Announcement

Collapse
No announcement yet.

skal kjøpe kicker solo x og trenger hjelp med ohm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • skal kjøpe kicker solo x og trenger hjelp med ohm

    hei jeg skal kjøpe en kicker solo x 18", disse er jo i 2x1 ohm og 2x2 ohm. subben skal drives av 2 dynabel BF750 som linkes sammen. jeg håper noen her er mere stødig på ohm en meg og gidder å hjelpe meg


    Last edited by granada_marius; 22-12-2010, 03:26.
    volvo 740 med pioneer avic-x1r dvd spiller,prosonic capabat 5 farad kondensator med intigrert 22 ah bateri, ny 100A dynamo, bigg 3, 50mm2 kabler dynabel forsterker på 2500 RMS 2x 15" kicker L5, stinger batteri

  • #2
    da bør du nok kjøpe 2x1 så kjører du en spole på hver forsterker og får 1Ohm og 2500W per spole
    If electricity comes from electrons, does morality come from morons?

    Comment


    • #3
      Er det den gamle modellen du skal kjøpe??hvis ikke så får du den bare i 2x2 eller 2x4.holder med en 7501 på det elementet.har hatt 2 stk av de i bilen min og det gikk bare 3 uker så var spolene brente og det var med 2500watt på hvert element.det jeg skal frem til er at spolene er altfor dårlige,er ikke tykkere tråd en det er på en Kicker cvr 10 som jeg har som skal ha 400watt.
      Lasse Bass Tala
      Proud to be LOUD!!!

      Comment


      • #4
        Originally posted by Talaboy View Post
        Er det den gamle modellen du skal kjøpe??hvis ikke så får du den bare i 2x2 eller 2x4.holder med en 7501 på det elementet.har hatt 2 stk av de i bilen min og det gikk bare 3 uker så var spolene brente og det var med 2500watt på hvert element.det jeg skal frem til er at spolene er altfor dårlige,er ikke tykkere tråd en det er på en Kicker cvr 10 som jeg har som skal ha 400watt.
        Menne, er det å ha for liten forsterker så veldig bra for elementet da? Da må du jo skru Gain og kanskje Bass Boost høyere opp, og det er ihvertfall ikkje bra, det trodde nå eg men.. Kjenner også en som har brent 2 Solo X 18", hva som var grunnen vet eg ikkje men.

        EDIT:
        Men ellers er eg enig med GENEXXA, 4500WRMS 2 ohm.
        Last edited by JVMyhre; 22-12-2010, 13:07.
        Mvh
        Johnny Myhre

        Comment


        • #5
          Jeg kan nesten garantere at det elementet ikke kommer til og holde mer enn ett par uker hvis han gir det 4500watt.og grunnen til at de elementene du nevner er brent er jo for at de har fått for Mye effekt.hadde nok heller satset på ett annet element hadde jeg vært trådstarter,og for det andre så spiller det jo ikke musikk.Når elementet har en bevegelig masse på nesten en kilo kan det ikke låte pent,lager bare fæl brumlelyd.men dette er det jeg mener,skal ikke henge meg opp i hva andre skal gjøre.
          Lasse Bass Tala
          Proud to be LOUD!!!

          Comment


          • #6
            Originally posted by Talaboy View Post
            Er det den gamle modellen du skal kjøpe??hvis ikke så får du den bare i 2x2 eller 2x4.holder med en 7501 på det elementet.har hatt 2 stk av de i bilen min og det gikk bare 3 uker så var spolene brente og det var med 2500watt på hvert element.det jeg skal frem til er at spolene er altfor dårlige,er ikke tykkere tråd en det er på en Kicker cvr 10 som jeg har som skal ha 400watt.
            vet ikke vilken modell det er. skal kjøpe på megabillig.no har kicker bomma så mye?

            Max Rec Amplifier Power (WATTS PEAK) 10000

            Max Rec Amplifier Power (WATTS RMS) 5000
            volvo 740 med pioneer avic-x1r dvd spiller,prosonic capabat 5 farad kondensator med intigrert 22 ah bateri, ny 100A dynamo, bigg 3, 50mm2 kabler dynabel forsterker på 2500 RMS 2x 15" kicker L5, stinger batteri

            Comment


            • #7
              disse subbene er ikke på 5KW rms bare så du vet det nærmere 1500 - 3000maks noen plass

              jeg har selv lekt meg en god del med disse elementene så vet litt hva det er snakk om

              tenkte du å kjøpe nytt?! i såfall har jeg to,2tk til salgs

              spolene på de er 2x2ohm eller 2x4ohm de
              MVH, Øivind Sandvik
              sigpic
              www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
              www.sandviksbassogbongel.com

              Comment


              • #8
                btw, så lastet jeg hvert element med 5,5KW rms, men det holdt så lenge du ikke ga full gass så alt for lenge
                MVH, Øivind Sandvik
                sigpic
                www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
                www.sandviksbassogbongel.com

                Comment


                • #9
                  Mener å huske at det var en rimelig smart mann her inne som nevnte at det var greiere og laste forsterkere med høyere impedans for da har du mer å gå på mtp bassslag, altså at forsterkeren ikke ga full pupp hele tiden. Dårlig forklart men du sjønner tegninga...
                  Tor Martin Ølberg
                  - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                  Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                  Comment


                  • #10
                    Nå må dere åpne huet litt og tenke litt
                    Om hver monoblokk hadde sett høyere impedans ved linking, så ville de jo plutselig gitt ut 2250w ved 2ohm siden det blir 4500w tilsammen. Men er ikke slik det funker, for å få ut de 4500w må jo hver forsterker lastes lenger ned enn 2 ohm, og da er det poenget helt borte og det er akkurat like gunstig å kjøre en monoblokk per spole..
                    Jonas Tautra
                    - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                    Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                    Comment


                    • #11
                      like greit å bare kjøre en forsterker da?
                      volvo 740 med pioneer avic-x1r dvd spiller,prosonic capabat 5 farad kondensator med intigrert 22 ah bateri, ny 100A dynamo, bigg 3, 50mm2 kabler dynabel forsterker på 2500 RMS 2x 15" kicker L5, stinger batteri

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by granada_marius View Post
                        like greit å bare kjøre en forsterker da?
                        Hadde jeg vært deg hadde jeg kjøpt elementet med 2x2 ohms spoler og kjørt en forsterker i 1 ohm.men jeg anbefaler deg og kikke litt på andre elementer i denne prisklassen Før du kjøper noe,for tror ikke du blir fornøyd med dette elementet,jeg kan nesten garantere at du må investere i ny recone til det etter en liten stund ,som ikke er så veldig bilig.
                        Lasse Bass Tala
                        Proud to be LOUD!!!

                        Comment


                        • #13
                          kjørte 2 stk lib monoblokker linket på en solo x18 da ble elementet varmt bare eg spilte i 10min å lukta dritt
                          tok vekk den ene lib monoblokka å bedre ble det
                          men nå synger dette elementet på siste verset ,lager en klunkelyd på lave volum
                          fusion/audi system xIon/digitals design

                          Comment

                          Working...
                          X