Announcement

Collapse
No announcement yet.

Justering på anlegg / endringer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Justering på anlegg / endringer

    Heisann!

    Har per idag 2x infinity kappa 42.9i høyttalere som er koblet på en jbl forsterker sammen med en sub. I tillegg har jeg to 6x9ere bak (var i bilen ved kjøp) som er koblet på spillerens forsterker.
    Har med andre ord satset på å ha god lyd fremme....

    MEN:

    blir liksom aldri helt fornøyd. På enkelte sanger blir lydbildet helt ok, mens på andre sanger får jeg _alt_ for mye diskant. I andre tilfeller igjen prøver infinityene å spille for mye lave toner, og det går ikke så alt for bra....
    i mitt hode virker det som jeg manger litt mellomtone. Infinityene vil ikke gå langt nok ned, og subben går ikke høyt nok opp?



    Så til dere som har peiling: Forslag til endringer?



    Kristian

  • #2
    Hvilken spiller har du?
    Tor Martin Ølberg
    - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
    Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

    Comment


    • #3
      ayay, nå skulle jeg jo vært i bilen... et snev av hukommelsestap, men det er hvertfall en pioneer med 4x50 w mosfet-forsterker. usb og aux in i front, 1 linjeutgang osv... kommer bare ikke på modell-navn. er ikke av årets modeller. 2009-modell såvidt jeg husker.

      Comment


      • #4
        Originally posted by Kristian! View Post
        ayay, nå skulle jeg jo vært i bilen... et snev av hukommelsestap, men det er hvertfall en pioneer med 4x50 w mosfet-forsterker. usb og aux in i front, 1 linjeutgang osv... kommer bare ikke på modell-navn. er ikke av årets modeller. 2009-modell såvidt jeg husker.
        Deh P3100ub da
        ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
        Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

        Comment


        • #5
          Forslag til endring: Større frontsett - Dersom du har plass til slikt. Helst en 6,5" mellomtone. Det skal mye til å få en 4" mellomtone til å krysse frekvens direkte med en sub - med mindre du kjører suben med et meget høyt delingspunkt (f.eks 100Hz+), noe som igjen vil høres grusomt ut lydmessig.

          Jeg antar du bruker delefilterene på forsterkeren din siden du kun har en linjeutgang. Vet du hvilken frekvens den deler sub og frontsett på? Deler du dem på f.eks 50Hz vil nok mye mellom 60-100Hz forsvinne. For å kompensere for dette kan du kanskje sette suben til å kutte på f.eks 100Hz, men dette vil igjen, som nevnt, gi en ubehagelig/ekkel midbass.

          Løsningen på ditt problem slik jeg ser det, er å sette sub til å dele på 50-60Hz et sted (Har forsterkeren din trinnløst delefilter?) og så prøve å få pressa inn et frontsett med 6,5" midbass som vil kunne gi høyere SPL (Mer trøkk) lenger nede.

          My two cents.

          Comment

          Working...
          X