Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kun protect

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kun protect

    Hei.

    Jeg driver med sånn små start av et prosjekt. har en opel astra f Kombi Kupe.
    Den klarer jeg ikke å få i gang noen av forsterkera mine på. jeg har 3 stk en gas monoblokk en pioner 600w og en jbl gto forsterker. det går i protect så fort jeg setter styre strøm på den.
    Ting jeg har prøvd og bytte:
    Strøm kabel. 3 ganger. (med tanke på at den kan ligge til jord) vet nå at den kabelen jeg har i er hel pga jeg bare la den over taket for å prøve. (ligger ikke der nå så det er sagt)
    Jordings punkter. 5 forskjellige steder baki bilen. og fra minus på batteri. INGEN av dem gjør noe forskjell.
    Styrestrøm fra div steder er også prøvd.
    jeg har ikke målt spenningen jeg får men den skal jo få strøm nok til og holde seg i gang uten musikk uten noe særlig spenning.

    Noen som har et forslag på hva dette kan vere? jeg begynner og bli tom for ider. prøvd i 3mnd og fikse detta. HJELP :P

  • #2
    veldig rart. prøvd med en annen spiller? prøvd å koble styrestrømmen direkte fra batteriet eller bare legge en ledning fra + inn på forsterkeren og til remote på forsterkeren.. kan jo være spenningsfall i ledningen bak. sjekk batteripoler og jording på batteri osv.

    Comment


    • #3
      Ja. prøvd 3 spillere. 2 nye phono ledninger. prøvd med remote rett fra pluss. tenkte jeg skulle ta en spenningsmåler og sjekke pola i kveld.

      Comment


      • #4
        er det alle forsterkerene? iså fall høres det meeeget rart ut.. prøv å sjekk hvor mye spenning du har bak. og sjekk at patteripoler osv ser bra ut. kan ha 12v bak men er det litt dårlig kontakt raser den fort ned i 1v ved belastning. så sjekk poler og jordingspunkt framme.

        Comment


        • #5
          Ja det er alle 3 forsterkerene. er det jeg synes er så merklig også. skal måle i kveld. det har jeg ikke tenkt på men jeg bytta jo til 65 amp batteri polene vet jeg sitter godt og jeg rein gjorde dem men.

          Comment

          Working...
          X