Announcement

Collapse
No announcement yet.

Alpine PXE-H650 - formeninger om denne?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Alpine PXE-H650 - formeninger om denne?

    Kjøpte denne på ren impuls pga prisen. Noen erfaringer om denne? Er ikke solgt så mange av de har jeg skjønnt, og ser at det er delte erfaringer fra forum i statene.

    http://www.bilradiospes.no/m/shop/?p...id=m436&vn=736

  • #2
    kjøpte denne selv på tilbud for noen månder siden, meget fornøyd.
    lett og bruke, god auto kalibrering og har det meste man trenger av justerings muligheter, litt dårlig med muligheter på delefilter

    Comment


    • #3
      4veis deling?

      Comment


      • #4
        nja, er 2stk front ut, 1stk bak ut og en sub ut, vil vel funke dårlig på 4 veis oppsett

        Comment


        • #5
          Det står at delefiltermulighetene på bak-utgangen er veldig begrenset, men jeg kjøpte en for å prøve. Så billig 'a gitt. Og da får jeg testet med tidskomp på DVD-spiller'n...

          Comment


          • #6
            Greie tilbakemeldinger. Har lest meg litt opp på prosessoren nå. Ser det er snakk om 2/3-veis deling. Personlig mener jeg det er gode delefiltermuligheter. Noe mindre på bakutgangene, men dog akseptabelt.

            Jeg skal bruke denne på en original vw navi spiller som et ledd i oppgradering av originalanlegget, da i et 2-veis oppsett i første omgang da jeg skal bytte ut høytalerne foran (8" bass + diskant og delefilter) og høytalerne bak (blir vel et komp sett med delefilter det også), samt montere en aktiv sub i kasse.

            Ser ogå at man kan justere eq og tidskomp manuelt.

            Comment


            • #7
              åssen er denne å bruke generelt a? med en annen spiller enn orginalspiller feks?
              å hvordan er lyden før/etter?
              Lars Ole Spitalen
              bruks/stereobil: audi a6 2,5tdi avant
              anlegg: DD, mtx, kenwood
              skrur de meste for de fleste:P ta kontakt

              Comment


              • #8
                Originally posted by saab9000 View Post
                åssen er denne å bruke generelt a? med en annen spiller enn orginalspiller feks?
                å hvordan er lyden før/etter?
                Denne funker som en "helt grei" sak for å kunne få ut signal fra en orginalspiller og for å utføre veldig enkel deling og lydjustering, men ikke noe mere..

                Altså ikke noe halleluja.

                Har lekt endel med denne og er ikke overimponert over hverken automatisk innstilling, eller mulighetene for å justere manuelt. Lydmessig så kan den være en fin oppgradering, dersom man ikke har noe som helst justeringsmuligheter fra før. Man har også aux inn, så man enkelt kan koble til iPod/Mp3 eller hva man måtte ønske.

                Min mening er at om man ser denne som en billig og grei løsning på et "problem", som det kan være å koble forsterkere til orginalspilleren, så er den absolutt ok. Til prisen den selges for NÅ vel og merke! Til den opprinnelige prisen på ca. 6000,- er den ikke noe kjempekjøp...
                Joakim Skovlund
                dynaBel Tønsberg
                Mobil: 943 55 200 - Epost:joakim@skovlund.no
                www.dynabel.no -
                dynaBel Tønsberg på Facebook

                Comment


                • #9
                  omtrent som kenwood kdc6047u da?
                  Lars Ole Spitalen
                  bruks/stereobil: audi a6 2,5tdi avant
                  anlegg: DD, mtx, kenwood
                  skrur de meste for de fleste:P ta kontakt

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by dynaBel Tønsberg View Post
                    Denne funker som en "helt grei" sak for å kunne få ut signal fra en orginalspiller og for å utføre veldig enkel deling og lydjustering, men ikke noe mere..

                    Altså ikke noe halleluja.

                    Har lekt endel med denne og er ikke overimponert over hverken automatisk innstilling, eller mulighetene for å justere manuelt. Lydmessig så kan den være en fin oppgradering, dersom man ikke har noe som helst justeringsmuligheter fra før.

                    Har hørt blandede tilbakemeldinger, men ingen skikkelig ræva, så kjøpte en for å prøve. Ikke ferdig med bilen enda, så ikke fått koblet opp og testet noe... Men, når du brukte den automatiske innstillingen, gjorde du det først i førersetet, så i passasjersetet, og så fire ganger til i førersetet med mikrofonen flyttet ca. 20 cm mellom hver måling? Leste at det skulle gjøre mye for lyden ift. frekvensgangen i alle fall.

                    Med trebånds EQ er det vel ingen som forventer hallelujaløsninger. Hehe... Med funker tidskompen tålig bra?

                    Jeg har "ok" EQ på DVD-spiller'n (egentlig er den alt annet enn OK, men har hvertfall 7 bånd og ikke 2-3), men null tidskomp. Alternativet var vel den justerbare tidskomp-saken dere selger, og da ble H650'n rimeligere når jeg kjører aktivt...

                    Comment


                    • #11
                      Denne er vel i utgangspunktet laget for å oppgradere originalanlegg der du har null eller lite med justeringsmuligheter fra før. Derfor har de vel lagd den litt "enkel" tenker jeg. Med å bruke denne "nullstiller" man alt av justeringsmuligheter på originalspilleren, og PHX-650 tar over alt, ihvertfall slik jeg har skjønt det. Det er vel ikke bare positivt.

                      Jeg ville nok ikke brukt denne hvis jeg ikke skulle brukt original navi i bilen, da ville jeg heller gått for en helt ny enhet tror jeg for å kunne justere direkte fra spilleren. Men uansett tror jeg dette er en grei oppgradering av et originalt anlegg sammen med en forsterker......og bedre høytalere.

                      Kjøpte denne pga prisen som skrevet i første post. For 6495 som var før-pris hadde jeg trolig vurdert noe annet. Alternativt kan man jo kjøpe Mosconi forsterkere som har enkel type tidskomp innebygd.

                      Comment


                      • #12
                        Er klar over det opprinnelige bruksområdet, men en el-cheapo Pioneer DVD-spiller har ikke mye muligheter ift originalspillere, så det blir noenlunde same shit. Jeg tenkte å sette alle spiller-innstillinger til "flat", og kjøre autojusteringa på H650'n for at den skal stille lyden til å være "ekte" flat + få tidskompen på plass. For så å evt. justere litt etter behov på spilleren til slutt. Er klar over at det strider mot den opprinnelige hensikten til produktet, men det er jo hva man kan få ut av det som teller?

                        Comment

                        Working...
                        X