Announcement

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 Sw, noe å bygge et stort anlegg i ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Audi A4 Sw, noe å bygge et stort anlegg i ?

    har nå solgt golfen, og vurderer derfor å kjøpe annen bil til å bygge anlegg i, har jo den "knøttlille" dynabel kassa mi på 342 liter.. er a4 sw en god bil å bygge anlegg i eller er det noen i ca samme prisklasse (eller under) som jeg får denne i (28 000) har maks grense på 35 000 kr . forslag ?
    2 x 15" DynaBel Dy 9815 - 342 liter el port tuning, 24,94 hZ -
    Ruben Fosse

  • #2
    kan anbefalle audi 100/a6 2,5 tdi, god bagasjeplass, og mye falskt gulv til batteri bank og forsterkere, bør få en for rundt 30k
    Lars Ole Spitalen
    bruks/stereobil: audi a6 2,5tdi avant
    anlegg: DD, mtx, kenwood
    skrur de meste for de fleste:P ta kontakt

    Comment


    • #3
      Hva med noe sånt:

      http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=25428274
      http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=25869775

      Flotte biler å få lyd i!
      Mvh Tony
      - The only road to take is perfection itself

      Comment


      • #4
        ville satsa på en bmw e34 touring, stort bagasjerom, god plass innvendig, gode og kjøre, rekke sekserne til bmw er overlegne, billig deler og lette og skru på
        er litt glad i suppe da
        hadde jeg vært deg ville lagt på 20 laken til så får du en e39 som er knall biler og mye "nyere" enn e34 selv om det bare er et år mellom første e39 og siste e34, e39 er det plass til 2 din spiller, 2 delt klima, ofte multifunkjsonsratt, cruisekontroll
        ville hvertfall ikke valgt audi med mindre du har god råd, dyre deler og om du ikke kan skru sjøl så begyner ting og koste veldig mye, skal du ha diesel sekser snakker vi fort 30 laken for reim bytte gjort på verksted
        så har vi det berømte multi knirk hjul opphenget til audi da, knall godt når det funker, men fytti helvette og dyrt
        komplett sett med foringer/kuler til audi koster fort dobbelte av hva det gjør til bmw, i tilleg til at det er mye mer jobb og bytte

        Comment


        • #5
          hmm går jo på mekk , og har ganske gode rabatt avtaler med forskjellige plasser rundt om når d kommer til deler.
          men tror kanskje Bmw kunne vært noe, hadde en 325i T( hjemme mod. til turbo) men 5 serie virka greie di :P er det mye lyddemping man må ta seg avfor å få det bra ?
          2 x 15" DynaBel Dy 9815 - 342 liter el port tuning, 24,94 hZ -
          Ruben Fosse

          Comment


          • #6
            BMW er rimelig lyddøde fra fabrikk, og er lette å få god lyd i. E34 har romslige kickpaneler som gjør underverker for midbassen! Kan til og med få plass til 10" med en del modifikasjoner foran der. 8" burde vel gå greit uten for mye knot
            Mvh Tony
            - The only road to take is perfection itself

            Comment


            • #7
              høres nize ut :P
              setupen jeg har enn så lenge er :
              2x15" dynabel
              2 x cerwin vega stroker monoblokk (2000w RMS )
              2 x 15" DynaBel Dy 9815 - 342 liter el port tuning, 24,94 hZ -
              Ruben Fosse

              Comment


              • #8
                da mener jeg rekke5 tdi skal du ha en bra bmw, så må du kjøpe en som er så dyr at de ikke er noen ungdomer som har hatt den, toppa å vanpumpene på bmw er et problem... kokt en gang så er toppen banan:P
                går du mekken så kjøp en bil de er litt å gjøre med billigere, å sett den i stand sjøl på skolen
                525 me turbo er bra så lenge der gjort skikkelig men er de orginal innmat så bør du ikke lade over 0,7 i trøkk
                Lars Ole Spitalen
                bruks/stereobil: audi a6 2,5tdi avant
                anlegg: DD, mtx, kenwood
                skrur de meste for de fleste:P ta kontakt

