Announcement

Collapse
No announcement yet.

interesse for Zed audio, shocker, taramps, incriminator audio, street beats?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • interesse for Zed audio, shocker, taramps, incriminator audio, street beats?

    Hei
    vurderer å begyne og selge Zed audio, shocker, taramps, incriminator audio og street beats.
    Så derfor lurer jeg på hvordan interessen er for det?

  • #2
    Høres ut som at du har snakka litt med Hedman fra Sverige. 
    En sak du skal tenke på er at det er nisje merker og da krever det ekstra mye av service/support. Særlig når noen firmaer ikke har en like sterk organisasjon som etablerte firmaer.
    Mvh
    J. Holm
    www.b2audio.com
    http://facebook.com/b2audio

    Comment


    • #3
      Og at man plutselig blir innbundet av norske lover og regler når man skal distribuere disse merkene (og alle andre forsåvidt) i norge. Her er det 5 års reklamasjonsrett på produkter av denne art, produsenten dekker kanskje bare 1 eller 2 år. Har du en økonomisk plan for å dekke alle potensielle reparasjoner som kommer i mellom produsentens garanti og utløpet av den tiden som skal dekkes i følge norsk lov?

      Det er mer som skal til enn bare å ha lyst til å selge..
      [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

      Comment


      • #4
        Vi får vel holde oss til topic. Han spør da ikke om hjelp til å starte bedrift heller, regner med at han har tenkt igjennom bittelitt før han fyrer på.

        ZED Audio er for meg et spennende produkt i hvertfall. Shocker og IA er det vel marked for hos DB-huene?
        Mye kommer seff ann på pris man greier å få til på dette..

        Mange av produktene der konkurrerer vel ganske hardt med B2 - rart han var den først til å svare i tråden
        Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
        [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
        Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

        Comment


        • #5
          Har ikke noe med konkuranse å gjøre. Kjenner hovedimportøren i Sverige svært bra og vi har begge dratt på smilebåndet vedr oppstart av merker. Som du kan se så nevnte jeg at han måtte ha snakket med Hedman.

          Sorry for OT og mine råd. 

          Ha en fin helg
          Mvh
          J. Holm
          www.b2audio.com
          http://facebook.com/b2audio

          Comment


          • #6
            Syns ikke Jay var så fryktelig off topic, det er jo verdt å tenke på at det som blir påpekt i tråden, faktisk stemmer. Om man har flere bein å stå på, så kanskje man kunne tjent noen ekstra kroner på sånne "sære" produkter, men man skal både få solgt greiene, og stå for servicen.

            For min egen del kunne det vært interessant, men jeg har byttet utstyr ganske ofte, og funnet ut at det ikke skal være så fryktelig sære varer før bruktverdien er tilnærmet null. Før eller siden blir det vel aktuelt å bytte litt utstyr for de fleste som driver med denne hobbyen, og om produktene er ukjente, hjelper det ikke om de er best i verden, for folk vil/tør ikke kjøpe dem, særlig ikke brukt, med mindre de er nesten gratis.

            Antagelig gjelder det samme for han som skal selge produktene nye fra butikken og. Får litt mer drahjelp med markedsføringa om man selger Pioneer e.l...?

            Comment


            • #7
              En ting som dreper bruktprisen er slike selgere som han som skrev rett over deg.
              Når 'nyprisen' varierer værre en enn humøretsyk orkan (som vanligvis har kvinnenavn.. go figure!) så dreper det andrehåndsprisen.
              Når man har kjøpt et produkt og kommer hjem, alt er topp og flott, så finner du ut at naboen fikk en helt annen pris enn deg som var mye lavere for akkurat det samme produktet dagen før.. eller når du prøver å selge produktet og legger deg på 60% av nypris og får vite at andre har kjøpt produktet NYTT til en lavere pris enn det du selger det for brukt.

              Selgeren får sikkert en del omsettning ved å kjøre denne metoden, men verdien på produktene synker drastisk. Må si jeg liker bedre produkter hvor prisene er -faste- og ikke dukker opp på salg annenhver uke. For som du påpeker, man bytter og tester en del utstyr i denne hobbyen og da er det kjekt å vite at man får igjen litt for utstyret.

              Dette gjelder seff ikke bare denne selgeren, men han er et godt eksempel
              Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
              [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
              Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

              Comment


              • #8
                Hehe, jeg har faktisk lagt merke til akkurat det du sier... Men nå er det vel ikke noe nytt at noen forhandlere spekulerer i hva man kan få hver enkelt kunde til å betale i hvert enkelt tilfelle. Dermed vil jo noen godtroende kunder dra lasset med fullpris, mens andre får kranglet - eller prakket - på seg gode priser.

                Det jeg var/er mest skeptisk til, er den hyppige sortimentutvidelsen/utskiftningen. MK1 her, MK2 der, litt random prototype-modeller i ny og ne, og stadig flere subwoofermodeller-/serier. Liker å vite at jeg kan kjøpe et gjennomtenkt produkt som vil være på markedet noen år. Som andre subwoofere i høy prisklasse gjerne er, f.eks. W7 og XXX.

                Kult å svi av 5000,- på en modell som er utdatert/oppgradert måneden etter! Hehe...

                Comment


                • #9
                  Jupp jupp, men Jay har selvfølgelig et godt poeng i det han skrev også.
                  Men nok om dette, blir litt OT

                  Trådstarter, har du fått noen konkrete priser eller modeller du kunne tenkt til å importere?
                  Er vel ikke værre enn at du avtaler priser og lufter interessen her på forumet - og informere om 'litt' ventetid.
                  Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                  [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                  Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

                  Comment


                  • #10
                    bare bra med tips/råd og meninger selv om jeg ikke jeg spurte etter det
                    har fått konkrete priser, regner på mye hvor mye jeg må ta i fortjeneste for og ende i overskudd
                    kommer nok til og ligge under audiotech.se i pris

                    Comment


                    • #11
                      Zed Audio er i alle fall intr for meg. Har siklet en god del over Leviathan forsterkeren.
                      Mvh. Damir

                      Comment


                      • #12
                        En IA 24" hadde vært gøy å hatt bare for å ha... Fruktkurv eller whatnot.

                        Comment


                        • #13
                          hva synes folket om prisene?
                          ZED Audio Leviathan - 6x150w 5450,-
                          ZED Audio Dreadnought - 4x225w 5750,-
                          ZED Audio Draconia - 4x100w 3925,-
                          ZED Audio Minotaur - 1x500w 3990,-

                          kommer mer etterhvert

                          Comment


                          • #14
                            Fin pris på Leviathan. Kjenner ikke til de andre, men sikkert ikke verst nivå. Minotauren virket dyr ift effekten, men har ikke googlet den.

                            Nå... prøv å få solgt litt Zed i Norge, da. Hehe. Lykke til!

                            Comment


                            • #15
                              StreetBeats SB-A300.2 - 2x300w 2750,-
                              StreetBeats SB-A200.4 - 4x200w 2200,-

                              Comment

                              Working...
                              X