Announcement

Collapse
No announcement yet.

biltema batteri til bilstereo?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • biltema batteri til bilstereo?

    Vurderer sterkt og montere ett eget batteri til Alpine m1000 monoblokken min, duger biltema batteri til dette eller må jeg ha noe kraftigere?

    Har også hørt at jeg må en en eller annen komponent for at strømmen ikke skal kunne gå fra batteriet fra bagasjerommet og fram til "motor-batteriet", stemmer dette?

  • #2
    kjøp et skikkelig bilstereo batteri, f,eks stinger, oddessey, må ha et skille rele om du vil unngå og bruke strøm fra start batteriet

    Comment


    • #3
      Biltema batteri fungerer, men det kan være en fordel å ha samme type batteri framme og bak.
      Eneste du trenger er strømkabel for pluss (og en sikring eller to) samt jording for minus.
      Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
      [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
      Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

      Comment


      • #4
        Vil man merke noe forskjell? Eller er ekstra batteri mer til bruk av store stereoanlegg?
        B2 A U D I O

        Comment


        • #5
          Er som en større bensintank, man kan lagre mer drivstoff, men man kan ikke kjøre fortere av den grunn.
          Med større/flere batterier kan man spille lengre uten at bilen går.
          Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
          [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
          Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

          Comment


          • #6
            Den forklaringen likte jeg,hehe. Skjønner litt mer av bruken av ekstra batteri da ja
            B2 A U D I O

            Comment


            • #7
              Ugn, du kan presse ut litt mer juice med 2 batterier da ;p kan hjelpe i noen tilfeller til ESPL men til hvermannsen, nei.
              Tor Martin Ølberg
              - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
              Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

              Comment


              • #8
                Originally posted by Tor Ølberg View Post
                Ugn, du kan presse ut litt mer juice med 2 batterier da ;p kan hjelpe i noen tilfeller til ESPL men til hvermannsen, nei.

                Tror ikke at han som spurte skal begynne med ESPL med det første.. Så ugn ga et enkelt svar..
                Men det du starta var vel som å lære barnehageunger gange & deling?


                -Ikke frekt ment men.. Det enkle er oftest det beste...
                ~Mentalt etterpåklok nybegynner

                Comment


                • #9
                  Tenkte mest på et ekstra batteri for å få en mer stabil spenning på forsterkeren.... :P

                  Comment


                  • #10
                    Hvis du ikke har flere forsterkere og batteriet du har er i orden så tror jeg ikke du trenger å bruke penger på dette med det første.
                    R-Design

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by slippern View Post
                      Tenkte mest på et ekstra batteri for å få en mer stabil spenning på forsterkeren.... :P
                      Har du problemer med ustabil spenning?
                      Hvis ikke den forsterkeren du har er et strømtørst monster, så vil jeg gjette vilt på at problemet ligger et annet sted.
                      Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                      [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                      Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

                      Comment


                      • #12
                        Irriterer meg at alt av lys pulserer...
                        Har trippelt sjekket jordingen....
                        Har tenkt på å bytte kabelen fra dynamoen og til batteriet, men det er en helvettes jobb og må demontere halve motorrommet for å bytte den

                        Comment


                        • #13
                          du hadde planer om å lade batteriet bak, når bilen sviver, men at den ikke tar strøm fra start batteri når du står i ro? Om du isåfall bruker et syrebatteri/vedlikeholdsfritt må du i tilfelle passe godt på spenningen bak når bilen er i ro så du ikke spiller i filler batteriet..

                          Comment


                          • #14
                            Hadde plan om at forsterker / subbene skal hente strøm fra batterie bake hele tiden for å få bort den pulseringen.. visst det er mulig da..

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by ugn View Post
                              Er som en større bensintank, man kan lagre mer drivstoff, men man kan ikke kjøre fortere av den grunn.
                              Med større/flere batterier kan man spille lengre uten at bilen går.
                              det trudde jeg også... men det er feil,, man kan klare å spille høyere til å begynne med mens banken er fullada og man får MYE gjevnere spenning med ekstra batt...

                              når jeg hadde sist anlegget trakk jeg spenninga ned til 12 volt ca, ved fullt pådrag,,, aldrig mindre enn det, men når 4.stk av de gikk i stykker raste den ned til 9 volt ved fullt pådrag,, så det har litt å si
                              MVH, Øivind Sandvik
                              sigpic
                              www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
                              www.sandviksbassogbongel.com

                              Comment

                              Working...
                              X