Announcement

Collapse
No announcement yet.

MACROM..hvem selger det?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • MACROM..hvem selger det?

    Heisan

    Har litt lyst å bygge stere i en golf 1 og lyst å prøve Macrom
    Hvordan er dette merke?
    Focal
    Mosconi
    Pioneer

  • #2
    Macrom var i sin tid et veldig godt merke, men har iløpet av årene blitt dårligere og dårligere, så ville vil brukt pengene mine på noe annet var jeg deg.
    Mvh
    Pål Andréas Bryng
    Bilstereosenteret.no
    Vi forhandler bl.a.:
    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


    Følg oss på Facebook
    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

    Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

    Comment


    • #3
      Originally posted by InstallBay View Post
      Macrom var i sin tid et veldig godt merke, men har iløpet av årene blitt dårligere og dårligere, så ville vil brukt pengene mine på noe annet var jeg deg.
      tror de har en rimelig rå forsterker nå ihvertfall.. ekstern strømforsyning og valgbar klasse A/AB i form av en vriknott, altså ikke bare av/på bryter... sa aldri si aldri
      Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

      Comment


      • #4
        Å nevne Macrom her er vel som å banne i kirka.... :P

        Har en kompis som har en macrom amp i sin bil, og det trøkker det, ikke så mye han ga for den heller.
        Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet

        Pioneer
        EarthQuake
        Hertz
        Evus
        Kinetik

        Comment


        • #5
          Macrom er slett ikke å banne i kirka, så lenge du sier ting som "54.10", "58.08" og denslags

          58.08 (finnes nå i en revidert utgave som Morel CDM54)


          54.10 (dette er egentlig en Morel Integra Ovation 4, men de likner veldig)


          Jeg trenger kanskje ikke å si at Morel produserte elementene til Macrom "før i raua, når folk hadde hår i tia"?
          Last edited by epifant; 12-11-2007, 03:41.

          Comment


          • #6
            audiocom har nå importen for macrom...
            "Tuning an audio system is like bringing together the members of an orchestra, getting the sound balance right, and making sure they work together."

            Comment


            • #7
              Originally posted by epifant View Post
              Macrom er slett ikke å banne i kirka, så lenge du sier ting som "54.10", "58.08" og denslags

              Jeg trenger kanskje ikke å si at Morel produserte elementene til Macrom "før i raua, når folk hadde hår i tia"?
              Nå skal det vel sies at dette er kremprodukter fra en svunnen tid og macrom har ikke noe som kan måle seg med dette i dag.
              Mvh
              Pål Andréas Bryng
              Bilstereosenteret.no
              Vi forhandler bl.a.:
              Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
              Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


              Følg oss på Facebook
              Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

              Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

              Comment


              • #8
                De siste bra høyttalerene med Macrom logo på var vel EXT serien, husker jeg hadde en Macrom 4 kanaler 44.07 eller noe, ble årets forsterker i 97 eller 98
                Mvh
                Lars Engen

                Comment


                • #9
                  Dette var trist lesing...
                  Har selv kjøpt to sett macrom høyttalere av den dyrere typen, 2000+ pris på 90 tallet.
                  Helt fenomenale høyttalere sier jeg bare, med SKIKKELIG diskant.
                  Hørte senest idag at produksjonen ikke foregikk hos morel lenger, noe som er veldig synd.
                  Skulle ønske macrom kunne produsere slike juveler som de gjorde før i tida.

                  Comment


                  • #10
                    så hva sier folket..skal jeg droppe Macrom eller prøve det
                    Focal
                    Mosconi
                    Pioneer

                    Comment


                    • #11
                      Det er helt tydelig at det her kommer uttalelser uten rot i virkeligheten.

