Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forsikring av fastmontert utstyr

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Forsikring av fastmontert utstyr

    Har et lite dilemma om dagen, har en forsikring gjennom LO som er veldig rimelig og har bra vilkår, men det er ikke mulig å øke erstattningssummen på fastmontert utstyr i bilen (les: bilstereo osv) som idag er på 10k.

    Har vært såvidt i kontakt med Gjensidige, de kunne tilby 20k uten noen spørsmål, men ut over det så måtte jeg ha FG-godkjent alarm og kvittering på ev. det som skulle erstattes.
    Mye av det jeg har i bilen er kjøpt brukt og ikke alt får man med kvittering på.

    Tittet såvidt på Terra sine vilkår og der virka det som de kunne øke verdien, men bilen måtte være verdt 2x summen på "fastmontert utstyr". Det kan nok bli et problem ja.


    Så, hvilke selskap bruker folk og er dere fornøyd med de? Planen var å øke summen til 50k
    Er det noen måte å få en verdivurdering av utstyr av noen (importør?) istedenfor kjøpskvittering?
    Dette sammen med installasjonsdokumentering og bilder av ferdig resultat burde være nok.
    Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
    [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
    Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

  • #2
    Jeg brukte Vesta (Tryg) på Poloen, og har nå fotoutstyr forsikra der for en good sum.. Bare god erfaring med de hvertfall

    Send meg en PM, så får du nummeret til en bekjent som jobber der.. Han er bilinteressert og har ordnet flere slike forsikringer før
    www.eirikaspaas.com

    Comment


    • #3
      Står svar på det meste i disse trådene:

      http://www.bilstereoforumet.no/searc...earchid=951872

      bl.a:

      Originally posted by Joakim View Post
      Vesta er vel det eneste selskapet som dekker sånne ting som er værdt litt mere enn orginal stereo.
      Jeg har ekstraforsikring på 200.000,- for stereo og ekstrautstyr ellers - husker ikke eksakt, men det koster ca. kr 1000 i året i tillegg til den vanlige kaskoen.
      Ellers så er det jo lurt å ikke ha anlegget overeksponert! Bygg skjult og diskret, så kan det jo hende bilen får stå ifred litt lenger.
      [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

      Comment


      • #4
        Originally posted by Eirik Aspaas View Post
        Jeg brukte Vesta (Tryg) på Poloen, og har nå fotoutstyr forsikra der for en good sum.. Bare god erfaring med de hvertfall

        Send meg en PM, så får du nummeret til en bekjent som jobber der.. Han er bilinteressert og har ordnet flere slike forsikringer før


        Eg og bruker Vesta STORFORNØGD!

        Comment


        • #5
          Jada det funka fint også når man hadde uhellet med seg... En dokumentasjon som den man bruker i en EMMA-konkurranse og et besøk til takstmannen FØR man tegner forsikringen er lurt... Ta med en verdivurdering av utstyret, gjerne med prisbekreftelser fra en forhandler / leverandør, så er tingene iorden.
          Last edited by Joakim; 08-01-2011, 02:32.
          [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
          [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
          [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

          Comment


          • #6
            Jeg bruker Frende. De kunne forsikre ekstrautstyr hvertfall for 50000kr som jeg spurte om men jeg måtte ha full kasko på bilen (5500kr i året). Vurderte Tryg (tidligere Vesta) Men der var selve forsikringen så mye dyrere selv uten kasko at jeg valgte Frende da jeg har alle andre forsikringer der..
            Ole Petter Holelien
            Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
            Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
            Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

            Comment


            • #7
              Jeg fikk "tilbud" på kr. 40.000,- i premie pr år for full kasko hos Tryg (Vesta?), og det er med 75% bonus! Hjelper ikke at de kan forsikre all verdens greier da. Hehe...

              I DnBNor forsikring betaler jeg 5700,- for full kasko, og for rett under en tusenlapp ekstra får jeg dekket fastmontert utstyr for 50.000,-. Forsikringa heter Kasko Pluss eller noe sånt.

              Comment


              • #8
                Originally posted by Miniboom View Post
                Jeg fikk "tilbud" på kr. 40.000,- i premie pr år for full kasko hos Tryg (Vesta?), og det er med 75% bonus! Hjelper ikke at de kan forsikre all verdens greier da. Hehe...

                I DnBNor forsikring betaler jeg 5700,- for full kasko, og for rett under en tusenlapp ekstra får jeg dekket fastmontert utstyr for 50.000,-. Forsikringa heter Kasko Pluss eller noe sånt.
                Må man være kunde i DnBNor da? Altså ha konto der?
                Audison LRX 4.5 | B2 Audio AC12 | Div. Monster Cables, Macrom, Audio Quest, Stinger |

                Citroën Xantia prosjekt:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=11964

                Comment


                • #9
                  Det vet jeg ikke. Ring 04800 og hør. De har åpent døgnet rundt hele året nå, så.

                  Har alltid vært Gjensidige-fan pga best pris på mine biler (av selskap jeg kan forsikre meg i), men fikk halv pris i forhold til Gjensidige da jeg byttet til DnBNor.

                  Comment


                  • #10
                    Jeg sparte 7000 i året på å bytte fra gjensige til vesta.. Da med mye mer forsikret i vesta
                    www.eirikaspaas.com

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Eirik Aspaas View Post
                      Jeg sparte 7000 i året på å bytte fra gjensige til vesta.. Da med mye mer forsikret i vesta
                      Da tror jeg faktisk du snart er eneste i landet som har fått noe billigere i vesta
                      Til og med svigerfar som har hatt vesta i 20 år byttet nå. For de kunne ikke matche prisene han fikk det andre stedet. Vet han sparte 2000kr i året bare på bilforsikringen.
                      Ole Petter Holelien
                      Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
                      Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
                      Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

                      Comment


                      • #12
                        Uansett så beholder jeg Vesta, eller Tryg som det nå heter...
                        Makan til behjelpelige folk når uhellet først er ute har jeg aldri opplevd!! Og at prisen er helt akseptabel, gjør heller ingen ting.
                        Det kan være greit å sjekke hva som er kriteriene ved en skade/tyveri, før man lar seg blende av ett godt pristilbud!

                        Om noen vil ha ett råd eller to om hvordan man går frem og hva man kan gjøre, så send meg en PM eller en mail, så kan jeg dele litt info. Gidder ikke utbrodere det i en åpen tråd. Kanskje ikke så lurt å fortelle hele verden hva og hvor mye man skal forsikre. Denne forumdelen er helt åpen for alle - også gjester...
                        [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
                        [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
                        [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

                        Comment


                        • #13
                          Dessverre er det blitt slik..

                          Men absolutt viktig å lese igjennom vilkårene. Hjelper ikke om prisen er god hvis den i grunn ikke dekker en shit. Terra sine vilkår lå åpent tilgjengelig på nett (tommel opp for det), og de dekker blandt annet ikke mobil som ikke er -fastmontert- og ikke GPS som sitter i frontruta basicly.
                          Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                          [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                          Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

                          Comment


                          • #14
                            Jeg sparte også penger på å flytte fra IF... til Tryg, men jeg beholdt noen spesielt fordelaktig forsikrigner i IF.. slik som TOBB innboforsikring + noe annet småtjafs.

                            Har ikke hatt behov for å benytte meg av dekningen i Tryg enda, men betryggende å høre at de er medgjørlige.
                            Det var IF... også, men de hadde ikke dekning for ekstrautstyr da jeg jobbet der og tror ikke de har det nå heller.

                            Comment

                            Working...
                            X