                Comment


                • #9
                  hmm .. 535 ja :P det var ikke så galt forslag, å som du sier saab, ha en bil ikke alle andre har.. så får vel jobbe litt mer overtid nærmeste tiden og få begynt på prosjekt: BASS når jeg får bil igjen og begynner, så blir d nok en prosjekt tråd. noen som har forslag til batteri(er) og evt hvor mange, hvor store, og hvor jeg bør plassere di, di skal kunne spille lenge, og høyt, og skal dra 2 slike:
                  http://bilradiospes.no/m/shop/?produ...436&id=&vn=736
                  hvor stor kondensator burde jeg ha ( har hørt snakk om 1 farad per 1000 w ?)
                  Takker alle for at dere tar dere tid til å svare: )
                  2 x 15" DynaBel Dy 9815 - 342 liter el port tuning, 24,94 hZ -
                  Ruben Fosse

                  Comment


                  • #10
                    Batterier + the big three bør vel hjelpe deg godt på vei, så du slipper kondensatorer
                    2005 Ford Focus Titanium - Alpine IVA-W505R - Alpine Imprint PXA-H100 - MTX T8652 foran med aktiv deling - MTX T610S-22 subwoofer x2 - MTX TH904 4x150w rms forsterker - MTX TH1500D 1x1500w rms forsterker - 2 stk Alpine 5,8" LCD-skjermer i nakkestøtter - Stinger kabling -

                    Comment


                    • #11
                      Og dette har du god erfaring med Genexxa?
                      For man kan spille høyt mer enn lenge nok om han har en god batteribank som du selv sier.
                      Og om man går fra 90 til 150A dynamo er det ikke snakk om store oppgraderingen, det må være sagt!

                      Og nå tviler jeg på at V70 og 850 er noe lettere å få trykk i enn a4 stv eller e34 touring.
                      Faktisk hørt at V70 funker dårlig til akkurat det
                      Jonas Tautra
                      - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                      Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                      Comment


                      • #12
                        jepp genexxa, skal få ørevoksen til å danse . har allerede øresus pga høy musikk,
                        har planlagt å legge ca 100 k i bil og anlegg, hvertfall i første runde. å vil da ha et anlegg som er så enkelt at d evt bare er å bytte sub om jeg vil ha mere etterhvert

                        takk for tipset J.T, om tb3 i steden for kondensator, og genexxa og hifonic for tips til bil , selv om jeg personlig hater volvo.. til nød så kunne 850 gått, for den har jeg hørt hvordan dynabel spiller i satt i baksetet og så bare 2 stk 15 dynabel( di jeg kjøpte etter turen) jobba som bare F+%#! rett bak huet på meg :P
                        2 x 15" DynaBel Dy 9815 - 342 liter el port tuning, 24,94 hZ -
                        Ruben Fosse

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by hard bass Ruben View Post
                          jepp genexxa, skal få ørevoksen til å danse . har allerede øresus pga høy musikk
                          Så da går det greit, for det kan ikke bli værre tror du?

                          Vel, om du har 100k til denne pakken så vet jeg om mye moro som kunne spillt fletta av både deg og ørevoksen din. Men det er ikke nødvendigvis slik at den som har dyrest anlegg spiller høyest/tøffest/best Har du riktig kasse, godt med strøm og gjort ting skikkelig så kommer du langt, veldig langt, med 2-3kw effekt og et par elementer i 15" eller noe.

                          Kjøp deg en bil med batteri bak, fortrinnsvis en BMW E34 touring, og koble all moroa rett på batteriet. Kjøp gjerne et nytt batteri, samt gjør TB3 i samme slengen så er du godt sikret. Gjør du dette skikkelig så har du et godt fundament for mye moro
                          Mvh Tony
                          - The only road to take is perfection itself

                          Comment


                          • #14
                            Vel, har selv en E34, så jeg vet hva slags potensiale det er i de Har heller ikke sagt at det er den eneste man kan få god lyd i, men prøv sjøl å finn en bil som er bedre en E34 å bygge i Har til dags dato ikke sett en eneste bil som er bedre tilrettelagt for gromlyd en de vognene der.
                            Mvh Tony
                            - The only road to take is perfection itself

                            Comment


                            • #15
                              Nja, poenget jeg skal fram til er at vi alle kan ikke leve av joakims utforskninger noe jeg mener er feil.
                              Selvsagt er e34 per dags dato den som er lettest å bygge i mtp hva som faktisk er mulig med _små_ modifisering. Men alikvel så syns jeg det blir feil å bruke den informasjonen folk har fått gjennom joakim rett og slett fordi joakim ikke klarer selv å begrense hemmelighetene sine. Når skal han få noe for seg selv som gir han en fordel?
                              Tor Martin Ølberg
                              - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                              Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                              Comment

                              Working...
                              X