Announcement

Collapse
No announcement yet.

Demping av motor"støy"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Demping av motor"støy"

    hei,

    Jeg har en 02 a6 1.8 TQ. Bilen er godt dempet men jeg når jeg kommer opp i litt høyere hastigheter merkes det lille motorvolumet med 5 trinnskasse, da det kommer en del during fra motoren. Finnes det noen god demping jeg kan sette bak dashen som får vekk den typen lyd?
    www.stianfuruseth.no
    RE-Audio - Kenwood - Focal

  • #2
    de meste av mattene du får kjøpt her inne er vel greit nok til dette men er en del jobb å ta ut dashen i disse såvidt jeg kan huske, legg ut bilder i prosjekttråden din om du gjør de
    Lars Ole Spitalen
    bruks/stereobil: audi a6 2,5tdi avant
    anlegg: DD, mtx, kenwood
    skrur de meste for de fleste:P ta kontakt

    Comment


    • #3
      Originally posted by saab9000 View Post
      de meste av mattene du får kjøpt her inne er vel greit nok til dette men er en del jobb å ta ut dashen i disse såvidt jeg kan huske, legg ut bilder i prosjekttråden din om du gjør de
      Så ett lag eller 2 med sånn vibroplast f.eks funker?
      Hadde håpet jeg kunne kommet langt med å ikke ta ut dashen, men får se hva det blir til
      www.stianfuruseth.no
      RE-Audio - Kenwood - Focal

      Comment


      • #4
        Om du skal ta ut dash'en så har du jo en gylden mulighet til å modifisere plass til høyttalere f.eks. flatt i dashbordet også!
        ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
        Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

        Comment


        • #5
          bør gjøre de trur jeg, sitter jo bra me demping ellers i audaen ellers er de jo bare å ta undersuden av dashen og sidene, så skal du komme til greit under rele boksen og under ac enheten å tar du ut instrumentet kommer du til greit bak der og men du har jo 1,8t, da må du jo høre litt lyd når du trår på:P
          Lars Ole Spitalen
          bruks/stereobil: audi a6 2,5tdi avant
          anlegg: DD, mtx, kenwood
          skrur de meste for de fleste:P ta kontakt

          Comment


          • #6
            har lurt på det samme, men tenkte i tillegg å dempe panseret med noe som tåler varme og fukt, noen som har ideer?
            Ørjan Nicolaisen
            Volvo V70 -Mosconi - JBL - Alpine

            Comment


            • #7
              Panseret? Kan ikke si jeg har så mye tro på at det vil utgjøre noen forskjell for lyd inne i bilen?? Hmm...
              ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
              Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

              Comment


              • #8
                Det tror jeg, mye motorstøy kommer fra panseret (hvertfall på golfen) får du dempa hele motorrommet så vil jeg banne på at det hadde gjort en stor forskjell mtp lyd ut som igjen kommer inn via dører, ruter osv.
                Men det aller største er nok å dempe hele torpedoveggen samt hele dashbordet. Jo mer jo bedre.
                Tor Martin Ølberg
                - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                Comment


                • #9
                  Originally posted by TakeTheTime View Post
                  Panseret? Kan ikke si jeg har så mye tro på at det vil utgjøre noen forskjell for lyd inne i bilen?? Hmm...

                  Hele bilen skal dempes, ikke bare med tanke på veistøy, men også motorstøy generellt, så noen tips til dempematter jeg kan ha under panseret?
                  har flytende vibrasjonsdemping som vi bruker på anleggmaskinene, til å smøre bak skjermene.
                  Ørjan Nicolaisen
                  Volvo V70 -Mosconi - JBL - Alpine

                  Comment


                  • #10
                    Ett lag Silent Coat og ett lag Noise Isolator 8 blir bra under panser. Fanger opp mye motorstøy den veien også.
                    Mvh
                    Pål Andréas Bryng
                    Bilstereosenteret.no
                    Vi forhandler bl.a.:
                    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                    Følg oss på Facebook
                    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                    Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                    Comment


                    • #11
                      Har selv en bensin Audi og kan ikke akkurat si at det er mye during å lyder i fra motoren, har du sportseksos eller lignende?
                      Dårlig motorfester kansje?

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by slippern View Post
                        Har selv en bensin Audi og kan ikke akkurat si at det er mye during å lyder i fra motoren, har du sportseksos eller lignende?
                        Dårlig motorfester kansje?

                        finfine motorfester, er bare en gammel toyota med litt artig motor. har hatt rake rør på den tidligere, ble lei av mye lyd så prøver det motsatte nu
                        Ørjan Nicolaisen
                        Volvo V70 -Mosconi - JBL - Alpine

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by slippern View Post
                          Har selv en bensin Audi og kan ikke akkurat si at det er mye during å lyder i fra motoren, har du sportseksos eller lignende?
                          Dårlig motorfester kansje?
                          Bilen er helt orginal bortsett fra bsr programvare. Men nå er det vel å merke ikke mye støy, det er litt, forhåpentligvis så lite at det er lett å få vekk
                          www.stianfuruseth.no
                          RE-Audio - Kenwood - Focal

                          Comment


                          • #14
                            Jeg har lagt 1 lag med 2mm silentcoat ved coupefilteret. Samme området som rør osv til AC går inn i bilen, og det er også rett ved luftfilteret. Dette gjorde faktisk susen! det meste av det plagsomme støyet ble borte, men lurer på å legge på entet ett lag til med silentcoat, evnt splen. Ble hvertfall veldig mye bedre !
                            www.stianfuruseth.no
                            RE-Audio - Kenwood - Focal

                            Comment

                            Working...
                            X