Announcement

Collapse
No announcement yet.

4veis på p88rs

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 4veis på p88rs

    skal nest sannsynlig kjøpe meg en audison 5.1k og har en p88rs spiller og skal dele 3veis.
    men tenkte å kjøre bass på mono kanalen og middbass av typen hertz hv165.4l eller 165.4xl (hva er forskjeld og hva bør jeg gå for?) på midbass kanalen. hertz hl70.4 og ht28 på diskant kanalen. så her kommer spørsmålet. hvordan gjør jeg det med mellomtone og diskant med tanke på deling og eventuelt tids komp osv. de skal monteres omtrent dønn ved siden av hverandre så er vell helst deling som er problemet. forslag annyone?

  • #2
    Med 88RS må du dele passivt mellom diskant og mellomtone, da den ikke har mer enn 3-veis delefilter. Alternativt bruke filter i forsterker.
    Mvh
    Pål Andréas Bryng
    Bilstereosenteret.no
    Vi forhandler bl.a.:
    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


    Følg oss på Facebook
    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

    Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

    Comment


    • #3
      joda vet det. er det jeg lurer på. må ha noe passive filtre da jeg kjører mellomtonen og diskant på samme kanal.

      Comment


      • #4
        ja, det må du. De kan sikkert forklare deg dette i detalj der du har tenkt å kjøpe utstyret

        Har et par sett ML1600 midbass og gamle verjon HL 70 som du kan få veldig billig, hvis det er av interesse. Alternativt, tilsvarende oppsett fra Focal.
        Mvh
        Pål Andréas Bryng
        Bilstereosenteret.no
        Vi forhandler bl.a.:
        Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
        Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


        Følg oss på Facebook
        Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

        Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

        Comment


        • #5
          du de ml1600 pris der ? har en her som opphenget røyk på i dag. hvis ikke mx-power skal ha de da
          spiller: pioneer p88
          front: Hertz MLK 165
          sub: polk sr104 x2
          forsterkere: mosconi AS200.4 og dynabel 7501

          Comment


          • #6
            Er fullt mulig, hadde selv ghettodeling under NM/EM og de fleste konkuranser i år. Noe tidskomp feil må du regne med men det er fullt mulig om du er god på å laga dine egne delefiltre.

            Slik jeg gjorde det var å kjøre mellombass/mellomtone på mid (delefilter mellom de to) også diskant og sub aktivt i spilleren.
            i p88rsen er det noen begrensninger mtp deling som gjør det mer gunstig og dele diskant aktivt kontra mellomtone/mellombass.

            Dette er derimot ikke en løsning jeg vil anbefale da det kan hende at du får utfasinger og sliter med delefrekvenser som igjen gjør det til et jævla stort prosjekt å få alt til å klaffe helt.
            Jeg hadde flaks med min deling på elementer.

            Uansett, lykke til
            Tor Martin Ølberg
            - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
            Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

            Comment


            • #7
              i see.. noen som vet hvor jeg eventuelt kan finne tegninger/skjema/utregning på delefiltre?
              eller om det fins noe ferdig laget.

              Comment


              • #8
                Finnes ferdig laget, men du må finne ut hva slags komponenter du skal bruke og hva slags delefrekvens så vil være gunstig for din bil. Prøv å søk på Passiv crossover på google eller lignende så går det an og mekke til en selv men jeg vil fraråde og prøve på det. Er en del mattematikk som skal stemme overrens samt at du vil ALDRI få komponenter som er 100% like, mtp resistanser og kondensatorer o.l.
                Tor Martin Ølberg
                - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                Comment


                • #9
                  Originally posted by mx_power View Post
                  i see.. noen som vet hvor jeg eventuelt kan finne tegninger/skjema/utregning på delefiltre?
                  eller om det fins noe ferdig laget.
                  Å konstruere et passivt delefilter er ikke lett, men jeg kan gjøre et forsøk.
                  For å kunne gjøre det trenger jeg tekniske data OG målekurver av elementene.
                  Jeg kjører med et tilsvarende opplegg i bilen til kona, og det fungerer helt greit med passiv deling mellom mellomtone og diskant om de blir montert nære hverandre.

                  Mvh
                  Dag Johansen
                  "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

                  Comment


                  • #10
                    blir isåfall montert omtrent borti hverandre så den burde være grei. får se hva jeg lander på men tror det blir ml1600 hl 70(nye eller gamle typen) og ht28. mest lyst på hl70.4 for den ser jo meeeget fet ut men hører folk si at gamle typen spiller bedre.

                    Comment


                    • #11
                      vil et hertz MLCX 2 TM være løsningen??

                      Comment

                      Working...
                      X