Announcement

Collapse
No announcement yet.

Plassering av basselement

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Plassering av basselement

    Hei!

    Jeg driver og planlegger montasje av annlegg i en Nissan Primera P10 sedan.
    Har laget meg noen forslag om hvordan jeg vil plassere to MTX Thunder 5500 12" i bagasjerommet, men trenger litt eksperttips på hvilken av dem som vil fungere best.

    volumet er tatt hensyn til på alle sammen.

    Forslag en:
    Som dere ser på tegningene, bassen vendt ut litt skrått bakover. Vil her da bli likt på begge sider.





    Forslag to:
    Bassene vendt mot hverandre inn mot midten av bagasjerommet.
    (kan også sees på bildet over.)



    Forslag tre:
    Begge ellementene tredd gjennom hattehylla med basskasse under et stykke ned i bagasjerommet.





    mvh.
    Henning

  • #2
    Originally posted by Jørgen
    jeg likte ingen av alternativene dine.

    nr.1
    her tror jeg du kommer til å få skikkelig romlebass

    nr.2
    her tror jeg også det blir mye romlebass

    nr.3
    å sette de i hattehyllen vil vel medføre skjæring i hattehyllen, som i nesten alle biler ikke er lov pga det er en bærende del av bilen. I såfall må du lage en skikkelig avstiver av tykt stål som du sveiser fast, og får godkjent hos BT. Da må du sikkert ha en del papirer på det osv.

    Hvorfor ikke bare plassere den på konvensjonelt vis?

    Unnskyld at jeg spør, men hva er konvensjonelt vis da?

    Flotte tegninger!
    Nr3. er definitivt det som vil gi best impulsrespons, alstå best lyd. Har du mulighet til det, så gå for den.

    De andre alternativene vil ikke gi like god lyd, men kan bli bra om det ikke er helt isolert fra kupè.
    Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

    Comment


    • #3
      Takker for svar.
      Hele poenget med å ikke gjøre det på "konvensjonelt" er for at da bruker jeg hele bagasjerommet og jeg vil beholde muligheten til å legge ned sete og ha med meg snowboard/ski osv. Samtidig som jeg vil ha det "stilig og rent".
      Derfor er dette de mulighetene jeg har kommet på til nå.

      Comment


      • #4
        Takgrind og skiboks definitivt om du skal holde på med stereo.

        Den bagasjen forsvinner ekstremt fort.
        Mvh
        Rolf Try Nygård

        Comment


        • #5
          Jepps, med sedan, så dessverre forsvinner plassen fort...

          Vurdert å putte de i reservehjuls-brønnen?
          Ikke at jeg har noen idé om hvordan det vil passe subbene dine men.

          Jeg f.eks, har en liten stasjonsvogn, men enda god plass mellom gulv og roll-over'n (som tilsvarer ca hattehylla di?)
          2005 Ford Focus Titanium - Alpine IVA-W505R - Alpine Imprint PXA-H100 - MTX T8652 foran med aktiv deling - MTX T610S-22 subwoofer x2 - MTX TH904 4x150w rms forsterker - MTX TH1500D 1x1500w rms forsterker - 2 stk Alpine 5,8" LCD-skjermer i nakkestøtter - Stinger kabling -

          Comment


          • #6
            Ja, det er jo også en mulighet. men da må jeg lage det tett over eller så blir jo elementene veldig utsatt for støt osv.

            Takgrinn på bilen min er ikke aktuelt.


            Comment


            • #7
              Som du ser på min, så har jeg ikke fått på plass griller på elementene enda.

              Men med vanlig grill over (finmasket/grovmasket) så skal ikke det være noe problem, beskytter elementene mot veldig mye
              2005 Ford Focus Titanium - Alpine IVA-W505R - Alpine Imprint PXA-H100 - MTX T8652 foran med aktiv deling - MTX T610S-22 subwoofer x2 - MTX TH904 4x150w rms forsterker - MTX TH1500D 1x1500w rms forsterker - 2 stk Alpine 5,8" LCD-skjermer i nakkestøtter - Stinger kabling -

              Comment


              • #8
                Ja, en mulighet jeg skal se på, men tviler jeg får plass til begge subene nedi der.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Bullit View Post
                  Ja, en mulighet jeg skal se på, men tviler jeg får plass til begge subene nedi der.
                  Kommer jo litt ann på hvor stor kasse du må ha, men jeg har en 18" i stede for reservehjul i en sedan på ca samme størrelse som din, kassa mi er på ca 120L. det fikk jeg til ved å heise gulvet (kun) 5cm. ligger litt bilder av det i prosjekt tråen min som du kan titte på for inspirasjon Bagasjerommet mitt er ikke ferdig byggd enda, men har en plan om at det skal bli litt bagasjeplass der når alle deksler og gitter er på plass
                  Last edited by shammers; 03-12-2010, 14:44.
                  Steffen Hammersgård
                  Alpine - Mosconi
                  Min prosjekt tråd

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by shammers View Post
                    Kommer jo litt ann på hvor stor kasse du må ha, men jeg har en 18" i stede for reservehjul i en sedan på ca samme størrelse som din, kassa mi er på ca 120L. det fikk jeg til ved å heise gulvet (kun) 5cm. ligger litt bilder av det i prosjekt tråen min som du kan titte på for inspirasjon Bagasjerommet mitt er ikke ferdig byggd enda, men har en plan om at det skal bli litt bagasjeplass der når alle deksler og gitter er på plass
                    Har faktisk vært inne å sjekket ut denne før ;D
                    Skal ta litt mål av hjulbrønnen min i kveld så får vi se, men ble litt gira på å få det til for det er jo den løsningen som er mest plassbesparende.

                    Comment


                    • #11
                      Her har du mange gode løsninger på å bygge anlegget flatt nedi brønnen, denne installatøren bruker som regel en slik løsning, og viser gode byggebilder så man ser hele prosessen. Mange biler her som er i omtrentlig lik utforming og størrelse som din

                      http://www.diymobileaudio.com/forum/...archid=3714348
                      [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Haakon O View Post
                        Her har du mange gode løsninger på å bygge anlegget flatt nedi brønnen, denne installatøren bruker som regel en slik løsning, og viser gode byggebilder så man ser hele prosessen. Mange biler her som er i omtrentlig lik utforming og størrelse som din

                        http://www.diymobileaudio.com/forum/...archid=3714348
                        Takk for tips!

                        Comment


                        • #13
                          Hm, linken virket ikke lenger her.. uansett, søk etter tråder startet av brukeren simplicityinsound på diyma.com forumet, så skal trådene komme opp igjen
                          [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

                          Comment

                          Working...
                          X