                      Macrom er fortsatt oppegående produkter, å hevde noe annet tyder på at det ikke er utprøvet.
                      M2 og M1 seriene er svært hyggelig priset, og gir mye for pengene. Nå skal jeg holde meg for god til å rakke ned på produkter i fra andre, men det spiller fletta av mye annet i tilsvarende prisklasser som har høstet popularitet her til lands.
                      Extreme serien er noe helt spesielt som vil kunne konkurrere med mye High-End utstyr på markedet. Hvor mange forsterkere i dag har separat strømforsyning og er trinnløst justerbar mellom kl. A og AB?
                      Glenn Solie

                      Frittstående konsulent

                      Comment


                      • #12
                        Hadde vi spurt deg for noen måneder siden, så hadde du sagt Macrom suger, men nå som du jobber hos importøren har pipa fått en annen låt hehe

                        Men ikke kom å påstå at dagens macrom elementer er like gode som i morel tiden, for den går jeg ikke med på. Jeg har hørt på flere demobiler for Macrom i Tyskland.

                        PS: forsterkerne har sikkert ikke lidd samme skjebne som høyttalerne, bare så det er sagt.
                        Last edited by Bilstereosenteret.no; 12-11-2007, 20:20.
                        Mvh
                        Pål Andréas Bryng
                        Bilstereosenteret.no
                        Vi forhandler bl.a.:
                        Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                        Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                        Følg oss på Facebook
                        Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                        Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Engen Audio View Post
                          husker jeg hadde en Macrom 4 kanaler 44.07 eller noe, ble årets forsterker i 97 eller 98
                          Denne hadde jeg også, sammen med en relativt kraftig 2 kanaler i samme serien, som jeg kjørte på to 6" basselementer i en portet kasse. De var fine de forsterkerne der gitt
                          Mvh
                          Pål Andréas Bryng
                          Bilstereosenteret.no
                          Vi forhandler bl.a.:
                          Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                          Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                          Følg oss på Facebook
                          Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                          Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by InstallBay View Post
                            Hadde vi spurt deg for noen måneder siden, så hadde du sagt Macrom suger, men nå som du jobber hos importøren har pipa fått en annen låt hehe

                            Men ikke kom å påstå at dagens macrom elementer er like gode som i morel tiden, for den går jeg ikke med på. Jeg har hørt på flere demobiler for Macrom i Tyskland.

                            PS: forsterkerne har sikkert ikke lidd samme skjebne som høyttalerne, bare så det er sagt.
                            Den var unødvendig Pål.

                            Du burde vite nå at jeg roser det som roses bør, uansett hvor det kommer i fra.

                            Hadde noen spurt meg for noen mnd siden, hadde jeg sagt at jeg ikke ville uttale meg, da jeg ikke hadde kjennskap til produktene. Jeg må innrømme at jeg hadde en viss skepsis, men etter å ha fått litt førstehåndskjennskap til produktene, må jeg si jeg er positivt overrasket.

                            Man er nødt til å se produktene i forhold til prisen. F.eks under utviklingen av dagens EXT høyttalere bygget dem ca 100 prototyper og brukte mye tid på lytting før de endelige høyttalerne ble bygget. Så disse vil jeg påstå det ligger vel så mye utvikling bak som noen Morel høyttaler.

                            M1 og M2 høyttalerne må sees i sammenheng med pris. Dette er hyggelig prisede produkter som konkurrerer fint med flere andre høyttalere i samme prisklasse.

                            (forresten Pål, er det mulig å endre brukernavnet mitt nå som MT Lydcenter ikke eksisterer lengre?)
                            Glenn Solie

                            Frittstående konsulent

                            Comment


                            • #15
                              jeg bare drar deg litt i skjegget her da

                              Blir litt skeptisk når gode merker begynner å kjøpe kinavarer og sette sitt merke på, slik som skjermer og spillere. Det bør man holde seg for god til spør du meg. Men smak og behag
                              Mvh
                              Pål Andréas Bryng
                              Bilstereosenteret.no
                              Vi forhandler bl.a.:
                              Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                              Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                              Følg oss på Facebook
                              Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                              Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                              Comment

                              Working...
                              X