Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lite spørsmål om hvordan en monoblokk egentlig fungerer.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lite spørsmål om hvordan en monoblokk egentlig fungerer.

    Bare noe som surrer rundt oppi hue mitt som jeg må løst..^^

    Ser alle monoblokkene har fire utganger til elementer, altså to pluss og to minus.. Hvorfor er det ikke bare en av hver? Er det for att det skal bli enklere og koble til to elementer med en forsterker? Att de på en måte er kobla sammen på kretskortet?

    Hvis ikke: Hvordan blir det hvis man har ett DVC element, og kobler det ene settet med pluss og minus på den ene spola, og det andre settet på andre spola? Får element mer effekt da, enn om man hadde bare tatt ene settet og kobla på begge spolene? Eller blir det nøyaktig det samme?

    Takker for svar

    Mulig dumme spørsmål, men må jo lære en gang, ellers finner man jo aldri ut ^^
    -Sondre

  • #2
    + og + , - og - er samma ulla.

    Det er bare for at du skal lettere kunne trikse og mikse rett på ampen, om du kobler en høytaler bare på den ene utganga, så får du full effekt
    Mvh
    Rolf Try Nygård

    Comment


    • #3
      blir akkuratt det samme.
      koblingspunktene på forsterkeren er paralellkoblet slik at det faktisk kun er snakk om en utgang men 2par koblingspunkter
      Mvh Tony Andrè
      Alpine Focal B2 Audio Pioneer dynaBel
      Opel Astra G 1999 Stv bilstereo prosjekt

      Comment


      • #4
        Tenkte meg det Men kjekt og være sikker Da var den saken i boks

        Tusen takk
        -Sondre

        Comment


        • #5
          Forresten, når vi snakker om paralellkoblinger så kom jeg på en ting til.. xD

          Ser det står på diverse forsterkere att man MÅ ha flere digre j***ler av noen batterier for og kunne dra de, men er det egentlig sannt? Man kan vel dra det meste bare man har nok max-ampere på batteriet? bare att det blir lada fort ut hvis man blafrer rundt på full guffe hele dagen?
          -Sondre

          Comment


          • #6
            Du må sørge for at du har nok strøm når du drar max, og at spenninga ikke faller for langt.

            Et greit bilstereobatteri trunken pleier å holde en stund iallefall
            Mvh
            Rolf Try Nygård

            Comment


            • #7
              Yezz Tusen takk
              -Sondre

              Comment

              Working...
              X