Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gåen spiller/forsterker?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Gåen spiller/forsterker?

    Har et problem jeg ikke blir noe klokere av. Har sjekka ut andre forumer, rådført meg hos eksperter og folk som markedsfører bilstereo.

    Problemet er at forsterkeren min går i protect. Første gangen jeg kobla det opp så spilte jeg en sang i 15-20 sekunder, så kutta den bare ut. Bare ble helt stille. Så etter det har den alltid gått i protect, selv med BARE strøm tilkoblet.

    Så i dag dro jeg på en bilstereosjappe her jeg bor og testa ut en forsterker som det var støy på, bare for å se om det var forstkeren min eller hva.. Men den ville heller ikke spille!

    Så, en stund før dette testa vi spilleren min inne i butikken der jeg var og fant ut at det var noe feil med de kablene (ellernoe slikt) til den org. delen av bilen, men det skal jeg ikke brukte med tanke på forsterkeren så det er ikke så altfor viktig. Men vi fikk den til å spille. Det som er rart er at denne forsterkeren vi prøvde ikke gikk i protect, remote fungerte osv.

    Spilleren er av typen Alpine CDE-113BT.
    Forsterkeren er: Soundstream LW4.480.

    Tror jeg har lagt med det meste jeg vet da, om det er noe bare spør.
    Begynner å bli ganske desperat etter svar, får bare samma: sjekk jording etc..

    Har kobla opp anlegget etter instruks fra folk på forum og de på den bilstereosjappa. Når jeg var der sist var alt rett, men de skal gå over for å sjekke igjen. Jeg har også målt ved batteriet/forsterkeren og det ser fint ut.

    Det som forvirrer er at den spilte en stund, men så slutta den.. Men spilleren funka i butikken, men ikke med den andre forsterkeren.. Er redd for det med garanti selv om jeg er 100% sikker på at jeg ikke kobla til strøm for jeg var HELT ferdig. Var veldig nøye på det når jeg kobla.

    Mvh Daniel
    Last edited by Buljard; 23-02-2011, 12:29.

  • #2
    Hei
    Jeg hadde ett lignede problem, kobla opp forserker "Mosconi 200.4" spilte i 30min så gikk den i protect,
    sikring på ampen var hel og fin, prøvde alt

    Leverte den til Dynabel for rep, viste seg å være en strømtransistor så var kaputt inni forsterkeren
    ble rep på garanti

    vet ikke om jeg kom til noe svar til deg, men kan være det samme ? kansje !!

    Comment


    • #3
      Tusen takk for svaret!

      Jo, ble litt klokere.. Men noen sa til meg i går om jeg har dårlig jording så kan anlegget trekk strøm via signalkablene og ødelegg utgangen eller NOE på forsterkeren også.. Da ble jeg litt skremt, men vet jo at jeg har jording.. Brukte under setebeltene bak.. Men skal måle igjen.

      Tar med alt jeg finner ut og nevner det for de på den sjappa, så kanskje de blir smartere.. Bare håper det er det som er feil, har ikke råd til å kjøpe ny:/

      Comment

      Working...
      X