Announcement

Collapse
No announcement yet.

smeller noen ganger i høytallerene når jeg bytter sang

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • smeller noen ganger i høytallerene når jeg bytter sang

    Det smeller noen ganger i høytallerene når jeg bytter sang, hva er galt?

  • #2
    Det kan være dårlig jording av spiller eller forsterker. Hadde det på min bil på de høytalerne som var koblet på forsterkere, fikset med bedre jording på forsterkeren å problemet var løst.

    Hadde lyden også når jeg skrudde av å på spillern.

    Comment


    • #3
      Har prøvd å bytte jordinga men det fiksa det ikke. Er det noe annet som kan gjøre det? og går det an å måle om jordinga er bra?

      Comment


      • #4
        har du prøvd andre signalkabler?

        Comment


        • #5
          Kan høres ut som det er en forskjell i jordingspotensiale mellom forsterker og spiller, slik at den drar jord gjennom signalkabelen..
          Prøv å ta en kabel fra gods på spilleren til gods på forsterkeren. Altså, minus fra spilleren og forsterkeren i samme punkt.
          [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
          [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
          [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

          Comment


          • #6
            og kansje i tillegg jorde rca-kabel-hetten til gods på spilleren med en tynn ledning.. som vil erstatte en evnt defekt jord-bane til signal på kretskort..
            typisk det skjer om man har dårlig jording eller kobler fra jordingen på forsterker mens alt annet er tilkoblet.. og i mange tilfeller sjøl om spilleren og forsterker er avslått..men så lenge strøm er tilkoblet..

            får du i tillegg bedre lyd og mer dypbass, som så oftest skjer, er nok spilleren defekt.

            Comment


            • #7
              Om du legger kabel fra rca til chassis på spilleren bør du sette en sikring på denne. Målte senest i helga at en forsterker som ga opp livet og dette endte med at det gikk 20A gjennom rca kabelen. Hadde jeg ikke merka dette hadde en stakkar stått med nedbrent bil vil jeg tro.. RCA kabelen begynte å bli rimelig flytende etter få sekunder
              Jonas Tautra
              - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
              Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

              Comment


              • #8
                Er spilleren min herpa siden det skjer? Og blir ting ødelagt hvis jeg ikke fikser smelle lyden?

                Comment


                • #9
                  bump......

                  Comment


                  • #10
                    tror nok ikke ting blir ødelagt nei

                    Comment


                    • #11
                      vel...har du prøvd å jorde kappen på rca til spiller...?

                      Comment


                      • #12
                        nei, var det ikke det som var farligt? kunne begyne å brenne ogsånt?

                        Comment


                        • #13
                          Det er ikke farlig
                          Hvordan spiller er det??
                          Mvh
                          Pål Andréas Bryng
                          Bilstereosenteret.no
                          Vi forhandler bl.a.:
                          Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                          Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                          Følg oss på Facebook
                          Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                          Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Aleksand3r View Post
                            nei, var det ikke det som var farligt? kunne begyne å brenne ogsånt?
                            Neida, men i verste fall kan man få slik feil på forsterker at den trekker strømmen gjennom rca. Er jo bare å ha en liten sikring på den ledningsstumpen for å være på den sikre siden.
                            Jonas Tautra
                            - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                            Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by InstallBay View Post
                              Det er ikke farlig
                              Hvordan spiller er det??
                              Sony CDX-L450

                              Comment

                              Working...
                              X