Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lasting av LRX 1.400? Og problem med protection mode!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lasting av LRX 1.400? Og problem med protection mode!

    Har en B2 Audio AC12 (dual 2 ohm) som skal inn i en lukket kasse, og drives av en Audison LRX 1.400 monoblokk. Forsterkeren har følgende specs: 350 watts x 1 @ 4 Ohms, 650 watts x 1 @ 2 Ohms, 900 watts x 1 @ 1 Ohm

    Hvordan bør dette kobles for å best mulig utnytte suben? LRX'n skal visstnok tåle lave laster bra, men hva vet vel jeg
    Last edited by Gandulf; 03-02-2011, 22:39.
    Audison LRX 4.5 | B2 Audio AC12 | Div. Monster Cables, Macrom, Audio Quest, Stinger |

    Citroën Xantia prosjekt:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=11964

  • #2
    får jo mere fart i bassen da i 1 ohm, men blir jo mere "SQ" i 4 ohm av den grunn til at du ikke presser forsterkeren max og da har den litt krefter og rutte med
    spiller: pioneer p88
    front: Hertz MLK 165
    sub: polk sr104 x2
    forsterkere: mosconi AS200.4 og dynabel 7501

    Comment


    • #3
      Kjør på og prøv deg fram
      Men ville personlig valgt 4ohms last (mye mye bedre kontroll på basen og tightere trykk)
      ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
      Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

      Comment


      • #4
        Takker for svar. Tror jeg går for 4 ohm da, siden jeg ikke har all verdens strøm å rutte med. TB3 er heller ikke oppgradert enda, men det er neste på lista
        Audison LRX 4.5 | B2 Audio AC12 | Div. Monster Cables, Macrom, Audio Quest, Stinger |

        Citroën Xantia prosjekt:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=11964

        Comment


        • #5
          ja da bør du gå for 4ohm da, 1ohm suger noe grønn jævlig med strøm
          ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
          Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

          Comment


          • #6
            Hvis du monterer inn en slik, eller lager en DIY-løsning:



            Så kan du eksperimentere med ohm osv etter at kassa er lagd, kan du teste selv ganske lett.

            F.eks: http://www.mamut.net/controls/shop/s...id=556&gid=427 eller bare 4 lange maskinskruer igjennom kassa.
            Last edited by ugn; 03-02-2011, 03:23.
            Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
            [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
            Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

            Comment


            • #7
              ugn det var faen meg ingen dårlig ide, har jeg faktsik aldri tenkt på :P
              spiller: pioneer p88
              front: Hertz MLK 165
              sub: polk sr104 x2
              forsterkere: mosconi AS200.4 og dynabel 7501

              Comment


              • #8
                Gikk for 4 ohm

                Alt er ferdigkoblet, men desverre går forsterkeren i protect Det rare er at 4-kanaleren virker helt normalt. Remote-kabelen går til rem-in i 4-kanaleren, og videre fra rem-out til monoblokk. Har prøvd å plugge rett inn i monoblokka uten å gå via 4-kanaleren, men den går likevel i protection. Har også forsøkt å koble fra alt utenom rem, jord og strøm, uten hell. Hadde jeg tenkt på det skulle jeg forsøkt å laske fra + til remote, men kom ikke på dette før jeg var hjemme. Kobler jeg rem. til rem-out på monoblokka lyser det ikke i prot., men får ikke noe lyd.

                Alt av jord- og strømkabler sitter godt fast, og kan ikke se noen kordeller som gir kontakt mellom + og - .
                Sikringen foran ved batteriet har gått 2 ganger, og dette har skjedd ved fra-/tilkobling av remotekabelen på forsterker. Kan jeg ha vært uheldig å kommet borti både inn- og utgangene til remote på forsterkeren samtidig?
                Synes uansett det er merkelig at remotekabelen skal få sikringen ved batteriet til å gå, samtidig som sikringene på koblingsblokka er hele.

                Kan problemet skyldes lite strøm? Har ikke hatt motoren i gang under testingen, men 4-kanaleren virker jo fint.
                Er fri for sikringer så får ikke testet noe mer før i morgen ettermiddag.
                Last edited by Gandulf; 03-02-2011, 22:38.
                Audison LRX 4.5 | B2 Audio AC12 | Div. Monster Cables, Macrom, Audio Quest, Stinger |

                Citroën Xantia prosjekt:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=11964

                Comment


                • #9
                  sikker på at du har serie koblet basseren riktig?


                  spiller: pioneer p88
                  front: Hertz MLK 165
                  sub: polk sr104 x2
                  forsterkere: mosconi AS200.4 og dynabel 7501

                  Comment


                  • #10
                    Sikker er jeg ikke, men forsterkeren går i protection selv uten suben tilkoblet.
                    Audison LRX 4.5 | B2 Audio AC12 | Div. Monster Cables, Macrom, Audio Quest, Stinger |

                    Citroën Xantia prosjekt:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=11964

                    Comment


                    • #11
                      da er det ikek subben som er koblet feil iallefal, hmm merkelig kan være noe feil med forsterkeren da. går den i protect med en gang den skrur seg på?
                      spiller: pioneer p88
                      front: Hertz MLK 165
                      sub: polk sr104 x2
                      forsterkere: mosconi AS200.4 og dynabel 7501

                      Comment


                      • #12
                        Tar vel ca 0.5 sek fra jeg kobler i remoten til den går i protect. Power-lampa lyser, sånn bare hvis det skulle ha noe å si.
                        Audison LRX 4.5 | B2 Audio AC12 | Div. Monster Cables, Macrom, Audio Quest, Stinger |

                        Citroën Xantia prosjekt:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=11964

                        Comment


                        • #13
                          hmm skjedde meg med min dynabel 4501, med en gang releet inni slo inn så gikk den i protect. da var forsterkeren død:P
                          spiller: pioneer p88
                          front: Hertz MLK 165
                          sub: polk sr104 x2
                          forsterkere: mosconi AS200.4 og dynabel 7501

                          Comment


                          • #14
                            Her er hentet fra manualen:

                            Differently from what occurs with other amplifiers, LRx 1.400 is not blocked by protection
                            systems immediately below these load values. Its exclusive “Overload Limiter” circuit allows it to go on
                            working, limiting output power and pointing out how hard the applied load is by the “Limit”LED blinking.

                            Protection includes:
                            • RGP (Resettable Ground Protection) circuit; in case a short circuit occurs between loudspeakers outputs
                            and car chassis, it detects a high current flow in the pre-input ground and acts by putting the amplifier in
                            stand-by, protecting its circuitry;
                            • a device against short circuits and against DC in the outputs, to protect loudspeakers;
                            • a device that detects the amplifier temperature excessive increase and stops its functioning until optimal
                            conditions occur again.

                            Er det forskjellig led som lyser ved protect og såkalt "limit"? Kan hende det har skjedd noe med utgangene..
                            R-Design

                            Comment


                            • #15
                              Det er forskjellige lys ved protect og limit ja, kun pwr og protect som lyser.
                              Audison LRX 4.5 | B2 Audio AC12 | Div. Monster Cables, Macrom, Audio Quest, Stinger |

                              Citroën Xantia prosjekt:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=11964

                              Comment

                              Working...
                              X