Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjelp angående høyttalere

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hjelp angående høyttalere

    Hei, trenger litt hjelp angående høyttalere.
    problemet er at høyttalerne skurrer når jeg spiller lavt, men ellers skurrer de ikke noe.
    koblet til en ny sub forsterker i dag, å når jeg skulle teste hørte jeg at de var skurrete, så er det noen som har en viss peiling på hva det kan være?

    Takk på forhånd
    Joachim

  • #2
    Originally posted by Zeroo View Post
    Hei, trenger litt hjelp angående høyttalere.
    problemet er at høyttalerne skurrer når jeg spiller lavt, men ellers skurrer de ikke noe.
    koblet til en ny sub forsterker i dag, å når jeg skulle teste hørte jeg at de var skurrete, så er det noen som har en viss peiling på hva det kan være?

    Takk på forhånd
    har hatt samme problem, men da gikk jeg over alle høytaler ledningene som er i bilen for evnt om de kansje ligger inntil hverandre ett sted så sjekk om det er en stråd fra minusen eller plussen som kommer inntil hverandre på de "polene" bak høytalerne eller forsterkeren hmmm.. er det kansje kontakten bak cd spiller ( ISO-kontakten) som er noe galt med??? :S

    Comment


    • #3
      Okei, får prøve å feil søke litt i morgen

      nei tror ikke det er ISO kontakten, for de virket iste. kjøpte ny forsterker til suben i dag, så tok ut alle høyttaler ledningene fra 4kanaleren og strakk de litt bedre, så koblet jeg dem inn igjen. etter det ble det skurr når jeg spilte lavt. kjører høyttalerne på en Boss 2000 W forsterker ( gamle forsterkeren)
      Joachim

      Comment


      • #4
        Originally posted by Zeroo View Post
        Okei, får prøve å feil søke litt i morgen

        nei tror ikke det er ISO kontakten, for de virket iste. kjøpte ny forsterker til suben i dag, så tok ut alle høyttaler ledningene fra 4kanaleren og strakk de litt bedre, så koblet jeg dem inn igjen. etter det ble det skurr når jeg spilte lavt. kjører høyttalerne på en Boss 2000 W forsterker ( gamle forsterkeren)
        hmm da er jeg ikke sikker, men sjekk at det ikke er noen tråder fra høytaler ledningene som kommer i kontakt med noe bak høytalere osv hvis det ikke er det da vet eg ikke :S

        Comment


        • #5
          hm, noe rart er det iallefall, nå når jeg var ute å kjørte så funket alt som det skulle : o har en misstanke om at høyttalerne er på tur til å ta kvelden, er bare noen billige boss 6'9ere
          Joachim

          Comment


          • #6
            var borti det samme med et par JPW hjemme høytalere, var et lite brudd i spolen, spilte så vidt ikke på veldig lavt og skrurret på lavt men funket greit når mann spilte høyt og fikk fart på elementet
            spiller: pioneer p88
            front: Hertz MLK 165
            sub: polk sr104 x2
            forsterkere: mosconi AS200.4 og dynabel 7501

            Comment

            Working...
            X