aktivt) , morro å lese at lille 2 kanaleren duger fint til sub også
              1993 BMW 318is coupe

              Alpine - Phoenix Gold - UsAmps - Hertz - Odyssey - Evus - Tsunami - Vibroplast

              Comment

              Working...
              X