Announcement

Collapse
No announcement yet.

Audio-System RADION 12 PLUS

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Audio-System RADION 12 PLUS

    Er det noen som har erfaring med subben Audio-System RADION 12 PLUS? Spiller denne fint?
    Hvordan spiller den i dynaBel Bassrefleks kabinett 12"?


    Takk for svar
    MVH
    Kristian

    Pioneer - Alpine - dynaBel - Audio-System

  • #2
    Lest nok om de til at jeg endte med å kjøpe 3stk selv, skal være veldig mye for pengene.

    Desverre ikke fått testet de selv, ender kanskje på "til salgs" delen av forumet ganske snart pga endring i planer.

    Comment


    • #3
      Originally posted by kristia View Post
      Er det noen som har erfaring med subben Audio-System RADION 12 PLUS? Spiller denne fint?
      Hvordan spiller den i dynaBel Bassrefleks kabinett 12"?


      Takk for svar

      Det er en helt kurant bass, til en god pris, som er lettdreven og derfor fin å drive med ikke alt for stor forsterker. Den spiller bra i den lukkede dynaBelkassa, har ikke testet den i den portede...

      Reflekskabinettene er litt høyt tunet etter min personlige smak, men de gjør at det trykker godt rundt 40-50hz og det er jo morsomt..
      [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
      [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
      [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

      Comment


      • #4
        Var mye pga den høye tuningen på kassen jeg ikke nevnte den, såvidt jeg har fått med meg på tyske forum så liker denne subben seg en del lavere tunet kasse enn 45Hz..

        Comment


        • #5
          Er ikke noe problem å bruke disse elementene i kasse med 45hz tuning, men jeg synes det gir litt for mye "pom-pom" bass og ikke nok skyv lengre ned i frekvens.
          Dette kan fikses ved å "overdempe" kassa, har testet og målt endel på dette med disse kassene. Igår testet jeg med en DD-box til en DD 1508, som etter litt god fylling av acousto-q i kassa, spiller meget bra nedover i frekvens! Langt under der kassa er tunet uten demping. Det går heller ikke veldig ut over effektiviteten.
          [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
          [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
          [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

          Comment


          • #6
            Joakim: Spons meg med 2 slike
            Skulle gjerne prøvd 2 slike i bassreflekskasa jeg har, med lavt tuning :P
            hvilken tuning anbefaler du Joakim?
            Og volum på kassa?

            Har ei 120 liters 2X12" kasse med tuning til 32-35hz
            ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
            Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

            Comment

            Working...
            X