Announcement

Collapse
No announcement yet.

fjerning av gammeldemping

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • fjerning av gammeldemping

    noen som har noen tips om hvordan man kan fjærne gammle dempematter av typen gammal orginal.
    hørte noen bilcross folk snakket om tørris...noen som har vært borti?

  • #2
    Jeg brukte sitrusspray, og en skrape, men det var noe slit uansett!
    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
    Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

    Comment


    • #3
      Beste måten å få det vekk på (etter min erfaring)
      1. Type sparkelspade lignende sak (bare murer versjonen i stål feks)
      2. Varmluftspistol

      Begynn med å riv av det meste mer hendene slik at det er bare limlaget igjen så kjører du på med full guff med varme til limen begynner å klumpe seg så drar du over med sparkelspaden mens du skraper som faen samtidig som du påfører varme. Tok meg ca 30 min og fjerne all orginal hyssing dempemattene i taket med denne metoden. Om du vil gå virkelig til verks så bruker du lynol eller aceton over der igjen for å få igjen ALT av limrester.

      p.s (husk å bruk gasmaske eller lignende når du jobber med aceton eller lignende, det stoffet der tar livet av rimelig mange hjerneceller hvis du sitter og sniffer for mye på det samtidig som det ødelegger huden din rimelig kjapt om du kødder for mye med det. Stol på det jeg sier, sliter selv med hendene den dag i dag fordi jeg har kødda for mye rundt. Jeg er 19 år...)
      Last edited by Tor Ølberg; 28-02-2011, 10:13.
      Tor Martin Ølberg
      - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
      Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

      Comment


      • #4
        Varmepistol, kittskrape og god tid

        Også en god dose med tynner el.l for å vaske bort rester.
        Mvh
        Pål Andréas Bryng
        Bilstereosenteret.no
        Vi forhandler bl.a.:
        Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
        Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


        Følg oss på Facebook
        Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

        Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

        Comment


        • #5
          i see. får nok bare gjøre det på dritt måten.. hehe..

          Comment


          • #6
            Men husk at du ikke MÅ fjerne absolutt alt av det gamle limet før du legger på nye matter. Går fint så lenge det ikke er tjukke lag, vil jo bare feste seg bedre med litt ekstra lim (så lenge limet ikke har mistet sin klistreeffekt). Slik gjorde jeg det i taket hvertfall, ble ganske så dødt med to lag butylmatter fra B2.
            ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
            Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

            Comment

            Working...
            X