Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kjøpe ferdigkasse eller få spesiallaget ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kjøpe ferdigkasse eller få spesiallaget ?

    Heisann,

    har vært og hentet subbene mine fra postkontoret i dag, men er enda litt usikker på om jeg skal handle ferdig bygd kasse, eller om jeg skal få planethifi til å bygge en kasse for meg.. Slik jeg forstår det så trenger subbene en solid kasse ( 2x DD 9512H), så jeg vet ikke om f.eks bassworx kassene holder mål eller ikke..


    Et lite bilde også =)

  • #2
    Jeg ville definitivt gått for egenbygget kasse til subbene.
    Etter hva jeg fikk høre av DDHenrik når jeg kjøpte mine DD-subber så er DDBoX-kassene kurante for DD sine elementer, men den beste kassa er den man lager selv.
    Hvordan elementene spiller i en Bassworx-kasse vet jeg ikke.
    2005 Ford Focus Titanium - Alpine IVA-W505R - Alpine Imprint PXA-H100 - MTX T8652 foran med aktiv deling - MTX T610S-22 subwoofer x2 - MTX TH904 4x150w rms forsterker - MTX TH1500D 1x1500w rms forsterker - 2 stk Alpine 5,8" LCD-skjermer i nakkestøtter - Stinger kabling -

    Comment


    • #3
      ville gått får egenbygd/spesiallaget kasse til de subbene. Da mange av de ferdig-kassene som er på markedet verken er solide eller store nok for elementene
      - 94' VW Passat 1,9TDK
      (Sony Xplod CDX-GT430U, Fusion EN-SW15 (250wrms), Fusion RE-AM45020 (2x90w (brokoblet til 1x250w), 4x Fusion EN-FR6530 (2-veis 6,5" - 55wrms)
      På utkikk etter nytt!

      Comment


      • #4
        Dag Johansen
        spiller: pioneer p88
        front: Hertz MLK 165
        sub: polk sr104 x2
        forsterkere: mosconi AS200.4 og dynabel 7501

        Comment


        • #5
          jeg fikk kasse av dag johansen på DD ene mine å de ble da bra anbefaller han
          like greit å gå for en skikkelig kasse når du har brukt såppas me spenn på utstyr
          Lars Ole Spitalen
          bruks/stereobil: audi a6 2,5tdi avant
          anlegg: DD, mtx, kenwood
          skrur de meste for de fleste:P ta kontakt

          Comment


          • #6
            Skjønner den, men Dag bor et stykke unna meg, så da tror jeg heller at det blir planethifi som får jobben

            Takk for raske svar btw !

            Comment


            • #7
              Originally posted by mahomie View Post
              Skjønner den, men Dag bor et stykke unna meg, så da tror jeg heller at det blir planethifi som får jobben

              Takk for raske svar btw !

              Planethifi er flinke til og lage kasser de og..!

              har bygd for meg før, og ble veldig fornøyd

              Comment


              • #8
                Kjør på med Planethifi, det blir uansett bedre enn en ferdigkasse
                2005 Ford Focus Titanium - Alpine IVA-W505R - Alpine Imprint PXA-H100 - MTX T8652 foran med aktiv deling - MTX T610S-22 subwoofer x2 - MTX TH904 4x150w rms forsterker - MTX TH1500D 1x1500w rms forsterker - 2 stk Alpine 5,8" LCD-skjermer i nakkestøtter - Stinger kabling -

                Comment


                • #9
                  Da tror jeg at jeg har det rimelig klart... Bare et siste spørsmål.. Hvordan er bilradiospessialisten ? Er de no spessialister på bilstereo ?

                  - Marius

                  Comment


                  • #10
                    søk her på forumet, er vel delte meninger
                    Lars Ole Spitalen
                    bruks/stereobil: audi a6 2,5tdi avant
                    anlegg: DD, mtx, kenwood
                    skrur de meste for de fleste:P ta kontakt

                    Comment


                    • #11
                      bilradiospes i bergen er ikke helt på stell,,, skulle tatt seg en runde på myter delen på forumet.

                      Comment


                      • #12
                        Om du putter så gode elementer i en kasse fra bilradiospesialisten eller i ferdigkasse, da kommer jeg å konfiskerer de...!

                        Ettersom du spør, aner du ikke hvor gode disse subbene er... fortjener stoore gode kasser.. Ville helt ærlig satsa på dag, mye lenger erfaring enn planet hifi... Veit ikke hvilken pris han tar, men uansett verd å legge MYE penger i kasse, for det er der man får igjenn mest.
                        Mvh Even S. Jensen
                        Tlf 41091189
                        Digital Designs, nothing is even close!

                        Comment

                        Working...
                        X